نظرهایتان در خصوص لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده را به اتاق بازرگانی بدهید

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: آخرین اقدامات کارشناسی شده و پیشنهادها درخصوص لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده موجود است که هر کدام از تشکل های اقتصادی استان در چهار روز آینده پیشنهادهای خود در این زمینه را ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در کمیسیون صنعت این اتاق که به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با حضور تشکل های اقتصادی و صنعتی استان برگزار شد، بیان کرد: امروز تولیدکنندگان و تشکل‌ها، سربازان مقدم مبارزه با تحریم هستند لذا تولیدکنندگان، صادرکنندگان، اعضای تشکل های اقتصادی باید با اتکا به سخنان مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال‌ به نام تولید، در جهت رونق تولید و صادرات مطالبه‌ خواهی کنند.

وی افزود: مطالبه گری مهمترین رسالت تشکل های اقتصادی است به طوری که تشکل ها باید از مسئولان و دستگاه های اجرایی با هدف برطرف کردن مشکلات و موانع در این بخش را پرسشگری و مطالبه گری کنند.

رازقی با بیان اینکه ما به عنوان تشکل موظف هستیم منافع ملی را فریاد بزنیم اظهارداشت: تشکل های اقتصادی نقش مهم و اساسی در رونق تولید دارند و تلاش ها در بخش اقتصاد کشور و استان به پشتوانه حضور فعال تشکل های اقتصادی ست.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تشکل ها نباید مطالبات خود را تنها به خواسته های صنفی محدود کنند بلکه مطالبات تشکل های اقتصادی باید فراصنفی باشد و این تشکل ها باید در معادلات اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

رازقی با اشاره به جلسات کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: باید تشکل‌های موجود خودشان در کمیته‌ها جلسات بگذارند و مشکلات را احصا کنند و در جلساتی که با حضور همه تشکل‌ها برگزار می‌شود، مطرح کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بحث رونق تولید عنوان داشت: بایستی تلاش کنیم که تولید را رونق دهیم هر چند که در سالجاری نیز تاکنون اقدام ویژه ای از سوی مسئولان انجام نشده و نگاه برخی مسئولان به این مهم همچنان شعاری است.

وی افزود: همچنین در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات تولیدکنندگان استان در این زمینه، رایزنی هایی با نمایندگان استان در مجلس که در کمیسیون اقتصادی حضور دارند هماهنگی شده و به زودی جلسات آن برگزار می شود.

یلدا راهدار، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: امروزه تشکل‌ها بیشتر عارضه ‌یابی می‌کنند و کمتر راهکار پیشنهاد می‌دهند که نیاز است آموزش‌هایی به تشکل‌ها داده شود تا ضمن بیان عارضه، راهکار نیز ارائه دهند.

وی با بیان اینکه امروز تصمیم ‌گیرندگان دولتی در جلسات از بخش خصوصی حرف‌های تکراری می‌شنوند، بیان کرد: اگر بتوانیم در کنار بیان مشکلات راهکار نیز ارائه دهیم بهتر به پیشنهادات و سخنان ما گوش می‌دهند.

راهدار با اشاره به فضای کسب و کار اظهارداشت: وضعیت فضای کسب و کار استان‌ها هر فصل منتشر می‌شود که براساس آمار بهار ۹۸، رتبه استان فارس از ۷ به ۱۱ سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه باید این روند نزولی و دلایل آن بررسی شود، ادامه داد: هر چه فضای استان و کشور مثبت تر باشد، شاخص کسب و کار نیز با رشد همراه است؛ این موضوع سقوط باید از سوی ما مطالبه گری شود.

راهدار با بیان اینکه آذربایجان غربی، مازندران و گیلان در صدر فضای کسب و کار کشور هستند، تصریح کرد: شاخص در کل کشور مساعدتر بوده اما چون بقیه استان‌ها رشد داشتند، استان فارس عقب مانده و رتبه ۱۱ را کسب کرده است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که موانع فضای کسب و کار را بیان کنیم و در جلساتی با حضور تصمیم‌گیرندگان دولتی موانع و راهکارهای آن بیان شود.

شکوفایی بخش گردشگری فارس را با جدیت دنبال می کنیم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: فعالیت ما در کمیسیون گردشگری این اتاق باید منجر به رونق، تحرک و جهش در بخش گردشگری استان شود و با این نگاه، کاربردی شکوفایی بخش گردشگری فارس را با جدیت دنبال می کنیم.

سهراب شرفی در جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و ورزش اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: معضلات در استان فارس به ویژه در بخش گردشگری هویدا و مشهود است و دیگر زمان اینکه بنشینیم در جلسات و تنها بازگو کننده مشکلات باشیم گذشته و تنها با اقدام عملی می توانیم ایجاد کننده حرکت موثر و مفید باشیم.

وی افزود: در کمیسیون گردشگری اتاق ما به دنبال ارائه راهکار عملی برای کاهش معضلات و تسهیل شرایط اقتصادی استان هستیم.

شرفی اظهارداشت: عملکرد این کمیسیون باید برای همگان محسوس باشد زیرا بر این باوریم اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان باید بتواند نقش محوری خود را در بخش گردشگری استان به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بهره گیری از خرد جمعی رویکرد فعالیت های ما در بخش گردشگری استان است اضافه کرد: برای توسعه استان و ایجاد رونق اقتصادی باید تعامل بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود و هر بخش وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: اولویت ما کاهش ناهنجاری های اجتماعی که برگرفته از عدم اشتغال و بیکاری است، لذا وظیفه ما کاهش مشکلات و بهبود شرایط برای فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری است.

شرفی با بیان اینکه باید مطالبات و نیازها را شناسایی و در راستای عملیاتی کردن آنها راهکار ارائه و گام برداشت تصریح کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس باید عملکرد شفاف و کاربردی داشته باشد و بتواند از عملکرد خود دفاع کند و در خصوص اقدامات بخش گردشگری استان هرگونه کم کاری های بخش های مختلف بخش خصوصی و دولتی را به رسانه ها اعلام می کنیم.

وی افزود: برخی از طرح های گردشگری در مناطق مختلف استان می تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند لذا باید جنبه تشویقی داشته باشد و معتقدیم حرکت به سمت ایده های نو و حرف های ناب موجب می شود مسئولان مربوطه با نگرش جدید در پیگیری مطالبات اقدام کنند.

سولماز دهقانی رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اهمیت فضای مجازی در زمینه ارائه اطلاعات به گردشگر گفت: عملکرد فضای مجازی در حوزه گردشگری استان ضعیف است که این یک نقص محسوب می شود.

وی بیان کرد: یکی از دلایل وضعیت نامناسب توریسم سلامت را، عدم کارایی ساختار برخی کمیته ها در استان دانستند.

دهقانی با انتقاد از عدم اجرایی شدن طرح سایت گردشگری سلامت توسط علوم پزشکی پیشنهاد کرد، کمیسیون گردشگری اتاق به عنوان بخش خصوصی متولی این طرح باشد و در این خصوص از علوم پزشکی درخواست شود اطلاعات بارگزاری شده جهت استفاده بیماران و گردشگران در اختیار کمیسیون قرار دهد.

زارعی سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز هم گفت: این نمایندگی به عنوان تسهیل کننده و ارتباط دهنده دنیای خارج آماده همکاری در جهت توسعه گردشگری استان است که نبود لیست مشخص سرمایه گذارن جهت مشارکت در پروژه های گردشگری یکی از معضلات در این بخش در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.