ضدعفونی خیابان‌های شیراز برای مقابله با کرونا آغاز شد

خبرپارسی – شهردار شیراز از آغازعملیات ضدعفونی معابر شهری شیراز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از شامگاه یکشنبه با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مخصوص و مشارکت ۲۵۰ آتش‌نشان این کلانشهر خبر داد .

حیدر اسکندرپور شامگاه یکشنبه در آغاز عملیات ضد عفونی معابر شهر شیرازبا بیان اینکه برای اجرای این عملیات کل مجموعه آتش نشانی بسیج شده اند، افزود: این عملیات با ۲۵۰ نیروی انسانی که بصورت مستقیم درگیر کار هستند انجام خواهد شد که به جز این تعداد، گروه‌هایی نیز برای پشتیبانی در نظر گرفته شده است.

او گفت: عملیات ضدعفونی شهر شیراز ازشامگاه یکشنبه در مسیرهای اصلی آغاز شده و دوشنبه شب نیز در مسیرهای فرعی ادامه خواهد داشت .

شهردار شیراز با بیان این‌که لازم است در شرایط کنونی با مخابره پیام مثبت امید را دل مردم تقویت کرد، گفت: به مردم این اطمینان را می دهم که نمایندگان آنها در شورای اسلامی شهر شیراز و خدمتگذاران آنها در شهرداری این شهر نسبت به همه شهروندان احساس مسوولیت می کنند.

میدان میوه و تره بار شیراز تعطیل نیست

اسکندرپور با اشاره به درج مطلبی در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی میدان میوه و تره بار به دلیل ضد عفونی کردن، گفت: این مطلب کذب محض و شایعه بود و شهرداری شیراز روزانه این مجموعه را ضدعفونی می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زندگی در شیراز جریان دارد، افزود: پس از مصوبه اخیر شورای شهر شیراز مبنی بر اختصاص مبلغ ۹ میلیارد تومان برای مبارزه با انتشار ویروس کرونا چندین اقدام از جمله گندزدایی معابر شهری، کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به آزمایشگاه تشخیص کرونا و تهیه و توزیع بسته های بهداشتی در میان مردم صورت گرفته است.

اسکندرپور بازگشت سلامت به جامعه را دغذغه خود عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف باید همه در کنار یکدیگر فعالیت و با کرونا مبارزه کنیم و در کنار آن نباید به فرصت طلبان اجازه داد که مردم را ناامید سازند.

وی خاطرنشان کرد: نوع مواد مصرفی برای ضدعفونی کردن شهر شیراز بر اساس هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی این شهر شامل آب ژاول با غلظت مناسب می‌باشد، که تهدیدی برای سلامت شهروندان ندارد.

سلامتی مردم اولویت است

عبدالرزاق موسوی،رییس شورای شهر شیراز نیز در جمع خبرنگاران گفت: سلامتی مردم در اولویت است و شورای شهر برای این هدف از تمام ظرفیت مدیریت شهری استفاده خواهد کرد.

ویروس کرونا کووید – ۱۹، که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.