پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف در استان فارس برگزار می شود

خبرپارسی – عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگلان فرش دستباف ایران گفت: امسال پانزدهمین نمایشگاه فرش دستبافت با حضور ذی نفعان، متخصصان و فعالان این بخش با شکوهتر از هر سال در بهمن ماه جاری در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، حمیدرضا ذوالانواری در کارگروه ویژه نمایشگاه فرش دستبافت استان که صبح امروز با حضور ذینغعان دولتی و خصوصی در اتاق بازرگانی فارس تشکیل شد،بیان کرد: خوشبختانه استان فارس از گذشته های دور دارای سابقه در تولید فرش دستبافت بوده و همواره نام  فرش استان فارس در جهان شناخته شده است.

وی افزود: در همین راستا امسال پانزدهمین نمایشگاه فرش استان را برگزار می کنیم که نکته مهم و مورد توجه این است که نمایشگاه فرش فارس باید در حد و اندازه های هنر مردم استان باشد.

ذوالانواری با بیان اینکه نمایشگاه فرش فارس در در چهارده سال گذشته همواره مورد استقبال بوده اظهارداشت: با توجه به سابقه و تلاش های بزرگان این عرصه نمایشگاه فرش استان فارس همواره دارای رتبه برتر کشور نیز بوده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: زمان برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت استان در بهمن ماه مثبت و مناسب است و با توجه به همزمانی این نمایشگاه، با دو عنوان نمایشگاه دیگر از جمله خرما، فرصت مثبت و خوبی است.

وی با بیان اینکه تبلیغات یکی از مهمترین مباحث در این نمایشگاه است، ادامه داد: برپایی درخورشان این نمایشگاه نیاز به تبلیغات گسترده دارد که البته ارائه مشوق های مختلف نیز می تواند استقبال کنندگان را بیش از گذشته مشتاق کند.

ذوالانواری با ابراز گلایه از عدم حضور بخش دولتی در جلسات هماهنگی برگزاری این نمایشگاه عنوان داشت: متاسفانه با توجه به اینکه استان فارس مهد فرش دستبافت است و شهرت ویژه ای در این زمینه در جهان دارد اما مسئولان اداره فرش استان نسبت به این بخش استان بی توجه هستند.

وی تصریح کرد: مسئولان دولتی استان توجه بیشتری به فرش استان فارس که نشان از هنر مردم این منطقه است داشته باشند و این درحالی است که بخش خصوصی استان به ویژه در زمینه فرش همیشه پیشقدم برای برگزاری برنامه هایی از جمله این نمایشگاه است که متاسفانه حضور کم متولیان بخش دولتی شایسته نیست.

غلامرضا پایدار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستبافت نیز با بیان اینکه اصالت و هویت فرش ایران و فارس در جهان کم نظیر است گفت: هدف ما در برگزاری این نمایشگاه معرفی و شناساندن فرش استان فارس به مردم داخل و خارج از استان است.

وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در استان نیاز به هم افزایی بخش دولتی و خصوصی است.

در این نشست موارد مختلف پیرامون برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت استان، توسط نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی، نمایشگاه بین المللی استان فارس و تشکل های بخش خصوصی استان مطرح و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.