٣٢ مدیر جدید در فارس از مهرماه مشغول به کار شده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با گذشت بیش از بیش از یکصد روز از استقرار دولت سیزدهم، تغییرات مدیریتی استان در فضایی به دور از شتابزدگی، همراه با آرامش و در مدار اخلاق در حال اجرا است و بنا بر آخرین آمار، ۳۲ مدیر استان در دوره مسئولیت استاندار فارس منصوب شده‌اند.

اسماعیل محبی‌پور در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی فارس در دولت سیزدهم با اشاره به آغاز به کار محمدهادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس در ۱۲ مهرماه امسال، گفت: در این دوره زمانی ۳۲ انتصاب در سطح معاونین استانداری، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس انجام شده است.

او تاکید کرد: در فرایند انتصاب افراد، انتخاب همکاران پاکدست به شکل ویژه مورد توجه است و هر گونه انتخاب افراد غیرصالح و تنها بر اساس آشنایی‌ها و ارتباطات شخصی، خط قرمز دولت سیزدهم است و به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

رئیس شورای اطلاع رسانی فارس در بخش دیگری از این نشست بر ضرورت آسیب‌شناسی روند فعالیت شورای اطلاع رسانی استان تاکید کرد و گفت: ماموریت این شورا در حوزه ایجابی و سلبی است به گونه‌ای که علاوه بر اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات نظام و دولت، باید با تدابیری به مقابله با طرح‌های دشمنان در حوزه امنیت روانی جامعه پرداخت.

محبی‌پور گفت:  کارکرد صحیح شورای اطلاع رسانی استان در ایجاد فضای مثبت و سازنده در استان و تقویت امید و نشاط در جامعه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و ماموریت این شورا را فراتر از ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها می‌دانیم.

او ادامه داد: هریک از دستگاه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی اقدامات، باید پاسخگوی ماموریت کلیدی خود در کشور باشند، به عنوان نمونه، اداره کل ثبت احوال استان فارس باید علاوه بر تبیین عملکرد، به اقدامات در زمینه تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت کشور نیز باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت حوزه اطلاع‌رسانی گفت: در شرایط خلأ اطلاع رسانی، بستر فعالیت برای عملیات روانی دشمن در جامعه فراهم می‌شود؛ از این رو باید هم با مردم سخن بگوییم و هم حرف مردم را بشنویم.

محبی‌پور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به روند اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا،  از ایمنی جمعی، ماسک، واکسن و فاصله اجتماعی به عنوان شعار مرحله کنونی این طرح یاد کرد و از عموم مردم استان فارس خواست که برای پیشگیری از خطرات شیوع سویه جدید کرونا با نام اومیکرون، واکسیناسیون دِز سوم را جدی بگیرند.

در آغاز این جلسه نیز حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی فارس بر ضرورت تقویت جایگاه این شورا در دولت سیزدهم به منظور تحقق اهداف از جمله تحکیم مناسبات حاکمیت و مردم تاکید کرد.

در این جلسه، اعضای شورای اطلاع رسانی استان فارس در خصوص اجرای بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تبادل نظر کردند.

بنا بر این ماده قانونی، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود و شرکت های دولتی یک درصد (۱ %) اعتبارات هزینه ای دریافتی از بودجه عمومی خود را به استثنای فصول (۱)، (۴) و (۶) باید مطابق ساز و کار مندرج در این آیین نامه در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، صرف تولید برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود، برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.