راه اندازی کارگروه تغییرات اقلیمی فارس در اتاق بازرگانی شیراز

خبرپارسی – مشاور استاندار فارس در بخش کشاورزی گفت: با توجه به انجام کارهای علمی و تحقیقاتی دقیق بخش کشاورزی اتاق شیراز، کارگروه تغییرات اقلیمی استان در این اتاق راه اندازی می شود.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، امیر رضا اتوکلی گفت: اتاق شیراز به دلیل حضور مستمر و برنامه ریزی شده محققین و نخبگان بخش کشاورزی دارای ظرفیتهای علمی بالایی است و پیگیری مباحث مهم مختلف بخش کشاورزی استان از جمله بحران آب، کشت های فراسرزمینی و کشت گلخانه ای می باشد که این امر بیانگر دیدگاه علمی حاکم بر این مجموعه است.

وی افزود: لازم است مباحث کلان دیگری نظیر تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر آینده بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نیز مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

توکلی با بیان اینکه، در این کارگروه از تمام ظرفیت های علمی استان و محلی به خصوص مراکز و موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی و همچنین نخبگان و صاحب نظران بخش کشاورزی، آب و محیط زیست جهت ارائه برنامه جامع تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر آینده کشاورزی استان بهره خواهیم گرفت، افزود:  قصد داریم با برنامه ریزی منسجم و هدفمند ضمن آینده نگری بتوانیم آثار مخرب تغییرات اقلیمی را مدیریت کرد.

مشاور استاندار فارس با تاذکید بر اینکه امروزه در دنیا مباحث تغییرات اقلیمی بر آینده زندگی بشر مورد توجه ویژه قرار دارد، گفت:  اگر ما از آن غفلت کنیم بدون تردید آسیب های جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد لذا لازم است با پایش میدانی و جمع آوری اطلاعات دقیق علمی روند تغییرات اقلیمی را در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار داد.

او اعتقاد دارد، تحقیقات انجام شده در دنیا نشان می دهد که افزایش دما می تواند بر عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی، گسترش آفات و بیماری ها و انقراض گونه های گیاهان مرتعی و نهایتا بر پایداری اکو سیستم تاثیر منفی بگذارد و می گوید: بر این اساس آینده نگری بخش کشاورزی مستلزم برنامه ریزی هدفمند و تعامل بین دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی و انجام کارهای منسجم تیمی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.