مهمانپرست: جریان های اصلاح طلب و اصولگرا دیگر کارکرد لازم را ندارند

خبرپارسی – رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی با تاکید براینکه امروز دیگر جریان های اصولگرا و اصلاح طلب سنتی کارکرد لازم را ندارند، گفت: تمام دلسوزان نظام دست به دست هم دهند و جریانی نو، مستقل و مردمی در راستای منافع ملی ایجاد کنند .

رامین مهمانپرست بعد از ظهرسه شنبه ٢۶ اسفند در نشست ائتلاف وحدت ملی که با حضور قاضی زاده رییس و وحید ابراهیم زاده دبیرائتلاف استان فارس وخبرنگاران در شیراز برگزار شد گفت: با ارایه لیستی جدید و مردمی که در راستای افزایش مشارکت مردم و دستیابی به منافع ملی حرکت کند نباید بکذاریم آخرین فرصت ها از دست برود .

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی با تاکید براینکه امروز دیگر جریان های اصولگرا و اصلاح طلب سنتی کارکرد لازم را ندارند، گفت: تمام دلسوزان نظام دست به دست هم دهند و جریانی نو، مستقل و مردمی در راستای منافع ملی ایجاد کنند .

مهمانپرست با بیان اینکه متاسفانه همیشه اینگونه بوده که اکثر افراد کاندیدا شده فاقد برنامه جامع برای اداره کشور بوده‌اند و صرفا انتخابات‌ها با ایجاد وضعیت هیجانی به پیش برده اند، افزود: تاکنون و در انتخابات گذشته همیشه رقابت بین افراد بر اساس شعارها بوده نه رقابت بر اساس برنامه‌ها.

او اعتقاد دارد؛ زمانی می‌توانیم توسعه پیدا کنیم که تشکل‌های سیاسی طرح و برنامه جامع برای اداره کشور داشته باشند و بتوانند اعتماد مردم به برنامه‌ها را جلب کنند.

مهمانپرست ساختارهای غلط اداری و اقتصادی را موجب بوجود آمدن وضعیت موجود دانست و افزود:متاسفانه در ایران  تعداد کارمندان دولتی ۱۰ برابر استانداردهای بین المللی است و عجیب اینکه تعداد بازنشستگان بیشتر از شاغلین در دستگاه ها هستند .

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه این ائتلاف آمادگی دارد به عنوان جبهه پیشگام در عرصه تشکل‌های سیاسی برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهد، صراحتا دیگر احزاب و تشکل‌ها را به مناظره دعوت و اضافه کرد: معتقدیم اداره کشور باید واقع بینانه باشد و برای رسیدن به این رویکرد باید با طرح و برنامه واقع بینانه به عرصه آمد.

مهمانپرست گفت: ما معتقدیم قرار نیست رئیس جمهور علامه دهر باشد بلکه باید یک تیم تخصصی و مجرب را در کنار خود داشته باشد. در غیر اینصورت هرگونه سخن و مطلبی جنبه شعار خواهد داشت.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید با رویکرد حرکت در مسیرمنا فع ملی از همه نیروها و متخصصین حتی کسانی که ممکن است در موضوعاتی با نظام هم زاویه داشته باشند بهره ببرد، گفت: اعتقاد داریم که در دولت های پیشین هم مدیران کارآمدی بوده اند که جدای از نوع گرایش سیاسی می توان از آنان استفاده کرد .

مهمانپرست گفت: حرکت بر اساس طرح و برنامه باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود و افزود: در حال حاضر این ائتلاف در قالب برنامه پژواک بنا دارد تا تصویر روشنی را از طرح و برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در معرض قضاوت مردم قرار دهد.از سوی دیگر اعتقاد داریم رسانه‌ها باید کاندیداها را مورد پرسش قرار داده و از آنها برنامه بخواهد تا تشکل‌ها و احزاب نیز مجبور به کار بر روی طرح و برنامه‌ها باشند نه تنها شعار .

مهمانپرست در خصوص نگاه این ائتلاف به بحث مذاکره گفت: اصل مذاکره هیچ اشکالی ندارد اما در دنیای امروز برای گرفتن حق باید قوی و قدرتمند بود و آنچه در این فضا مهم است شرایط مذاکره و چگونه وارد شدن به آن است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی، وضعیت اقتصادی و توان دفاعی را دو مؤلفه مهم در عرصه مذاکره دانست و گفت: یک قائده مهم در دنیا این است که کشورهایی که دارای توان دفاعی و اقتصادی بالا هستند همواره از شکل گیری جنگ جلوگیری می‌کنند؛ در واقع افزایش توان دفاعی جنبه بازدارندگی دارد.

او با بیان اینکه دولت آینده باید دارای دیپلماسی اقتصادی باشد، گفت: این در حالی است که رابطه سیاسی بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی هیچ معنایی ندارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی کشوردر بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال فرد خاصی نیست، گفت: منتظر هستیم تا بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به بحث حمایت از کاندیداها ورود کنیم اگرچه از این ائتلاف دو تا سه نفر برای شرکت در انتخابات نامنویسی می‌کنند اما ملاک ما همچنان داشتن برنامه است.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.