قطار قطار گردشگر خارجی به تماشای شهر راز می آیند/توریست ها از جذابیت های کم نظیر این شهر می گویند

خبر پارسی – آخرین گروه از مسافران قطار گردشگری اروپا به فارس رسیدند و در سفر یک روزه خود به شیراز از جاذبه های شاخص گردشگری و تاریخی این شهر دیدن کردند.

روزنامه خبر جنوب در گزارشی نوشته است: تا کنون بیش از ۲۶۰ گردشگر خارجی با ملیت های ایتالیایی،آمریکایی،انگلیسی،روسی،هلندی،سوئدی و آلمانی با قطار گردشگری اروپا به ایران سفر کرده اند که روز گذشته آخرین گروه ۶۵ نفره این قطار وارد فارس شد و از آثار تاریخی پارسه-پاسارگاد،نقش رستم،محور زندیه و مجموعه های فرهنگی حافظ و سعدی دیدن کردند.گردشگرانی که وقتی پای صحبتشان نشستیم تنها از زیبایی بنا و جذابیت های ایران سخن گفتند و شیراز را بهشت نامیدند و تخت جمشید را هم گنجینه ای گرانبها.

آنچه می خوانید گفت وگوی خبرنگاران “خبر جنوب”با تنی چند از این گردشگران است.

شیراز شهری مدرن با مردمی متمدن است

مارینا لینک می گوید:سومین بار است به ایران و فارس سفر می کنم و این سرزمین را بسیار دوست دارم،وی که روس تبار است و در انگلستان زندگی می کند با اشاره به این که شیراز شهر تاریخی اما مدرن است می افزاید:مردمان این شهر بسیار متمدن و مهمان نواز هستند.وی ادامه می دهد:شیراز شهری جذاب برای گردشگران و بسیار دیدنی دارای آثار شاخص تاریخی استو باید هر گردشگری که به ایران سفر می کند چند روزی در این شهر بماند تا بتواند تمامی این جاذبه ها را ببیند.

لینک در خصوص تخت جمشید نیز می گوید:این مجموعه جهانی یکی از معتبر ترین و زیبا ترین بناهای تاریخی دنیاست که نمی توان ارزشمندی و خاص بودن آن را توصیف کرد اما می توانم در یک جمله بگویم که تخت جمشید گنجینه گران بهایی است که تنها در ایران وجود دارد.

شیراز مرا شیفته خود کرد

آنت کمبل که نیوزلندی است و در کالیفرنیا زندگی می کند نیز با ابراز خرسندی از سفر به شیراز به خبرنگار ما می گوید:با این که اولین بار است به شیراز می آیم اما احساس می کنم که این شهر را می شناسم.وی ادامه می دهد:دوستان بسیاری دارم که ایرانی هستند و سفر به این سرزمین را به من پیشنهاد کردند و در واقع من با توصیه آنها به شیراز آمدم و از سفر به این شهر بسیار راضی هستم.وی می گوید:جاذبه های تاریخی و گردشگری از یک سو و مردمان مهربان و مهمان نواز شیراز از سوی دیگر  مرا شیفته خود کرده است و اگر بتوانم بار دیگر به این شهر سفر خواهم کرد،وی ادامه می دهد:به محض بازگشت دوستان و همکاران خود را ترغیب و تشویق خواهم کرد که از شیراز دیدن کنند چرا که این شهر بهشت روی زمین است.

جاذبه های گردشگری شیراز در کمتر کشوری دیده می شود

رودی نورمن نیز که آلمانی تبار است و در کالیفرنیا زندگی می کند با تاکید بر این که بنای تخت جمشید غیر قابل باور و انتظارش بود به خبرنگار ما می گوید:من تاریخ ایران و جهان را در این بنای عظیم دیدم.

وی که برای نخستین بار است به شیراز سفر می کند با بیان اینکه قبل از سفر درمورد  تاریخ و تمدن این شهر مطالعه کردم اضافه می کند:به رغم تبلیغات منفی که علیه ایران وجود دارد سفرمان به ایران بسیار خوش آیند بوده است و خوشبختانه در این مسافرت کوتاه با جاذبه های بسیاری در این شهر آشنا شدم که بسیار دیدنی و منحصر به فرد هستند و در کمتر شهر و یا کشوری وجود دارد.

تنها دلیل سفر به ایران دیدن تخت جمشید است

در ادامه این گفت و گو لیندر رایس که در شهر لس آنجلس زندگی می کند و مربی ورزش است نیز با اشاره به این که شیرازی ها مردمان دوست داشتنی و مهربانی هستند می گوید:من به توصیه یکی از دوستانم که در انگلیس زندگی می کند به شیراز آمدم و می دانستم که این شهر بسیار زیباست اما هم اکنون که وارد این شهر شدم به زیبایی های آن پی بردم.وی درمورد بازدیدش از تخت جمشید نیز به خبرنگار ما می گوید:تنها دلیل سفرم به ایران دیدن تخت جمشید بود چرا که این بنای عظیم جلوه ای از هنر و تاریخ ایرانیان است.

توصیف تخت جمشید سخت است

لین ملوین که اهل نیوزلند،است تخت جمشید را زیباتر از آثار تاریخی بونانی و مصز باستان توصیف می کند و می گوید:مجموعه جهانی تخت ججمشید معماری منحصر به فردی دارد و بسیار تاثیر گذار است و دارای ویژگی های خاصی است که نمی توان آن را در قالب یک یا دوجمله عنوان کرد و توصیف آن بسیار سخت است.

وی سفر به ایران را بهترین سفرش به قاره آسیا می داند و می گوید:جاذبه های این سرزمین بسیار زیاد است و در این سفر با شهر های شیراز و اصفهان آشنا شدم که بسیار دیدنی بودند و جا دارد تمامی گردشگران دنیا این شهر ها را ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.