آزاد سازی خرمشهر سمبل تحمیل اراده سیاسی ایران بر متجاوز و برتری نظامی اش بود

خبرپارسی – فرمانده سابق ارشد آجا در فارس: فتح خرمشهریک الگوی کامل اندیشه وعمل نظامی ومدیریت کلان دفاعی، امنیتی واستراتژیک در کشور است و آزاد سازی خرمشهر توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد .

امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی، فرمانده سابق ارشد آجا در فارس و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد وسالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یکی از حماسه های مهم دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه وبسیج توانستند با یک برنامه ریزی دقیق، منسجم و هدفمند، ظفرمندانه  پس از ۱۹ ماه خرمشهر را از چنگ نیروهای متجاوز آزاد کنند و دشمن را تا مرزهای بین المللی عقب برانند .

وی عملیات بیت المقدس را یکی از درخشا نترین عملیا ت ها در کارنامه نیروهای مسلح در طول دوران جنگ تحمیلی دانست وافزود:

دستاوردهای نظامی وسیاسی این عملیات بسیار عظیم بود و به حق می توان گفت که با پایان گرفتن عملیات بیت المقدس، جنگ ایران وعراق وارد مرحله جدیدی شد، مرحله ای که عراق در وضعیت انفعالی و نیروهای مسلح ما در موضع قدرت نظامی قرار گرفته به نحوی که استراتژی جنگ را تغییر داد .

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه افزود: عملیات بیت المقدس پیامدها وتحولات بسیار مهمی به دنبال داشت که ظهور قدرت دفاعی ایران، ثبات داخلی، بازدارندگی خارجی، ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای، اثبات یک سبک موفق از جلوه ایمان در کشاکش سهمگین ترین میدان نبرد از عمده این تحولات هستند ومجموع این تحولات نشان می دهد که فتح خرمشهر یک حادثه تاریخی وتاریخ ساز است . یک الگوی کامل اندیشه وعمل نظامی ومدیریت کلان دفاعی _ امنیتی واستراتژیک در کشور است و آزاد سازی خرمشهر توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد .

امیر سرتیپ دکتر محمدی در پایان تاکید کرد : عوامل معنوی و فرهنگی  از جمله ایمان، روحیه شهادت طلبی ایثار، مجاهدت، شجاعت، خلوص نیت، همدلی رزمندگان و عرق ملی در خلق حماسه خرمشهر نقش بسزایی داشتند وملتی که حماسه مقاومت وآزاد سازی خرمشهر را دارد دارای هویتی است که الهام بخش تفکر و رفتار آنها در صحنه  های سیاسی، اجتماعی، نظامی و امنیتی در برابر مداخله وتجاوز بیگانگان خواهد بود ودیگر مجالی برای تجاوز باقی نخواهد گذاشت وبا قدرت از امنیت ملی واستقلال خود دفاع خواهد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.