معصومه ابتکار: همه طیف‌های اصلاح طلب بدون هرگونه چشمداشتی آماده همکاری با دولت یازدهم هستند

معصومه ابتکار با بیان این مطلب که اگر همه صبر پیشه کنند وعده خدا محقق خواهد شد، افزود: آنچه در ۲۴ خرداد رخ داد چیزی شبیه به معجزه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، وی که در همایش تقدیر از فعالان ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در فارس سخن می‌گفت، افزود: با همتی که شما مردم فهیم ایران اسلامی از خود نشان دادید، به دروغ و تهمت و تخریب شخصیت‌ها نه گفته شد و حرکت جامعه به سمت اصولی که برای آن انقلاب کردیم هدایت شد تا به گفته حضرت امام(ره) کشور به دست نااهلان نیافتد.

وی افزود: این پیروزی بزرگ حاصل صبر و استقامت شما و کسانی است که روزهای بسیارسختی را پشت سرگذاشتند، اما با صبوری و اعتقاد به اینکه با روش‌های مدنی و در چهارچوب قانون و تاسی از تعالیم دینی می‌توانیم جامعه خود را اصلاح کنیم، گامی اساسی به سمت حفط آرمان‌های امام (ره)، انقلاب و رهبر انقلاب برداشته شد.

رئیس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این مطلب که نباید طعم شیرین پیروزی ما را دچار فراموشی کند، افزود: نباید فراموش کنیم که چه دوران سختی را پشت سرگذاشتیم و شاید هم چه دوران سختی را پیش رو داشته باشیم، بلکه به دور از غرور حاصل از پیروزی باید به دنبال ساختن ایران اسلامی باشیم.

خاتمی و گروه مشاورانش

ابتکار در ادامه به فرایند شکل‌گیری ائتلاف عارف و روحانی اشاره کرد و افزود: سید محمد خاتمی از ماه‌ها پیش و به دور از تفکرات سیاسی خاص تنها با دغدغه‌ای که در خصوص آینده ایران اسلامی داشت، اقدام به تشکیل گروه مشاوران خود نمود تا با اتخاذ سیاستی دقیق بهترین روش برای حضور کارآمد در بحث انتخابات تدوین شود.

وی در ادامه به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در این فرایند اشاره نمود و افزود: زمانیکه درکمال تعجب رای به عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی صادر شد، وی در یک تصمیم تاریخی در صحنه و در کنار مردم و خاتمی ماند تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم گردد.

ائتلاف دو کاندیدا

ابتکاردر ادامه گفت: با همه دلسردی‌ها و نگرانی‌ها عارف و روحانی و ستادهایشان بسیار خوب عمل کردند تا در کنارحمایت‌های خاتمی و خط اعتدال شکل گرفته پیرامون آیت الله هاشمی یک بلوغ سیاسی شکل گیرد.

به اعتقاد ابتکار این بلوغ سیاسی می‌بایست به عنوان یک سرمایه برای نظام حفظ شود.

وی بار دیگر به تلاش‌های و پیگیری‌های هاشمی و خاتمی در شکل‌گیری ائتلاف روحانی با عارف اشاره کرد و افزود: درکنار نقش آفرینی این دو تن، کاری که عارف کرد حکایت از یک مشی سیاسی توام با آینده اندیشی داشت و حاصل آن جاودانه شدن عارف بود.

معاون رئیس جمهور سابق کشورمان افزود: خوشبختانه آن ائتلاف و همدلی در انتخابات به ثمر نشست و یک شخصیت گرانمایه به نام روحانی را به عنوان سرمایه ائتلاف اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و اصولگرایان معتدل به جامعه معرفی کرد تا اراده عمومی و موج ایجاد شده در جامعه باعث شود تا فشارهای خارجی بر کشورمان کم شود.

چه بایدکرد؟

ابتکار با بیان این مطلب که حمایت از دولت روحانی وظیفه همگانی است، افزود: همه طیف‌های اصلاح طلب بدون هرگونه چشمداشتی آماده همکاری با دولت یازدهم هستند.

وی از این اعلام آمادگی به عنوان یک اتفاق بزرگ سیاسی در کشور یاد کرد و افزود:نباید فراموش کنیم که یکی از وظایف بزرگ نخبگان و اصحاب مطبوعات در شرایط کنونی این است که شرایطی فراهم آورند تا مردم موقعیت و چالش‌های پیش روی دولت یازدهم را درک نمایند.

ابتکار افزود: باید سطح توقع مردم از روحانی منطقی باشد، چراکه مشکلات کنونی کشور بسیار زیاد است.

وی با بیان این نکته که نمی‌خواهد منکر دستاوردهای دولت احمدی نژاد در برخی زمینه‌ها شود افزود: متاسفانه در هشت سال گذشته در بسیاری از شاخص‌ها با مشکل روبرو بودیم.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر دولت روحانی بسیار خوب عمل کند شاید پس از ۴ سال در برخی شاخص‌ها به شرایط دوران اصلاحات بازگردیم.

ابتکار بار دیگر برنقش نخبگان جامعه در متوجه ساختن لایه‌های مختلف جامعه از شرایط سخت دولت روحانی تاکید کرد و افزود: طرح مطالبات منطقی مردم چیزی است که به خاطر آن رای داده‌اند، اما نباید از دولت آینده انتظار معجزه داشت.

نهادهای مدنی

وی در بخش پایانی سخنانش بر نقش نهادهای مدنی، سازمان‌ها، تشکل‌ها و خیریه‌ها به عنوان اساس و بنیاد حیات اجتماع تاکید کرد و افزود: متاسفاته یکی از بخش‌هایی که در چند سال اخیر آسیب جدی دید، این بخش از جامعه بود که باید درکنار تقویت و ترمیم آن‌ها به بحث تقویت احزاب قوی و برنامه‌دار نیز توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.