مردم اگر عوارض را پرداخت کنند شهرداری بی نیاز می شود

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با بیان اینکه اگر مردم عوارض سالانه را پرداخت کنند، ما نیاز به دریافت وام نخواهیم داشت، گفت: وام گرفتن شهرداری به معنای ایجاد هزینه برای مردم شهر است.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز ظهر پنجشنبه ۲۸ دیماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری بالغ بر ۲۵۰ خدمت در شهر انجام می دهد که برخی دیده نمی شود، گفت: برخی از خدمات به شکل جاری شکل می گیرد که نمونه آن جمع آوری پسماند و برخی از خدمات مثل ساخت معبرهای جدید، برای توسعه شهر است.
این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که شهرداری از بدو تولد تا مرگ یک فرد به او خدمت ارائه می کند، اظهار داشت: بستگی دارد بودجه مناسبی اختصاص داده شود و اصل تقدم درآمد بر هزینه است و کیفیت خدمات ارائه شده به پرداخت هزینه ها بر می گردد.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه از سال ۶۲ بخشی از در آمد شهرداری ها به عهده خودشان گذاشته شد، یادآور شد: بخش دیگری از درآمد شهرداری ها به مالیات ارزش افزوده سهم شهرداری و بخش دیگری به درآمد پایدار شهرداری مثل عوارض خودرو وابسته است.
وی فروش اوراق بهادار را منبع دیگری برای درآمد شهرداری است، افزود: درآمد شهرداری در ابتدای سال کم است، برای جبران این نقدینگی شهرداری ها وام می گیرند و در پایان سال وام را تصفیه می کنند
گشتاسبی با بیان اینکه اگر مردم عوارض سالانه را پرداخت کنند، ما نیاز به دریافت وام نخواهیم داشت، گفت: وام گرفتن شهرداری به معنای ایجاد هزینه برای مردم شهر است.
گشتاسبی هزینه جمع آوری زباله، انباشت و بازیافت آن را بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵، بیان کرد و افزود: ، برای نگهداری باغ ها نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سطح شهر شیراز نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد ملکی داریم که تنها ۲۰ درصد عوارض داده اند، اظهار داشت: کل درآمد ما از این میزان یکصد میلیارد ریال است و شهرداری نزدیک چهار هزار میلیارد ریال از کل املاک شهر طلب دارد که بر اساس قانون می توانیم برق و گاز مالکان بدهکار را قطع کنیم.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اشاره به اینکه همه ساله قبض عوارض را به املاک ارائه می کنیم که مالکان از طریق سایت شهرداری می توانند به شکل اینترنتی پرداخت کنند، تاکید کرد: شهرداری باید ممیزی املاک به شکل الکترونیکی انجام دهدکه اگرانجام شود، قبض ها را به شکل دقیق می توانیم قبض ها را ارسال کنیم.
گشتاسبی دلیل ندادن عوارض را نبود فرهنگ پرداخت عوارض بیان کرد و افزود: بخشی هم به عدم وجود ضمانت اجرایی لازم مربوط می شود که با حوزه قضایی هماهنگی کردیم از ابتدای سال ۹۷، پس از سه بار اخطار برق و یا گاز ملک را قطع خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه هزینه جمع آوری و دفن زباله برای هر واحد مسکونی در شیراز متوسط ۲ میلیون ریال هزینه می شود، افزود: هزینه آتش نشانی هم امسال در قبض ها اضافه کردیم که به ازای هر واحد ملکی برای تامین هزینه آتش نشانی ۲۰۰ هزار ریال در نظر گرفته ایم.
گشتاسبی اضافه کرد: اگر عوارض نوسازی در سال مربوط به خودش پرداخت نشود، شهرداری ۹ درصد جریمه دیرکرد سالانه دریافت می کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۶۰ هزار واحد صنفی در شیراز وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها سه هزار و ۵۰۰ صنفی واحد عوارض پرداخت کرده اند،
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز از انعقاد تفاهم نامه ای با اتاق اصناف برای جمع آوری عوارض مشاغل خبر داد و پیش بینی کرد امسال ۱۰ هزار واحد صنفی عوارض خود را پرداخت کنند که تا کنون پنج هزار واحد جمع آوری شده است،
او با اشاره به اینکه مبلغ عوارض خودرو بر اساس اطلاعاتی که اداره دارایی به ما اعلام می کند، تعیین می شود و در صورت عدم پرداخت ماهانه ۲ درصد جریمه به عوارض اضافه خواهد شد که در سال معادل ۲۴ درصد خواهد بود،
گشتاسبی گفت: ۵۰ درصد جریمه رانندگی در هر شهر به همان شهر اختصاص می یابد که ۶۰ میلیارد ریال از سوی دولت برآورد شده اما تا کنون به ما پرداخت نشده است.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال ۹۴ و ۹۵، جوایز خوش حسابی هر سال به ارزش سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت اعلام کردیم،بیان کرد: برای سال ۹۶ هم به ارزش سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.