شهردار شیراز: برخورد قهری راهکار مناسب حل مشکل دست فروشی نیست

خبرپارسی – شهردار شیراز گفت: معتقدم برخوردهای قهری راهکار مناسبی برای حل مشکل دست فروشان نیست بلکه باید ضمن حفظ کرامت انسانی افراد، با درک صحیح از شرایط امروز جامعه همچنین تعامل همه دستگاه های متولی، اقدام به ساماندهی دستفروشان به بهترین نحو ممکن کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در بازدید از سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با تأکید بر لزوم ارائه اجناس با کیفیت به شهروندان افزود: بازارچه های میوه و تره بار سطح شهر به منظور ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان ایجاد شده اند اما در بعضی از این بازارچه ها قیمت اجناس با سایر مغازه ها تفاوت محسوسی ندارد و این موضوع منجر به نارضایتی شهروندان شده است. همچنین به نظر می رسد بازارچه ها باید همخوانی بیشتری با منظر عمومی شهر داشته باشند که در این راستا باید برنامه ریزی شود.
وی با استقبال از راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای و اقدام سایر کلانشهرها در این خصوص خاطرنشان ساخت: این فروشگاه ها از دهه ۷۰ در تهران و پس از آن در کلانشهرهایی همچون مشهد راه اندازی شد اما در شیراز هنوز عملیاتی نشده؛ این در حالی است که راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای و بازارچه های دائمی علاوه بر اینکه زمینه کسب درآمد پایدار را برای شهرداری ها فراهم می کند، رفاه و رضایت شهروندان را نیز به دنبال دارد.
شهردار شیراز ضمن تأکید بر امکان سنجی اقتصادی و اجتماعی طرح ایجاد بازارچه های محلی اظهار داشت: در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که معادله قیمت، کیفیت و درآمد که امروز در وضعیت مناسبی قرار ندارد به تعادل برسد تا هم درآمد شهرداری محقق و هم خدمت رسانی شایسته به شهروندان انجام شود. سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با تکیه برهمین پژوهش ها می تواند به عنوان سیاست گذار و ناظر، برنامه های مشخص و مدونی را برای اجرا به مناطق یازده گانه شهرداری ارائه کند.
اسکندرپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود معضل دست فروشی در سطح شهر شیراز گفت: معتقدم برخوردهای قهری راهکار مناسبی برای حل این معضل نیست بلکه باید ضمن حفظ کرامت انسانی افراد، با درک صحیح از شرایط امروز جامعه همچنین تعامل همه دستگاه های متولی، اقدام به ساماندهی دستفروشان به بهترین نحو ممکن کرد.
شهردار شیراز با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، خروج مشاغل آلاینده و مزاحم را از محدوده قانونی شهر از جمله وظایف شهرداری و نیاز امروز کلانشهر شیراز دانست و افزود: در این راستا ضروری ست که ابتدا سایت های جدید ساماندهی مشاغل ابتدا ایجاد، تکمیل و تجهیز شود سپس در قالب برنامه مدون با مشارکت صاحبان مشاغل اقدام به انتقال آنها به خارج از شهر کرد.
اسکندرپور همچنین بر ایجاد زبان و فهم مشترک با مردم و اصناف مختلف تاکید کرد: قطعا با انجام مطالعات علمی و دقیق، در نظر گرفتن انتفاع شهروندان و همراهی صنوف مختلف نتیجه بهتری در زمینه خروج مشاغل آلاینده و مزاحم از سطح شهر حاصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.