شرکت پشم شیشه قطعا از شیراز خارج می‌شود

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران گفت: برای انتقال این شرکت به خارج از شهر شیراز علاوه بر اراده اقدام هم وجود داشته و به صراحت اعلام می‌کنیم که در بین شرکت‌هایی که باید از شیراز منتقل شوند، قطعا یکی از این شرکت‌ها ما هستیم.

جهانگیر باقری شنبه ۱۸ دی در جمع خبرنگاران گفت: سال ۸۸ یک قطعه زمین در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به مساحت ۸ هکتار خریداری کردیم و پروسه انتقال از همان تاریخ کلید خورد اما تا سال ۹۴ هیچ اقدام عملی انجام نشد زیرا تامین مالی مورد نیاز انجام نشده و اراده‌ای هم در بالادست وجود نداشت.

باقری با بیان اینکه از اواسط سال۹۸، اراده عملی برای خروج از شیراز ایجاد شد، گفت: اقداماتی که انجام شد طی این سال‌ها پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد روبرو است و بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان در آن هزینه شده است؛ برای کل پروژه ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که از محل تهسیلات بانک ها، نقدینگی شرکت و مساعدت هلدینگ صدر تامین و شستا این تامین اعتبار انجام می‌شود.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر هیچکدام از فعالیت‌های انتقال وجود ندارد که قرارداد فعال نداشته باشد، اظها کرد: سه ماه قبل همه فعالیت‌های باقی مانده از پروژه در قالب یک قرارداد epc با یک شرکت معتبر داخلی منعقد شده است.

او عنوان کرد: در حال حاضر این شرکت در پشم شیشه ایران مستقر است و نزدیک به ۲۰ درصد از قرارداد به عنوان پیش پرداخت را دریافت کرده است.همچنین تعداد قابل توجهی نیروی انسانی این شرکت هم  در محل شرکت پشم شیشه و هم منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده اند تا براساس یک برنامه زمان بندی کارخانه پشم شیشه به خارج از شهر شیراز منتقل شود.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران با بیان اینکه این شرکت ۷۰ درصد بازار محصول پشم شیشه را در اختیار دارد بنابراین مجبور است تا زمان رسیدن به یک پشرفت قابل قبول در محل جدید، تولید را فعال نگه دارد، گفت: با انتقال شرکت به منطقه ویژه افزایش ظریفت تولید از ۹هزار به ۱۴ هزار تن خواهد رسید.

او با یادآوری اینکه پشم شیشه ایران با ۵٧ سال سابقه اولین و بزرگ ترین تولید کننده عایق‌های حرارتی و صوتی و اولین تولید کننده عایق‌های رطوبتی پیش ساخته با نام تجاری ایزوگام در ایران و در حقیقت پایه گذار تولید عایق‌های رطوبتی در ایران است، گفت: همین امر باعث شده تا هر آنچه عایق رطوبتی در کشور تولید می‌شود، پسوند ایزوگام را بر خود داشته باشد.

باقری با بیان اینکه شرکت پشم شیشه یکی از شرکت‌های موفق در فارس است که در حوزه تولید، فروش، صادرات و سودآوری پیشرو بوده، عنوان کرد: در سال ۹۹ بعد از ۵۷ سال فعالیت موفق عبور از ظرفیت اسمی کارخانه شدیم و ۹ هزار تن تولید به ۹هزارو۷۰ تن تولید رسیدیم.

او ادامه داد: در سال ۹۹ آمار تولید و سودآوری شرکت در ۵۷ سال گذشته در تمام عرصه‌ها رکوردشکنی داشته‌ایم و امسال نیز در پی شکست رکودهای سال قبل هستیم.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران اضافه کرد: این مقدار تولید با توجه ویژه به سیستم نگهداری و خط تولید انجام گرفته است و علی‌رغم فرسوده بودن دستگاه‌ها توانستیم از ظرفیت ایده آل تولید عبور کنیم.

باقری با بیان اینکه تا پایان آذرماه سال ۹۹، ۶هزار و۶۰۰ تن تولید در شرکت پشم شیشه انجام گرفت، گفت: تا پایان آذر  ۹۹، ۷هزار و ۱۹۰ تن تولید داشته‌ایم و عملا در یک دوره ۹ ماهه نسبت به سال ۹۹ که سال بی نظیری هم بود عبور کرده‌ایم و افزایش ۸ درصدی تولید را داشته‌ایم.

او همچنین از افزایش ۵۴ درصدی فروش محصولات این کشور در ۹ ماه گذشته سخن گفت و افزود: صادرات شرکت امسال به خوبی انجام شده است به گونه‌ای که سال گذشته ۳۲۱ تن محصول را صادر کردیم اما امسال ۷۱۱ تن  محصول را تاکنون توانسته‌ایم صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران؛ کشورهایی مقصد صادراتی شرکت پشم شیشه را ترکمنستان، گرجستان، قزاقستان ،  آذربایجان، ارمنستان و قرقیزستان اعلام و عنوان کرد: سوریه، عمان و قطر نیز از جمله مقصدهای صادراتی شرکت که برای اولین بار به این کشورها محصولات ما صادر می‌شود.

باقری گفت: این شرکت دو نوع محصول ایزوگام و پشم شیشه دارد که هر دو این محصولات برند اول خاورمیانه و منطقه هستند؛ در مقصدهای صادراتی شرکت پشم شیشه ایران کشورهای دیگری چون روسیه، عربستان، کویت و ترکیه نیز محصولات خود را صادر می‌کنند اما در یک دهه گذشته حتی یک مورد شکایت صادراتی از محصولات وجود نداشته است.

او اظهار کرد: از لحاظ کیفیت ادعا می‌کنیم که بهترین محصول را به دست مشتری می‌رسانیم و رشد صادراتی ما نسبت به سال گذشته مهر تاییدی بر کیفیت محصولات ما است.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۸ هزار دلار شرکت پشم شیشه ایران صادرات شد اما در ۹ ماه امسال حدود۵۳۴ هزار دلار و حدود ۲۰۰ درصد رشد صادراتی داشته‌ایم، گفت: از آنجا که محصول پشم شیشه یه بازار رقابتی دارد و کشورهای اطراف خود تولید کنند پشم شیشه هستند، سود شرکت در ۹ ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۵۴ درصدی را به همراه داشته است.

باقری ادامه داد: در عرصه نوآوری نیز شرکت پشم شیشه ایران همیشه پیشتاز بوده است؛ از بومی سازی قطعات وارداتی گرفته تا جایگزینی مواد اولیه وارداتی و همچنین محصولات جدیدی که مورد نیاز مشتریان بوده پیشرو بوده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: یکی از قطعات پر مصرف شرکت اسپینرهایی که در دستگاه‌های الیاف ساز استفاده و از آلمان وارد کشور می‌شد با مطالعات صورت گرفته ۱۰ سال است که تولید مواد اولیه و سوراخ کاری این قطعه در ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران ادامه داد: در راستای تولید محصولات جدید در دو سال گذشته دو محصول به سبد کالا شرکت اضافه کردیم؛ یک محصول به نام مینرال وول است که یک عایق حرارتی و صوتی ساختمانی است این محصول از طریق فرآیند مهندسی معکوس تولید شده و به نوعی بومی‌سازی دانش تولید است.

باقری گفت: محصول دوم با نام رزیلینت بلنکت نیز که در مخازن نفتی و گازی کاربرد دارد یک عایق بسیار پرطرفدار در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است که تا پیش از این شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی، این عایق را از آلمان و چین وارد می‌کردند و اکنون به روش مهندسی معکوس بومی سازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.