حل مشکلات بانکی تجار ایرانی در اتریش در دستور کار قرار گیرد

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: امروزعمده مشکل بازرگانان و تجار ایران و فارس با اروپا برای مراودات اقتصادی مسائل بانکی است که باید برای بیرون آمدن از این وضعیت راهکارهای خاصی اتخاذ شود تا تجار بتوانند مبادلات اقتصادی را گسترش دهند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در دیدار با سفیر و رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: در بحث برجام کشور ایران به تعهدات خود عمل کرده اما علی رغم مخالفت امریکا، کشورهای اروپایی هم آنچنان که باید به توافق خود عمل نکردند که از سفیر اتریش در ایران انتظار داریم با رایزنی و فشار به مسئولان دیپلماسی این کشور، رابطه دیرینه ایران و اتریش را حفظ و احیا کنند.

وی افزود: با وجود همه مشکلات سیاسی و تحریم ها، امید بر فضای کشور ایران برای انجام پروژه های اقتصادی از سوی فعالان اقتصادی وجود دارد.

رازقی با اشاره به سابقه دیرینه همکاری ایران و اتریش و با بیان ظرفیت ها و مزیت های استان فارس در بخش های مختلف اقتصادی  اظهارداشت: فارس در زمینه های مختلف ظرفیت های منحصر به فردی دارد که یکی از جنبه های شاخص این استان بخش کشاورزی است که سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن محصول تولید می کند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: فعالان اقتصادی استان فارس آماده همکاری با شرکت های اتریشی در بخش کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در بخش صنعت این استان فعال است که فعالان اقتصادی استان در بخش صنعت به ویژه سنگ های معدنی، پالایشگاهی، سیمان و فراوری مواد غذایی آماده همکاری با کشور اتریش هستند.

رازقی با بیان اینکه گردشگری نیز یکی از بخش‌های ویژه استان فارس برای همکاری با کشور اتریش است، عنوان داشت: استان فارس از آثار باستانی منحصر به فردی در سطح جهان برخوردار است و این بخش همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

وی تصریح کرد: وجود خط پروازی بین کشور اتریش و شیراز ظرفیت خوبی برای مبادلات و همکاری ها گردشگری دو طرف است که امیداریم با همت مسئولان اتریش این خط دوباره فعال شود ضمن اینکه استان فارس با صدور ویزای فرودگاهی آماده و پذیرای گردشگران از کشور اتریش است.

رازقی افزود: یکی از زمینه های مورد نظر ما برای همکاری با فعالان اقتصادی کشور اتریش، استارتاپ‌ها است که علاقه مندیم با تجربه خوب کشور اتریش در این زمینه بیشتر آشنا شویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت‌های ثبت شده ایرانی و استان فارسی در اتریش و اسلواکی وجود دارد که انتظار داریم زمینه مناسب برای فعالیت این شرکت‌ها که همه آنها از بخش خصوصی هستند، باز باشد و این لازمه‌ اش این است که نظام بانکی اتریش مبادلات بانکی را انجام دهد وهمکاری اقتصادی خوبی را داشته باشند.

یلدا راهدار، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: کسب و کارهای نوین یکی از ظرفیت‌های استان فارس است که زمینه های برقراری ارتباط موثرتر با کشور اتریش در این زمینه دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.