رحیمی: برای رفع مشکل ناپایداری بافت های فرسوده در فارس اقدام کرده ایم

خبر پارسی – معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه در جهت ایجاد پایداری و رفع مشکل ناپایداری در بافت‌های فرسوده اقدام به مقاوم سازی کردیم، افزود: سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان، شهرداری شیراز و بانک مسکن نیز ورود کردند .

عنایت‌اله رحیمی چهارشنبه ١١ مهرماه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری،  به اقدامات انجام شده در زمینه بازآفرینی در بافت‌های فرسوده شیراز اشاره و تاکید کرد: در حقیقت بازآفرینی قبل از اینکه تهیه و توسط دولت ابلاغ شود به شکلی در استان فارس آغاز شده بود و استان فارس در زمینه بازآفرینی شهری استانی پیشرو بهشمار می رود .

رحیمی گفت: همچنین برای ایجاد نفوذپذیری و رفع مشکل نفوذ ناپذیری در بافت فرسوده اقداماتی از جمله تعریض و بهسازی معابر توسط شهرداری در مناطق مختلف به ویژه منطقه هشت (منطقه تاریخی) انجام شد .

وی ادامه داد: بحث تجمیع واحدهای ریزدانه در شهر شیراز و چند شهر دیگر استان را نیز دنبال کردیم و مقابله با همان ریزدانگی که از شاخص های بافت فرسوده بود را در دستور کار قرار دادیم و در مقابل اجرای پروژه‌های کلان مقیاس در دستور کار قرار گرفت .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در بحث اجرای خدمات زیربنایی نیز اولین استانی بودیم که برنامه جامع مشترک را به تصویب رساندیم و در جلسات مربوط به این برنامه به دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های حوزه بافت فرسوده  ملکف کردیم که ۳۰ درصد از اعتبارات مصوب خود را در این بافت هزینه کنند که هم‌اینک نیز در حال انجام است .

رحیمی اظهار کرد: همچنین اقداماتی از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری در شهر شیراز در حال اجرا است که از جمله می‌توان به اجرای طرح فاضلاب در شهرک مهدی آباد، اجرای طرح فاضلاب در بافت فرسوده شهر شیراز توسط شرکت آبفای استان و اصلاح شبکه موجود آبرسانی اشاره کرد .

وی عنوان کرد: در زمینه برق و گازرسانی هم اقداماتی انجام شده و مشکل فقط در پرداخت حق انشعاب است که امیدواریم مساعدت‌های لازم انجام شود .

رحیمی اضافه کرد: در بحث ایجاد مدرسه، پارک، خانه محله و درمانگاه هم اقدامات خوبی از سوی مجموعه‌هایی مانند شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است .

او با بیان اینکه آموزش‌های بسیار متعددی نیز توسط فنی‌وحرفه‌ای استان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور اجتماعی استانداری در بافت‌های فرسوده انجام گرفته است، افزود: در زمینه تامین امنیت این مناطق و جمع‌آوری معتادان و اتباع بیگانه نیز فعالیت‌های امنیتی و اجتماعی خوبی توسط نیروی انتظامی و امور اتباع استانداری انجام شده است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، ایجاد اشتغال، ایجاد بازارچه‌های محلی و صنایع و ارائه توانمندی ساکنان این بافت‌ها از جمله موضوعاتی غنوان کرد که در دستور کار قرار گرفته است و ادامه داد: در بحث اجرای مسکن عمومی، پس از شهر لار، شهرهای شیراز، کازرون و مرودشت پیشرو هستند و بخش خصوصی به رقم نوسانات بازار به این مقوله خوب ورود کرده است .

رحیمی یادآور شد: در بحث شرکت‌های توسعه‌گر نیز فارس نخستین استانی بود اقدام به رتبه‌بندی این شرکت‌ها کرد که برخی در حال انجام کرد و برخی آماده به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.