کامیاب: فرهنگ پهلوانی با زندگی ایرانیان عجین شده است

خبرپارسی – رئیس ستادترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس با تصریح اینکه فرهنگ پهلوانی با زندگی ایرانیان عجین شده است، گفت: ما هم به لحاظ ایرانی بودن هم اینکه مسلمان و خصوصا شیعه هستیم، ارزش‌هایی را داریم که والا هستند و به آنها باید پایبند باشیم،

حیدر علی کامیاب که شنبه ۲۵ خردادماه در یک نشست مطبوعاتی سخن می گفت با اشاره نام گذاری ۱۷شوال  به نام فرهنگ پهلوانی، افزود: یکی از مسائل مهم که شاید در زمان‌هایی از آن غفلت کرده‌ایم، موضوع پرورش و تربیت و مقدم بودن آن بر آموزش و ورزش و سایر فعالیت‌ها است .

وی با تصریح اینکه فرهنگ پهلوانی با زندگی ایرانیان عجین شده است، گفت: ما هم به لحاظ ایرانی بودن هم اینکه مسلمان و خصوصا شیعه هستیم، ارزش‌هایی را داریم که والا هستند و به آنها باید پایبند باشیم، این ارزش‌ها در همه فعالیت‌ها اعم از آموزش و ورزش و کار و زندگی باید مد نظر قرار گیرد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، تنها در ایران وجود داشت و از ایران به جهان صادر شد، ما باید به این فرهنگ افتخار کرده و در مسیر اعتلا و توسعه آن تلاش کنیم .

کامیاب با اشاره به موفقیت های هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس و قرار گرفتن آن جزو سه هیئت برتر کشور، گفت: امروز در فارس مدرسه ورزش زورخانه‌ای داریم و این برای همه لذت بخش است، اینکه حدود ۳۰۰ دانش آموز، در این مسیر قرار گرفته‌اند کار بزرگ به شمار می رود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به بروز و نمود برخی ناهنجاریها در مدارس، گفت: چنین رخدادهای تاثر برانگیزی به دلیل آنست که کار فرهنگی مناسب انجام نداده‌ایم، اینکه یک مدیر یا دیگر اولیای مدرسه یا آموزش و پرورش مواخذه، برکنار یا تنبیه شوند، کار درست نخواهد شد، ما نیازمند کار فرهنگی هستیم و کار فرهنگی با جدی گرفتن رسانه‌ها و پای کار آمدن همه گروه‌ها خصوصا فرهنگوران، ورزشکاران و هنرمندان، امکان پذیر خواهد بود.

 کامیاب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  امسال و در تداوم اقدامات سخت افزاری حوزه ورزش، خوشختانه شاهد بهره برداری از ۱۸۴ پروژه در حوزه ورزش و جوانان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان، در فارس خواهیم بود افزود:تعداد یکصد پروژه در حوزه‌های ورزش و جوانان از اکنون تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید .

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ پروژه نیز برای افتتاح درایام الله دهه فجر امسال پیش بینی شده است، گفت: یکی از پروژه‌های مهم در این حوزه، ورزشگاه ۶ هزارنفری شیراز خواهد بود که امیدواریم بعد از سال‌ها انتظار در هفته دولت آماده بهره برداری شود .

دبیر شورای عالی ورزش استان یکی از پروژه‌های آماده افتتاح برای هفته‌های آینده و تا قبل از هفته دولت را، ورزشگاه شهرستان لامرد معرفی و اضافه کرد: این ورزشگاه که شامل استخر سرپوشیده، دهها سالن تخصصی، بخش اداری و شاپینگ و … خواهد بود، یکی از ورزشگاه‌های کم نظیر کشور است .

کامیاب یادآور شد: ورزشگاه لامرد از پروژه‌های تحت پوشش وزارت نفت بود که به وزارت ورزش سپرده و با اعتبارات وزارت نفت، تکمیل شد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد که امسال تعدادی خانه جوان، زمین چمن مصنوعی و طبیعی و سالن‌های چند منظوره در سطح شهرستان های استان فارس نیز به بهره برداری خواهد رسید .

کامیاب با بیان اینکه امسال تنها یک پروژه جدید ورزشی در فارس اجرایی خواهد شد، گفت: این پروژه، احداث ورزشگاه اختصاصی بانوان است .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین از اقدام برای اجرای بخش‌های مختلف ورزشگاه پارس براساس پیش بینی‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا، طراحی زورخانه این مجموعه آماده شده است که در هفته فرهنگ پهلوانی عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

کامیاب با اشاره به اینکه روز هفده مرداد و همزمان با روز و هفته خبرنگار، اخبار دقیق در مورد تمام پروژه‌های آماده افتتاح حوزه ورزش و جوانان اطلاع رسانی می شود، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، نزدیک به ۴۰۰ هزار مترمربع به سرانه ورزشی سرپوشیده، طبیعی و مصنوعی استان فارس اضافه می شود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید براینکه گستردگی اقدامات در حوزه ورزش و جوانان و همراهی رسانه‌ها در انعکاس این فعالیت‌ها، شائبه حضور او به عنوان نامزد انتخابات مجلس را دامن زده بود، ضمن تشکر از اصحاب رسانه که اخبار حوزه ورزش و جوانان به صورت دقیق و گسترده پوشش می دهندگفت: هیچ علاقه‌ای به حضور در حوزه سیاسی ندارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.