حضور “مستند اجاق” در جشنواره ملی تدبیر زندگی

فیلم مستند “اجاق” که نماینده ایل قشقایی نیز هست، قرار است در این فستیوال با چهارده فیلم دیگر به رقابت بپردازد.

فیلمهایی که منتخبی از بهترین فیلمهای چند سال اخیر سینمای مستند ایران، با چشم انداز جشنواره تدبیر زندگی هستند و بعضا در جشنواره‌های معتبری چون بیگ اسکای حضور داشته اند در این جشنواره با هم به رقابت می پردازند.

فیلم مستند “اجاق” که در فستیوالهای متعدد و معتبر جهانی و ملی حضور داشته و جوایز متعددی را نیز از این فستیوال‌ها به خود اختصاص داده است، در گونه اتنوگرافی که علم مهمی در انسان شناسی به شمار می‌رود، ساخته شده و به قسمتی از آداب و رسوم ایل ریشه دار قشقایی می‌پردازد. این فیلم که از تولیدات موفق انجمن سینمای جوانان شیراز در چند سال اخیر است، توسط علی بلندنظر، مستندساز شیرازی، تهیه و کارگردانی شده است.

نکته جالب توجهی که در مورد فیلم مستند “اجاق” وجود دارد این است که این فیلم با وجود افتخارات و جوایز فراوان ملی و بین المللی، در نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در بخش مستند، حتی جزو فیلمهای اول تا سوم هم قرار نگرفت. حالا یا ایراد از آن جشنواره های متعدد و معتبر بوده یا اینکه، باز هم ایراد از همان جشنواره ها بوده است.

به هر حال امید است فرهنگ و هنر شیراز زین پس به گونه ای مدیریت شود که دیگر در سینمای کوتاه شیراز، شاهد چنین کج سلیقگی ها و بی مهری هایی نباشیم.

عوامل اصلی این فیلم نیز عبارتند از تهیه کننده و کارگردان؛ علی بلندنظر، فیلمبردار و تدوینگر؛ محمد ناصریراد، صدابردار؛ محسن دانشور، تحقیق و پژوهش؛ احسان بلندنظر، مجری طرح؛ ساسان حیدرپور و مدیریت تولید؛ محمدحسین فلاحزاده و سینابهروزیان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.