گشتاسبی راد خبر داد: اجرای بیش ازبیست عنوان برنامه فرهنگی.مذهبی توسط سازمان فرهنگی شهرداری شیراز

خبرپارسی – رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: بیش از ۲۰ عنوان برنامه ویژه ماه مبارک رمضان توسط این سازمان در کلانسهر شیراز اجرا شد.

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد گفت با توجه به تقارن بهار در تقویم جلالی و بهار قرآن، برنامه‌های گسترده فرهنگی و قرآنی با عنوان «بهار در بهار» در قالب حداقل ۹ عنوان برنامه و جشنواره مستقل در ماه مبارک رمضان اجرا شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن با عنوان «چارده روایت» را یکی از برنامه‌های مهم ماه مبارک رمضان اعلام و خاطرنشان کرد:  با توجه به اهمیت معرفی هر چه بیشتر اماکن تاریخی – مذهبی، محافل انس با قرآن در ۴ مسجد تاریخی وکیل، نصیرالملک، مشیر و سیاوشان اجرا شد.

معاون شهردار شیراز افزود: «بانوان قرآنی» عنوان جشنواره ای است که  خردادماه در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) برگزار شد و بانوان حافظ قرآن در آن به رقابت پرداختند، همچنین جشنواره‌ای با عنوان «مناره‌های مهر» در مسجد تاریخی و باشکوه نصیرالملک، با هدف تقدیر از مؤذنین و دانش افزایی در حوزه اذان گویی به اجرا در آمد.

گشتاسبی راد با اشاره به برپایی نمایشگاه «هنرآسمانی» در نگارخانه آبگینه نیز گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی بیشتر هنرهای قرآنی با استفاده از هنرهایی همچون خوشنویسی، تذهیب، نگارگری و … در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: کتابت قران کریم توسط هنرمندان خطاط و خوشنویس شیرازی با عنوان «کلک کریمان» در حرم سید علاءالدین حسین(ع) در ماه رمضان به اجرا درآمد، همچنین جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) با عنوان پیشوای کریم در چند نقطه شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: طرح‌های سی‌عهد ویژه ماه مبارک رمضان در گالری ایستگاه مترو نمازی شیراز اکران شد.

 گشتاسبی راد در تشریح جزئیات این طرح گفت: به بهانه ماه مبارک رمضان و در ایام این ماه پیام های فرهنگ شهروندی به صورت عهدهای روزانه مرور شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز گفت: نمایشگاهی از آثار فاخر هنرمندان شیراز در زمینه هنرهای قرآنی با عنوان «هنر آسمانی» در نگارخانه آبگینه شیراز برپا شد

وی با اشاره به اینکه آیات مقدس قرآن کریم مبدا شکل‌گیری و ریشه‌ی بسیاری از هنرها در کشورمان است، اظهار داشت: خوشنویسی، تذهیب و حتی نگارگری مرهون وجود قرآن هستند زیرا به منظور زینت بخشیدن به کلام وحی به وجود آمدند.

گشتاسبی راد با بیان اینکه اغلب مردم با این هنرهای قرآنی آشنایی چندانی ندارند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه هنرهای قرآنی با عنوان «هنرهای آسمانی» با هدف آشنا شدن مردم با این هنرها به مدت یک هفته در نگارخانه آبگینه برپا شد.

به گفته وی برپایی نمایشگاه هنرهای آسمانی یکی از سلسله برنامه‌های سومین جشنواره بهار در بهار ویژه ماه مبارک رمضان بوده است.

وی با بیان اینکه جشن‌های مردمی میلاد امام حسن (ع) با عنوان پیشوای کریم نیز در چهار نقطه شهر شیراز از جمله مسجد جوادالائمه (ع) در محله هفت تنان، مسجد امام حسن مجتبی (ع) در بلوار شهید وفایی شهرک سعدی، بیت‌العباس و مسجد جامع عتیق برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری در برگزاری این جشن‌ها نیز همکاری جدی داشته است.

گشتاسبی در ادامه افزود برنامه کوی رندان یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان بوده که با هدف توسعه گردشگری شبانه و افزایش زمان ماندگاری گردشگران و شهروندان در ساعات پایانی شب اجرا شده است

وی اظهار کرد: پیرو معرفی دوره‌های پایتختی شیراز و همسایگان حضرت حافظ در گذر کوی رندان که از هفته شیراز فعالیت خود را آغاز کرد این برنامه با معرفی آداب، رسوم و خوراک ماه رمضان در این ماه مبارک اجرا شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار شیراز افزود: اجرای شبهای آواز و مناجات شیراز پس از تلاوت یک جزء قرآن کریم قبل از اذان مغرب، غزل خوانی و اجراهای ادبی، مشاعره قرآنی، مناجات و چاوش خوانی از جمله بخش‌های برنامه های بوده است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مرکز شیراز شناسی اجرا شده.

گشتاسبی راد در پایان افزود فضا سازی و تبلیغات شهری ویژه ماه مبارک رمضان ،میلاد امام حسن مجتبی( ع)،ایام شهادت حضرت علی (ع )، شبهای قدر،روزقدس ، رحلت امام خمینی (ره )و عید سعید فطر که در سطح شیراز به اجرا در آمده یکی دیگر از فعالیت های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بوده است که در این ماه انجام گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.