نخستین همایش ملی “مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری” در شیراز برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه زند شیراز اعلام کرد که نخستین همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پسا کرونا به میزبانی این دانشگاه ١٣ و ١۴ اردیبهشت ماه ١۴٠٢ برگزار می‌شود.

سید ابراهیم حسینی چهارشنبه ١۴ دی ماه در یک کنفرانس خبری بیان کرد: طی دو سه سال اخیر ویروس کرونا مشکلاتی را در همه دنیا ایجاد کرد.

او ادامه داد: این بیماری بر همه ارکان جامعه بشری تاثیر گذاشت و اگرچه یک دوره طولانی مردم با شرایط کرونایی خود را سازگار دادند اما طی ماههای اخیر با رعایت کمترین شیوه نامه‌های بهداشتی مواجه شدیم.

رئیس دانشگاه زند شیراز افزود: در همین راستا این دانشگاه با محوریت معاونت پژوهشی و گروههای آموزشی روانشناسی و مشاوره تصمیم به برگزاری همایشی در سطح ملی تحت عنوان مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پسا کرونا گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: امید است این همایش در حد و شان شیراز به عنوان شهری دانشگاهی اجرایی شود.

ژاله رفاهی، دبیر علمی این همایش نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در دورانی قرار گرفتیم که ابتدا به آن پسا کرونا گفته شد اما اخیرا موج‌های دیگری عنوان می‌شود و شاید این واژه برای بک مقطعی مناسب بوده اما اکنون نه.

او ادامه داد: شرایطی که اکنون با سویه‌های جدید حاکم شده طبیعتا سبک زندگی جدیدی را برای ما رقم زده است که عده‌ای آن را یک فرصت تلقی کردند و موجب شد تا توجه به بهداشت بیش از گذشته باشد.

دبیر علمی همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری تصریح کرد: تصور می‌کنم که همیشه با یک استرس مزمن رو به رو خواهیم بود و ترس از ابتلا، ترس از دست دادن‌ها و…طبیعتا سلامت روان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رفاهی با بیان اینکه از همکاری اساتید سایر دانشگاههای کشور در این همایش استفاده کرده‌ایم، سبک زندگی در کرونا و پساکرونا، سلامت روان و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی را سه محور اصلی این همایش عنوان کرد.

او خاطرنشان کرد: اساتید ممتازی چون پرفسور دکتر حسن حق شناس، دکتر غلامعلی افروز، دکتر محمدخدایاری فرد، دکتر عبدالله شفعی آبادی و دکتر یوسفعلی عطاری در این همایش به ایراد سخن می‌پردازند.

دبیر علمی همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری همچنین برپایی کارگاههای آموزشی و برگزاری پنل‌های تخصصی با اساتید صاحب نظر را از برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد.

شیوا صدیقی، معاون پژوهشی دانشگاه زند شیراز نیز بیان کرد: گروه مشاوره و روانشناسی این دانشگاه از پتانسیل علمی بالایی برخوردار هستند و با این حال در برنامه ریزی این رویداد به این پتانسیل بسنده نکردیم و از اساتید نخبه سایر دانشگاههای کشور دعوت به همکاری کردیم.

او؛ دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن مشاوره ایران، انجمن علمی روانشناسی خانواده ایران، آموزش و پرورش فارس، پارک سلامت و روان و …را از حامیان این همایش معرفی کرد.

به گفته صدیقی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا پایان دیماه جاری تعیین شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.