وزیر ارشاد خبر داد: رد پای انگیزه های سیاسی در برخورد با کنسرت های موسیقی/جنتی در شیراز: برخورد با مجوز رسمی ممنوع/ ما هم به ارزش‌های دینی حساس هستیم

خبر پارسی : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در همایش اقتصاد هنر به شیراز سفر کرده بود، در پاسخ به منتقدان برگزاری کنسرت های موسیقی گفته است: برخی از ائمه محترم جمعه که اظهارنظر می‌کنند بیشتر از روی انگیزه‌های دینی و احساسات مذهبی آنان است اما افراد دیگری که از طریق بعضی از سایت‌های خبری، فضای مجازی و برخی از نشریات تحریک می‌کنند، انگیزه‌های سیاسی دارند.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از شیراز در گزارشی به نقل از وزیر ارشاد نوشته است: وزیر ارشاد با اشاره به حساسیت‌های صورت گرفته در خصوص کنسرت‌های موسیقی گفت: ما هم به ارزش‌های دینی حساس هستیم و تلاش داریم ملاحظات مذهبی را هم در این برنامه‌ها بگنجانیم.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در شیراز به برگزاری کنسرت‌های موسیقی اشاره کرد و گفت: کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود با دقت به آن مجوز داده شده و بیشتر ترانه‌هایی که در آنها خوانده می‌شود شعر و آهنگ‌های آن بررسی شده و اجرای گروه‌ها از نزدیک بازدید شده و بعد از آن مجوز صادر می‌شود.
وی افزود: بعد از آن وزارت ارشاد به عنوان دستگاه حاکمیتی رسمی کشور که حساسیت‌ها را می‌شناسد باید از آن حمایت کند اما متاسفانه با توجه به سلیقه‌های مختلفی که در بعضی از شهرستان‌ها وجود دارد گاهاً دیده می‌شود بعضی حساسیت‌ها بیجایی که از طرف ائمه جمعه و بعضی از مقامات قضایی است، برخوردهایی صورت می‌گیرد و بعضی از عناصر دیگری که در جامعه احساس مسئولیت دینی می‌کنند، گمان می‌کنند این موضوع با ارزش‌های دینی مغایرت داشته باشد.
جنتی عنوان کرد: تلاش ما این است که همه این افراد را توجیه کنیم که ما هم به این ارزش‌های دینی حساس هستیم و تلاش داریم ملاحظات مذهبی را هم در این برنامه‌ها بگنجانیم.
وزیر ارشاد گفت: برخی از ائمه محترم جمعه که اظهارنظر می‌کنند بیشتر از روی انگیزه‌های دینی و احساسات مذهبی آنان است اما افراد دیگری که از طریق بعضی از سایت‌های خبری، فضای مجازی و برخی از نشریات تحریک می‌کنند، انگیزه‌های سیاسی دارند.
جنتی با تأکید بر اینکه وقتی مجوزی داده می‌شود همه باید به قانون تن بدهند، گفت: نباید اینگونه باشد که وقتی یک دستگاه رسمی مجوزی صادر می‌کند افراد دیگری به صورت قانونی و غیرقانونی با این قضیه برخورد کنند البته موارد این موضوع نادر بوده است یعنی مجموع برنامه‌هایی که در کشور انجام شده، بسیار زیاد بوده و متاسفانه موارد دیگری هم بوده است که در بعضی از شهرستان‌ها با مخالفت مواجه شدند.
وی ابراز کرد: اخیراً در شهرستان گلبهار استان خراسان رضوی کنسرت قربانی که یکی از خوانندگان بسیار خوب ماست و گروه بسیار خوبی دارد، با کنسرت وی مخالفت کردند که اصلا مورد تائید ما نیست.

7 دیدگاه برای “وزیر ارشاد خبر داد: رد پای انگیزه های سیاسی در برخورد با کنسرت های موسیقی/جنتی در شیراز: برخورد با مجوز رسمی ممنوع/ ما هم به ارزش‌های دینی حساس هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.