دهه فجر۴۵ طرح صنعتی و عمرانی در فارس بهره‌برداری می‌رسدج

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد که دهه فجر امسال ۴۵ طرح صنعتی و عمرانی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و گفت: از این تعداد ۳۰ طرح عمرانی و زیرساختی و ۱۵طرح صنعتی و تولیدی است.

احد فتوحی دوشنبه ١١ بهمن در نخستین همایش فصلی کوچینگ دانش محور که با هدف افزایش بهره وری و توسعه کسب و کارها با رویکردی نوین در شیراز برگزار شد، حمایت از کسب و کارهای کوچک را از راهبردهای این شرکت اعلام کرد.

فتوحی ادامه داد: در این زمینه با اجرای برنامه‌های مختلفی نظیر حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای صنعتی و نمایشگاهی، خوشه‌های صنعتی وکسب وکار ،مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی و فن بازار از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط حمایت می‌شود.

او افزود: در راستای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی، علاوه بر اصلاح برخی فرآیندها، گام‌های موثری در بخش الکترونیکی کردن فرآیندها برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: شهرک‌های صنعتی مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است به نحوی که تمام شهرک‌های صنعتی در فارس، پس از پیروزی انقلاب ایجاد شده‌اند.

فتوحی افزود: هم اکنون ۶۲شهرک وناحیه صنعتی در فارس راه‌اندازی و در قالب این شهرکهای صنعتی بیش از ۷۴۰۰قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده  که در قالب این قرار دادها ۳۳۳۵واحد بااشتغال افزون بر۴۰هزار نفر به بهره‌برداری رسیده اند و سایر واحدها در مراحل مختلف ساخت وساز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه سه شهرک صنعتی دارویی بیضا، خفر و سرچهان نیز سال آینده به مرحله واگذاری زمین می‌رسند، گفت: شهرک‌های صنعتی در استان بسترهای لازم را برای استقرار سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال ٩٩ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی فارس به بهره برداری رسیده‌اند، گفت: علاوه بر آن ۱۱۲واحد راکد نیز احیاء و به چرخه تولید بازگشته است.

فتوحی در ادامه از بهره برداری ۴۵ طرح صنعتی و عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰طرح عمرانی و زیرساختی و ۱۵طرح صنعتی و تولیدی است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس بیان کرد: در مجموع برای اجرای این طرح ها،در مجموع ۴۲۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او با اشاره به بهره برداری از ۳۰طرح عمرانی و زیرساختی گفت: این طرح‌ها که شامل زیرسازی و جدول گذاری، آسفالت خیابان‌ها و معابر، شبکه فاضلاب، طرح انتقال پساب و تکمیل فاضلاب، اجرای طرح‌های برق رسانی و شبکه‌های روشنایی طرح‌های انتقال آب و شبکه آب و مخازن نگهداری آب و تجهیز و برق رسانی چاه آب است که برای اجرای آنها ۷۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

فتوحی همچنین با اشاره به بهره برداری از واحدهای صنعتی در ایام دهه فجر نیز گفت:۳۵طرح صنعتی و تولیدی نیز شامل طرح‌های سردخانه بسته‌بندی و سورتینگ میوه، تولید کاغذ سایز شده، کیسه بدون بافت، بسته بندی خشکبار، تولید انواع تخت خواب، واحد  برنج کوبی، تولید پنیر پیتزا، تولید ذغال از ضایعات چوب، تولید بتن آماده و قطعات بتونی و تولید تجهیزات فلزی است که با سرمایه گذاری ۳۵۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۳۵۰نفر آماده بهره برداری است.

بنیانگذار مرکز جهانی کوچینگ و برندسازی نیز در این مراسم اظهار کرد: سالهاست تلاش‌های بسیاری برای رونق و بهبود وضعیت صنعت و کسب و کارها با رویکرد کوچینگ در حال انجام است اما متأسفانه نسبت به شهرهایی مانند تهران و اصفهان عقب هستیم. این در حالیست که اگر این پتانسیل ها حداکثر سازی شوند شاهد اتفاقات بسیار خوبی در استان فارس خواهیم بود.

سلمان لشکری ادامه داد: متأسفانه کوچینگ علی‌رغم اینکه یک روش مدرن جهانی است و در تمام دنیا از این روش استفاده می‌شود، در ایران غریب افتاده است. در حقیقت استفاده از کوچینگ در دنیا حدود ۸۰ درصد متعلق به آمریکای شمالی، ایالات متحده و کانادا هستند و تنها ۲۰ درصد در دیگر نقاط کشور است.

لشکری بیان کرد: کوچینگ هنر تسهیل کردن برای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای ایده آل فردی و کسب و کارها ست.

او گفت: بدون شک برای انجام هر کاری با چالش روبه رو هستیم و تا کنون با رویکردهای از جمله آموزش و مشاوره برای روبه رو شدن با چالش‌ها بهره می‌بردیم اما کوچینگ آمده تا طرحی نو براندازد و روشی جدید را ارائه دهد.

لشکری افزود: کوچینگ حدود پنجاه سال است که در دنیا به صورت جدی دنبال می‌شود اما حدود هفت یا هشت سال است که در ایران پیگیری می‌شود. این در حالیست که در استان فارس شاهد حرکت جدی در این زمینه نبودیم. لذا ما تصمیم گرفتیم برای شکوفایی پتانسیل نهفته در افراد، کسب و کارها، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در این مسیر گام برداریم.

دبیر اجرایی اولین همایش فصلی کوچینگ دانش محور نیز بیان کرد: این همایش اولین همایش تخصصی کوچینگ در استان فارس به شمار می‌رود که با هدف معرفی کوچینگ در استان و آشنا کردن کسب و کارها در عرصه صنعت، دانش بنیان و نوآور در عرصه کوچینگ و تاثیر آن بر کسب و کار و توسعه آن برگزار شده است.

سمیه رحیمیان ادامه داد: زمانی که پروسه تغییر و تحول مدیریت  پشت سر گذاشته شد نیازمند این هستیم تا این تغییرات را بعد از اینکه پذیرفتیم برای آن تصمیم بگیریم و بدانیم که برای آن نیازمند به اقدام کردن هستیم.

رحیمیان با بیان اینکه موضوع عملگرایی و اقدام در کوچینگ از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: در این همایش افراد مختلف از زوایای متفاوت چالش‌های مختلف کسب و کار را مطرح کرده‌اند و باید دید تا کجا حاضرند پاسخگوی این تغییرات باشند و دست به عمل بزنند و به عنوان فردی مؤثر در این حوزه تصمیماتی را که می‌گیرند، عملیاتی کنند.

او اضافه کرد: اقدام از دیگر مزیت های کوچینگ پس از رسیدن به راه حل، به شمار می‌رود و هدف برگزاری از این دوره این است که شرایطی به گونه ای پیش برود تا بتوانیم در هر فصل یک همایش در حوزه معرفی کوچینگ به کسب و کارها داشته باشیم.

رحیمیان گفت: افزون بر معرفی این حوزه امکان ارائه خدمات کوچینگ به سازمان ها و شرکت‌ها را داریم و می‌توانیم به عنوان بیزنس کوچینگ توسعه فردی میتوانیم در کنار کارکنان و مدیران قرار بگیریم و مهارت‌های کوچینگ را برای آنها برگزار کنیم تا در زمینه تربیت مدیرانی که با کوچینگ آشنایی دارند اقدام شود و از این مسیر به توسعه شخصی و توسعه سازمانی دست یابند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم تفاهم نامه علمی آموزشی و پژوهشی بین شرکت شهرکهای صنعتی فارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منعقد شده و تبادل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.