سامانه ارجاع هوشمند پرونده های خانواده در سال جاری رونمایی می شود

خبرپارسی – معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از رونمایی سامانه ارجاع هوشمند پرونده های خانواده در سال ۱۴۰۰خبر داد.

محسن ابراهیمی در سفری به شیراز و در جمع مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس  در همین رابطه اظهار داشت: یکی از اقدامات ویژه دستگاه قضایی برای قضا زدایی از پرونده هایی که ریشه و خاستگاه حقوقی و قضایی ندارند، طراحی مداخله های غیر قضایی و استفاده از فراینده های مشاوره و روان شناسی است.

او با بیان اینکه حوزه خانواده و دعاوی مراکز خانواده، نیازمند بهره مندی از مشاوران متعهد و متخصص است، افزود: قوه قضاییه به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده از سال ۹۸ با محوریت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با همکاری دادگستری های استان ها، اقدام به جذب مشاوران خانواده نموده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال  حاضر با توجه به تحولات جدید دستگاه قضا به ویژه در زمان ریاست جدید قوه قضاییه حجت الاسلام رئیسی، موضوع مذکور با جدیت بیشتری دنبال شده است.

او ادامه داد: در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ مراسم تحلیف و اعطای پروانه حدود ۱۰۰۰نفر از مشاوران خانوداده سراسر کشور در این راستا برگزار شد تا در معیت دادگاه خانواده و با همکاری مراجع قضایی، اقدام به رسیدگی و مشاوره پرونده های دعاوی خانواده نمایند.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت چشمگیر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس در تحقق رویکردهای نوین دستگاه قضا تصریح کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس با وجود جناب عبدلیان پور یکی از بهترین استان ها در این فرایند بوده است.

او ادامه داد: امروز مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در خصوص مشاوره های پیش از طلاق و طراحی مداخله های مربوطه نیز پیشگاه و پیش قراول است به طوری که اولین سفر استانی ما به استان فارس بوده است.

ابراهیمی افزود: به لحاظ حجم مشاوران در استان فارس با رقم قابل توجهی مواجه هستیم و از نظر فراوانی مشاوران نیز، استان فارس رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همچنین گفت: امروز به همت دادگستری فارس و مرکز وکلا ساماندهی و به کارگیری مشاوران خانواده در ارتباط با شعب خانواده استان فارس نیز با جدیت دنبال شده است که در کشور کم نظیر است.

او از راه اندازی سامانه ارجاع هوشمند پرونده های خانواده نیز خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ ضمن تکمیل منابع انسانی، سیستم های  نظارت ارزیابی، رتبه بندی و الگوی اقتصاد مراکز و مدیریت متمرکز را پیگیری خواهیم کرد و با  رونمایی از سامانه ارجاع هوشمند پرونده های خانواده با کمک همگان گام موثری در پیشگیری از طلاق و رسیدگی به دعاوی  خانواده برخواهیم داشت.

ابراهیمی در مورد سفر خود به استان فارس و وضعیت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس نیز گفت: اولین سفر استانی ما به استان فارس بود که خوشبختانه فارس در این زمینه نیز مثل همیشه پیش قدم بوده است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: در این سفر علاوه بر دیدار با رییس کل دادگستری استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم ایشان،  در خدمت مشاوران خانواده قوه قضاییه فارس نیز بودیم که در اسفندماه گذشته موفق به دریافت پروانه و برگزاری مراسم تحلیف شدند.

او با اشاره به بازدید از برخی مراکز مشاوران خانواده استان فارس و آشنایی با پیشنهادات آنها نیز گفت: فعالیت های مرکز وکلای فارس بسیار چشمگیر است و خوشبختانه دامنه این فعالیت ها در فارس محدود نشده و همه کشور از این فعالیت ها چه در قالب مرکز وکلای فارس و چه معاونت کمیسیون فرهنگی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بهره مند شده اند .

در ادامه حسن عبدلیان پور رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس نیز گفت: فعالیت مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه پس از انتصاب دکتر بهادری جهرمی با جدیت خاصی دنبال شده است.

او افزود: در مرحله اول در استان فارس ۵۳ مشاور خانواده  جذب شدند که فرایند گزینش آنها  انجام ومنتهی به صدور پروانه مشاوران خانواده گردید،

عبدلیان پور خاطرنشان کرد: حجت الاسلام  ابراهیمی به عنوان  معاون مشاوران خانواده مرکز و حجت الاسلام موسوی رییس کل محترم دادگستری فارس توجه ویژه ای به مرکز فارس داشته اند که لازم است از تلاش های ایشان تقدیر کرد.

عبدلیان پور افزود: مرکز مشاوران خانواده با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ساماندهی، پیگیری امور و آموزش مشاوران، تلاش فراوانی را انجام دادند.که اززحمات  اکبری معاون اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان نیز کمال تشکرراداریم،

او افزود:  ابراهیمی با مشاوران خانواده مرکز جلسه پرسش و پاسخ برگزار کردند که در نوع خود جالب بود و امیدواریم در نهایت این تلاش ها منجر به کم شدن حجم ورودی پرونده های خانواده به محاکم شود.

عبدلیان پور همچنین از سازش ۴۰درصدی پرونده های مشاوره خانواده زیر نظر مرکز وکلا ،کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه خبر داد و گفت: این آمار در نوع خود بسیار عالی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.