طرح تردد زمانی و مکانی خودروهای حمل بار در شیراز اجرایی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز، از اجرایی شدن طرح تردد زمانی و مکانی خودروهای ویژه حمل بار (مدیریت تردد) در این کلانشهر خبر داد.

آرش نعمتی شنبه ۴ دی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه در شیراز، بیان کرد: یکی از مبانی اصلی برای فصل مشترک حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز، تردد خوردهای باری است که اگر کنترل نشود به زیرساخت شهری آسیب می‌رساند و برای جان و مال مردم هم خطر آفرین می‌شود.

او ادامه داد: سیاست و راهبردهای این سازمان به سمتی است که طی یکسال گذشته با همکاری پلیس راهور، ترددها در سطح شهر کنترل و در حال نظم دهی ترافیکی است؛ سیاست‌هایی که نقش بدیل در هدایت فعالان و دست اندرکاران مدیریت شهری دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز به عملکرد یکساله این سازمان هم اشاره و ایجاد سامانه جامع به مدیریت حمل ونقل بار در شیراز را یکی از این اقدامات شاخص برشمرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث ساماندهی خودروها داشتیم، مراجعه حضوری به این سازمان و صدور پروانه فعالیت و اشتغال آنها پس از دو ماه بود که با راه‌اندازی این سامانه در ابتدای امسال، بدون مراجعه حضوری ظرف سه ساعت پروانه فعالیت و اشتغال ارائه می‌شود.

نعمتی از افزایش ساماندهی خودروهای باری به ١٢ هزار و ٢٠٠ دستگاه وافزایش۵ برابری آن طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: امید است ظرف یکسال آینده همه خودروهای باری بالغ بر ۶٠ هزار دستگاه، ساماندهی شوند.

او همچنین ایجاد باراندازهای حاشیه‌ای از ۵۶ ایستگاه به ١۶۴ ایستگاه، ایجاد ۴ بار انداز غیرحاشیه‌ای برای نخستین بار در کشور، احداث بزرگترین توقفگاه و پایانه خودروهای باری کشور و خاورمیانه در شیراز که هم اکنون در مرحله دیوارگذاری است و ١١٣ هکتار وسعت دارد، احداث تعمیرگاه خودروهای باری در سه نقطه که در حال عملیات اجرایی است و احداث مرکز پایش تصویری شهری از طریق دوربین‌های شهری که امروز به بهره برداری می‌رسد را از دیگر اقدامات شاخص سازمان متبوع طی یکسال گذشته اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز  همچنین به احداث مرکز پایش تصویری شهری از طریق دوربین‌های شهری که امروز به بهره برداری می‌رسد اشاره کرد و گفت: همه خودروهایی که بی نظم و بی هدف در شهر تردد می‌کنند و یا کامیون‌هایی که با بار اصافه در سطح شهر جان مردم را می‌گیرند، از طریق این دوربین‌ها و با حضور پلیس راهور در این مرکز کنترل می‌شوند.

اجرای طرح زوج و فرد در شیراز ضروری است

محمدتقی تذروی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: رویکرد و هدف ما باید این باشد که به هر شکل مردم را از ماشین‌های شخصی پیاده و آنها را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم و تمام حرکت ما باید در این جهت باشد.

او اضافه کرد: اجرای طرح زوج و فرد در شیراز ضروری است و اگر همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند، قابل اجرا است و جزو برنامه‌های آتی ما خواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: ایجاد مسیرهای مشخص برای تاکسی و اتوبوس برای رفاه حال رانندگان و افزایش درآمد آنها نیز از برنامه‌های آتی ما است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.