شهردار شیراز: بهره برداری از خط دو قطار شهری تا سه سال آینده

خبرپارسی – شهردار شیراز قول داد که در صورت تعلق گرفتن اوراق مشارکت امسال و سال آینده قطار شهری شیراز، تا سه سال آینده خط دوم مترو در این کلانشهر آماده بهره برداری باشد

حیدر اسکندرپور عصر یکشنبه ۲۱ بهمن در مراسم بهره برداری از ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین(ع) مترو شیراز، گفت: خط یک قطار شهری، خطی شرقی غربی به طول ۲۴ کیلومتر است که احداث آن ۱۷ سال به طول انجامید .

او با بیان اینکه طولانی شدن پروژه های عمرانی خصوصا زیرساختی یک نقص محسوب می شود، گفت: از سال ۹۲ و در دولت تدبیر و امید به کلانشهرها اجازه داده شد برای قطار شهری اوراق مشارکت منتشر و عرضه کند .

اسکندرپور با بیان آنکه سالهای گذشته اجازه انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری شیراز داده و از این فرصت استفاده شده است، گفت: برای سال ۹۷ نیز اجازه انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی شیراز صادر شد اما تاکنون بانک مرکزی اجازه انتشار را صادر نکرده است .

شهردار شیراز با بیان اینکه خط دوم مترو شیراز، خطی شمالی جنوبی و بسیار با اهمیت است، گفت: خط دوم در دو فاز اجرایی می شود و علی رغم حفاری بخشی از فاز یک خط دوم، پروژه متوقف است .

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در سال های قبل زمینه ساز به بهره برداری رسیدن قطار شهری شیراز در سال ۹۶ بود، از معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد تا با صدور دستور انتشار این اوراق و زمینه سازی برای تعلق گرفتن اوراق مشارکت سال آینده، امکان تسریع در پروژه خط دوم مترو شیراز را فراهم کند .

شهردار شیراز قول داد که در صورت تعلق گرفتن اوراق مشارکت امسال و سال آینده قطار شهری شیراز، تا سه سال آینده خط دوم مترو در این کلانشهر آماده بهره برداری باشد .

اسکندرپور همچنین گفت: بخش زیادی از مشکلات کنونی کشور حاصل فشار خارجی است و برای عبور از این گردنه، نیازمند این هستیم که در تمام سطوح همگام و همراه باشیم .

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در بخش شهرداری ها حادتر است، سال ۹۸ را سخت ترین سال برای شهرداری های کلانشهرها دانست و گفت: اگر همه مجموعه مدیریتی در سطح استان و شهر شیراز در کنار هم باشیم عبور از این شرایط دشوار ممکن خواهد بود .

اسکندرپور تصریح کرد که اکنون زمان مجادله های بی حاصل نیست و با توجه به فشارهای سخت بیرونی بر کشور، باید از خط کشی های مجازی و فشارهای درونی غیرمنصفانه، با هدف تسریع در توسعه و تعالی کشور، پرهیز کرد .

شهردار شیراز خاطرنشان کرد که امروز و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، سه پروژه بزرگ عمران شهری با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این کلانشهر به بهره برداری رسیده است .

اسکندرپور گفت: این پروژه ها شامل ایستگاه تقاطعی مترو در میدان امام حسین(ع)، تقاطع سه سطحی شهدای کشن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی جنوب کشور و تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.