مدیرعامل هلال احمر فارس: وظیفه هلال احمر بعد از رخ دادن حادثه است

خبرپارسی – مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه وظیفه هلال احمر بعد از حادثه است، گفت: ما به محض مطلع شدن از رخداد سیل ظرف مدت حدود ۲۵ دقیقه وارد عمل شدیم که طول کشیدن به دلیل ترافیک زیاد بود در عین حال نیروهای امدادی در سیل دروازه قرآن ۶ جسد را از درون خودروها بیرون آوردند .

حسین درویشی امروز یکشنبه ۲۵ فروردین  در نشست خبری با موضوع «عملکرد جمعیت هلال احمر در فارس در واقعه سیل»، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و نقش رسانه، گفت: نیاز است که دوره های مدیریت بحران برای خبرنگاران برگزار شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه در هر بحران اولین کار هلال احمر ارزیابی است، تاکید کرد: مدیریت بحران باید تصمیم گیری فوری با کمترین اشتباه انجام دهد، البته امکان اشتباه در تصمیم وجود دارد.

وی با بیان اینکه اسکان سریع و اضطراری اواین تصمیم ما در محله سعدی بود که در مساجد و حسینیه ها اسکان انجام شد، افزود: در محله سعدی کمتر خانه ای روز بعد درگیر آب بود و در روز دوم اقلام امدادی توزیع شد و بر اساس ارزیابی ها ۸۵ خانه درگیر آسیب جدی بودند.

درویشی با اشاره به لزوم درنطر گرفتن دو ستاد اصلی و فرعی بیان کرد: مشکلات گرمایشی، تغذیه و غیره مرتفع شد، به دلیل عدم شناخت مدیریت بحران و جوزدگی اجتماعی ۸۵ منزل به حدود ۳۰۰ خانه رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه شخصا امدادرسانی را با حضور درب منازل رصد کردم تا کمک ها به اسیب دیدگان رسیده باشد، متذکر شد: ارزش ریالی هر بسته کمکی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود و جمعا بیش از سه میلیارد ریال شد.

وی یادآور شد: از بیست و پنجم اسفند طرح نوروزی آغاز شد و اعضا در ۱۲۷ نقطه از استان اکیپ های هلال احمر حضور داشتند،۶۴ نفر در ۱۱۴ تصادف جاده ای توسط هلال احمر به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند و ۴۱۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

درویشی گفت: تعداد ۲۰۰ هزار نفر از راهنمای سفر، بیش از ۱۳ هزار نفر از خیمه های نماز استفاده کردند و بیش از ۱۲۴ هزار نقشه و بروشور توزیع شد و مردم در کمپین «نه به تصادفات» شرکت کردند که مسئولان نیز به این کمپین پیوستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به سیل شهر شیراز در طرح نوروزی، افزود: ۷۲ تیم عملیاتی در سیل شیراز به کار گرفتیم و ۳۶۶ امدادگر و نجاتگر شرکت کردند و چهار هزار و ۴۳۷ نفر از سیل زدگان اسکان یافتند.

این مقام مسئول با اشاره به کمک ۲۰ میلیارد ریالی ستاد فرمان امام و تعداد اقلام کمکی جمعیت هلال احمر، افزود: برای کمک به سعدی تاکنون چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جمع شده و برای سیل زدگان لرستان و خوزستان مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جمع آوری شده است.

 وی با بیان اینکه وظیفه هلال احمر بعد از حادثه است، گفت: ما به محض مطلع شدن از رخداد سیل ظرف مدت حدود ۲۵ دقیقه وارد عمل شدیم که طول کشیدن به دلیل ترافیک زیاد بود در عین حال نیروهای امدادی در سیل دروازه قرآن ۶ جسد را از درون خودروها بیرون آوردند .

درویشی با اشاره به سیل استان های دیگر، گفت: ۲۳ کامیون و تریلر از انبار و ۱۱ کامیون کمک های مردمی یه خوزستان و لرستان ارسال شد، حتی کرایه های کامیون ها نیز رایگان انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس یادآور شد: فارس به عنوان استان معین خوزستان ماموریت کمک به شهرستان های شوش و شوشتر را به عهده گرفته است و ما سریعا برای کمک حرکت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.