راه اندازی لینک پرظرفیت رادیویی در منطقه عملیاتی آغار و دالان با حذف دو ایستگاه مخابراتی

خبرپارسی – در راستای کاهش هزینه ها و افزایش ضریب اطمینان در برقراری ارتباطات و افزایش بهره وری، دو ایستگاه مخابراتی کوه مُند و امامزاده حذف و علاوه بر صرفه جویی ۶۰ میلیارد ریالی، راه اندازی لینک پر ظرفیت رادیویی در منطقه عملیاتی آغار و دالان، عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به نقل از منطقه عملیاتی آغار و دالان، جانشین رئیس این منطقه عملیاتی، گفت: با توجه به اینکه دو ایستگاه مخابراتی کوه مُند و امامزاده در ارتفاعات کوهستانی قرار داشتند علاوه بر بعد مسافت به دلیل قرار داشتن در معرض بادهای شدید و آسیب فیزیکی نگهداری آنها هزینه زیادی در بر داشت.

مهندس عبدالمحمد کوهپیما، ادامه داد: به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود پس از مطالعه، تحقیق و استفاده از نرم افزارهای تخصصی با ایجاد یک لینک میانبر ۳۵ کیلومتری بین ایستگاه بوشهر و آبطویل، دو ایستگاه کوه مند و امامزاده ( به فاصله ۱۷۰و ۱۵۰ کیلومتری از پالایشگاه فراشبند) از مدار خارج و تعداد سه لینک رادیویی پرظرفیت را به یک لینک پرظرفیت کاهش یافت.

کوه پیما با اشاره به کاهش هزینه نگهداشت ۱۰ میلیارد ریالی نگهداری که به دلیل جمع آوری این دو ایستگاه حاصل شده است، اظهار داشت: همچنین قطعات و دستگاه های آزاد شده در این دو ایستگاه نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ارزش دارد که در پروژه های آتی توسعه ارتباطات مخابراتی این منطقه عملیاتی از آنها استفاده می‌شود.

وی، همچنین کاهش مصرف سوخت خودروها، دیزل ژنراتورها، کاهش خطرات جانی ناشی از تردد پرسنل و کسب تجربه در انجام این پروژه را از دیگر اثرات مثبت جمع آوری این دو ایستگاه مخابراتی عنوان کرد و گفت: از دیگر جنبه های مثبت این اقدام ابتکاری، جمع آوری تجهیزات با کمترین هزینه، کاهش قطعی در ارتباطات با اتکا به نیروهای متخصصICT، تعمیرات و خدمات پشتیبانی این منطقه عملیاتی است که با صرف ۱۲ هزار نفر ساعت کار انجام شده است.

مهندس کوه پیما در پایان گفت: ایستگاه مخابراتی امامزاده در۱۵۰ کیلومتری و ایستگاه کوه مُند در۱۷۰ کیلومتری پالایشگاه دالان قرار داشتند و نقش اصلی این دو ایستگاه تکرار کننده، ارتباط با سایر ایستگاه های مخابراتی منطقه بوده است.

منطقه عملیاتی آغار و دالان یکی از مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان های فرآشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین در استان فارس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.