آغاز رویکرد تحولی در فعالیت بقاع متبرکه با تدوین برنامه و بودجه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز رویکرد تحولی در فعالیت بقاع متبرکه و تدوین برنامه و بودجه فردی بقاع متبرکه در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت الاسلام محمد نوروز پور در دوره آموزشی توانمندسازی عوامل اجرایی بقاع متبرکه فارس که با حضور جمعی از هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه استان فارس در شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای آستان های مقدس امامزادگان گفت: داشتن برنامه و بودجه و طبق برنامه نظام مند حرکت کردن یکی از اولویت های هر دستگاه و نهادی است و در حقیقت نقشه و چراغ راه یک سازمان است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: البته تا کنون نیز همه بقاع متبرکه در سرسار کشور دارای برنامه عملیاتی بوده اند اما این برنامه برای همه آستان های مقدس بصورت واحد بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص بودجه برای همه بقاع متبرکه حوزه های مختلف عمرانی، مدیریتی و جاری و فرهنگی در نظر گرفته شده بود که به نظر می رسد ارائه یک برنامه و نسخه واحد برای همه بقاع متبرکه با سطح بندی های مختلف چندان دقیق و صحیح نمی باشد.

نوروز پور با بیان اینکه هیئت امناء هر بقعه بیشترین نقش را در تدوین برنامه و بودجه خواهند داشت ابراز کرد: برای برنامه و بودجه هر بقعه از نظرات و پیشنهادات هیئت امناء استفاده می شود به نحوی که چنانچه بقعه ای کار عمخرانی نداشته باشد می تواند در هنگام برنامه ریزی و در نظر داشتن بودجه بیشتر بر برنامه های فرهنگی و مدیریتی و جاری تمرکز کند و این حُسن برنامه جدید است که مطابق قابلیت ها و ظرفیت های هر بقعه در استان تهیه و تنظیم می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه و بودجه هر بقعه را دارای دو سر فصل کلی تسهیم و مصارف دانست و تاکید کرد: ایجاد سرفصل سرمایه گذاری در بودجه بقاع متبرکه یک از مهمترین ویژگی ها و اولویت های جدید است که در این برنامه برای هر بقعه متبرکه لحاظ می شود.

نوروز پور با تاکید بر این که فلسفه برنامه و بودجه فراهم ساختن یک نقشه راه برای عملکرد و فعالیت هر بقعه است گفت: این یک رویکرد تحولی برای بقاع متبرکه در استان فارس و سراسر کشور است و شاهد تحول و نوآوری در فعالیت های هر یک از آستان های مقدس با برنامه و بودجه دقیق و مطابق واقع خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.