مدیر کل ارشاد فارس خبر داد: برگزاری مراسم یادروز حافظ با حضور وزیر ارشاد

خبرپارسی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه و دکتر کاووس حسنلی مدیر مرکز حافظ شناسی برپا شد؛ اعلام کرد: آیین های یادروز حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های متعدد فرهنگی هنری و سخنرانان علمی برگزار خواهد شد .

صابر سهرابی در نشستی خبری به تشریح برنامه های یادروز حافظ پرداخت و افزود: بیست و سومین بزرگداشت حافظ از ۱۸ مهرماه جاری آغاز و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد.

وی از برپایی نمایشگاه نگارگری با موضوع حافظ حاوی آثاری مربوط به رضوان کریمی روز ۱۹ مهرماه خبر داد و گفت: ویژه برنامه های یادروز حافظ با حضور عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۹ در آرامگاه حافظ برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین با اشاره به شرایط خاص یاد روز حافظ که همزمان با ماه صفر است، از اجرای محمد معتمدی به همراه حافظ خوانی متناسب با این روزها خبر داد.

وی با اعلام اینکه در ۲۹ شهرستان فارس برنامه های یادروز حافظ برگزار خواهد شد، افزود: نمایشگاه آثار مهدی فلاح از خوشنویسان مطرح کشور که بارها دیوان حافظ را کتابت کرده است، ساعت ۱۸ روز ۲۰ مهرماه در نگارخانه تار و پود برگزار می شود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس دعوت از حضور قطعی دکتر جلال الدین کزازی در روز ۲۱ مهرماه به مناسبت یادروز حافظ خبر داد و گفت: این استاد زبان و ادبیات فارسی در نشست تخصصی حافظ و ادبیات سخنرانی می کند .

سهرابی در ادامه به نمایشگاهی از نمایش آثار خوشنویسان فارس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در روز ۲۰ مهرماه ساعت ۱۸ اشاره کرد که حاوی آثار هنرمندان برجسته کشوری است.

وی به برنامه های جنبی یادروز حافظ هم اشاره داشت و گفت: گلباران مزار حافظ در صبح روز ۲۰ مهرماه با حضور فرهنگوران و هنرمندان و برگزاری ویژه برنامه دانش آموزی و دبیران طرح حافظ خوانی با مشارکت آموزش و پرورش از دیگر برنامه هاست.

در پایان این نشست از پوستر بزرگداشت و یاد روز حافظ نیز رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.