گزارشی از ناکارآمدی تیم اطلاع رسانی دولت؛/گویا نمی‌فهمند رسانه چیست؟/جلسه رسانه‌های همسو با دولت با چند نفر تشکیل می‌شود؟/

خبر پارسی – سعید سیف – «خرمشهر را خدا آزاد کرد، بنزین را روحانی» این را مردم در شهرستان‌ها می‌گویند. اما واقعیت این است که بنزین تک نرخی شد. اما این تنها حاشیه دولت نبوده است. این روز‌ها آقای رییس جمهور یک تنه بارهای زیادی را بر دوش می‌کشد، او مجبور است مدام به بدنه اجتماعی حامیانش یادآوری کند که وعده‌هایش را فراموش نکرده، او باید پاسخ اتهامات و سیاه نمایی‌های بسیاری از مخالفان و دلواپسان دولتش را بدهد، او هر روزه حواشی زیادی را رفع می‌کند، او بر بسیاری از موارد شخصا نظارت و…، او حسن روحانی است، ویرانه‌ای را تحویل گرفته و کشوری را از خطر سقوط نجات داده اما مخالفانش همچون سرنشینان قایقی که زیرپای خود را سوراخ می‌کنند بی‌مهابا به او می‌تازند تا شاید انتقام شکست از مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ را از رییس جمهور منتخبشان بگیرند، در این بین اما یک ضعف بزرگ وجود دارد و آن ضعف اطلاع رسانی در دولت و ارتباط با مردم است.

 گویا نمی‌فهمند رسانه چیست؟ 

به گزارش خبرنگار ندای ایرانیان ضعف در مجموعه اطلاع رسانی دولت تدبیر و امید به خوبی قابل مشاهده است، این اتفاق نه از جهت نبود نیروی مناسب و با تجربه بلکه به دلیل قرارنگرفتن برخی مهره‌های اطلاع رسانی در جای مناسب خود است. گویا تیم اطلاع رسانی دولت اعتقادی به رسانه‌ها و نقش آن ندارد و بناست آقای رییس جمهور خود یک رسانه باشد. رسانه‌ای ناطق که یک تنه باید پاسخ تمام اتهامات و حملات را بدهد، باید امید مردم را زنده نگه دارد و مدام به آن‌ها یادآوری کند که کشور را در چه شریطی تحویل گرفته است. روحانی به تنهایی تمام بار رسانه‌ای دولتش را بر دوش می‌کشد. در این میان گاهی حرکتی را اکبر ترکان مشاور ارشد‌اش انجام می‌دهد تا از فشار‌ها بر روحانی بکاهد اما در عالم واقعیت اکبرترکان هم با هزار انذار، تذکر و هشدار از سوی تیم اطلاع رسانی دولت روبرو می‌شود. متاسفانه تیم اطلاع رسانی دولت؛ ارتباط با مردم را در سوار موتور شدن دولتمردان، سخنرانی کردن وشعاردادن‌های روحانی خلاصه کرده است. اما هیچ کس در مورد دستاورد‌ها دولت صحبت نمی‌کند و ابتکاری در امر رسانه وجود ندارد.

جلسه رسانه‌های همسو با دولت با چند نفر تشکیل می‌شود؟ 

در عمل آنچه که از تیم اطلاع رسانی دولت دیده شده تنها معطوف به دعوت از خبرنگاران حوزه دولت برای پوشش جلسات و برنامه‌ها و سفر‌ها و ماموریت‌ها بوده است. عدم شناخت رسانه‌ها، برخورد گزینشی با روزنامه نگاران و خبرنگاران، عدم ارائه مشاوره رسانه‌ای مناسب به رییس جمهور و دیگر اعضای دولت، عدم بهره گیری صحیح از فرصت تبلیغات و… از نقاط ضعف این تیم است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح یا رفع آن تصمیمی اتخاذ شود، چرا که در صورت تداوم وضع موجود نتیجه حاصل شده نتیجه‌ای جز تخریب دولت یا به عبارتی بهتر گل به خودی نخواهد داشت و معلوم نیست چه کسانی از این واقعه سود خواهند برد!

چند رویکرد در دولت یازدهم

 رویه های مختلف در اظهار نظرها خود را نشان می دهد.  اظهار نظرهای اعضای دولت تنها در دو هفته گذشته در خصوص یارانه‌ها و جابه جایی مدیران و استانداران در دولت یازدهم گوشه‌ای از این ناهماهنگی هاست؛ که زحمات دولتمردان را در پرده غیبت فرو برده است

این تازه آغاز ماجراست

 مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری؛ دیگر پاشنه آشیل روحانی است. هر زمان سفرهای استانی روحانی آغاز می‌شود؛ باید انتظار یک سیل بود. سیلی از مخاطبان با نامه‌ها و درخواست‌های گوناگون که خیابان پاستور را به پیاده رو تبدیل کرده‌اند. وعده‌های که از این هفته به آن هفته منتقل می‌شود. تا شاید فرجی حاصل شود. این روز‌ها میزان حضور معترضان در مقابل نهاد خیلی بیشتر از قبل شده است. شاید یکی از دلایل این رویداد ناگوار بی‌تجربگی (ا. س) مسئول این مرکز است در نقدی آشکار باید گفت؛ این مدیر تاکنون سابقه مدیریتی چندانی نداشته است. حال باید گفت چگونه می‌توان با این تجربه کم، پاسخگوی ۷۵ میلیون ایرانی بود! آیا این امر را هم باید رئیس جمهور یک تنه انجام دهد. به هر حال انتظار حامیان دولت؛ از تیم اطلاع رسانی و مرکز ارتباطات مردمی فرا‌تر از این هاست.

منبع : سایت ندای ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.