کمالی خبر داد: بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات مسکن روستائیان

خبرپارسی – مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: روستائیانی که تسهیلات ساخت مسکن دریافت کرده اند اگر تا ششم بهمن ماه سال جاری تمامی باقی مانده تسهیلات خود را بپردازند سود و جریمه دیرکرد آنان بخشیده می شود .

علی کمالی پنجشنبه ۱۵ آذر در نشست خبری با رسانه های فارس گفت: روستائیانی که تا ششم بهمن ۹۷ تمامی باقی مانده  تسیلات دریافتی خود از بانک مسکن را بپردازند از بخشودگی جرایم و دیر کرد برخوردار خواهند شد  .

او افزود: این بخشودگی بر اساس تبصره ۳۵ قانون بودجه است و شامل روستائیانی می شود که تسهیلات مسکن را در سنوات گذشته دریافت کرده اند اما به دلیل مشکلاتی همچون خشکسالی نتوانسته اند اقساط تسهیلات را بپردازند .

کمالی تسهیلات پرداختی در استان فارس را بالغ بر ۳۰ هزار فقره عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی، مشمول این تبصره قانونی و بخشودگی خواهد شد.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس در بخش دیگری از بیانات  خود با اشاره به تسهیلات صندوق یکن گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰ هزار فقره پرونده در بخش صندوق یکم افتتاح شده که ۱۴ هزار فقره متعلق به شیراز و مابقی مربوط به سایر نقاط استان فارس بوده است.

وی تعداد افراد دریافت کننده این تسهیلات را  بالغ بر ۳۴۰۰ مورد اعلام کرد و افزود:  مبلغ این تسهیلات در شیراز ۱۲۰ و در سایر شهرها ۸۰ میلیون تومان و سود آن برای بافت شهری ۸ و برای بافت فرسوده شهری ۶ درصد است.

کمالی کل تعداد تسهیلات پرداختی بخش مسکن تا پایان آبان سال گذشته را ۱۳۷۲ فقره و امسال را ۳۰۵۹ فقره عنوان کرد و ادامه داد: حجم تسهیلات مسکن پرداختی سال گذشته تا پایان آبان ۱۴۶۲ میلیارد ریال  و امسال ۳۱۴۱ میلیارد ریال بوده است.

او همچنین تعداد تسهیلات پرداختی صندوق یکم به انبوه سازان، را در سال گذشته بیش از ۶۹۰۰ و امسال را ۷ هزار مورد عنوان کرد و افزود: امسال در حوزه ساخت ۱۴۱۶ میلیارد ریال برای ۳۱۴۵ واحد به انبوه ساز پرداخت شده است.

کمالی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۱۷۰۰ مورد تسهیلات مسکن روستایی با عدد بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: برای پرسنل نیروی انتظامی نیز بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد پیش بینی شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس با بیان اینکه تسهیلات مربوط به تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن مهر امسال تقسط شده است، گفت: هم اینک در سراسر فارس تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۶ واحد مسکن مهر باقیمانده که پیشرفت فیزیکی آنها بین ۸۰ تا ۹۵ درصد است و همه تا پایان امسال و ابتدای سال آینده واگذار و پرونده مسکن مهر استان فارس بسته خواهد شد.

کمالی منابع در اختیار این بانک را ۵۶ هزار ریال اعلام کرد و تسهیلات پرداختی را ۷۹ هزار ریال عنوان کرد و گفت: امسال در این شاخص بانک مسکن استان بین سایر بانک ها مقام اول را تاکنون دارد.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس با بیان اینکه در گذشته انبوه سازان برای دریافت تسهیلات نیاری به گرفتن استعلام مفاصاحساب مالیاتی نداشتند، افزود: اخیرا به استناد ماده ۱۸۶ قانون، انبوه سازان حتما باید برای دریافت تسهیلات مسکن استعلام مالیاتی نیز ارائه دهند.

کمالی با توضیح اینکه در شرایط کنونی واحد های بامتراژ بالا خریدار نیست، تاکید کرد: بانک مسکن به انبوه سازانی که ساخت واحدهای زیر صد متر  را در دستور کار خود قرار می دهند تسهیلات ساخت می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.