جمعی از فعالین حوزه‌ی زنان در شیراز خطاب به استاندار فارس: منتظر اقدام عملی برای رفع بی‌عدالتی‌های جنسیتی در سطح استان هستیم

خبر پارسی – جمعی از فعالان حوزه زنان در شیراز با صدور بیانیه ای خطاب به استاندار فارس با بهانه قرار دادن صدمین روز آغاز به کار دولت یازدهم از او خواسته اند با انتخاب مشاوری توانا که بتواند زنان و فعالین حوزه زنان را در استان نمایندگی کند گام مهمی را در راستای شناسایی مشکلات زنان و راه کارهای حل آن بردارد.
در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته آمده است:
• استاندار محترم فارس؛
جناب آقای دکتر احمدی
با سلام
ما، جمعی از فعالان حوزه زنان در شیراز، صدمین روز آغاز به کار دولت یازدهم را بهانه قرار دادیم تا شما را به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت در استان مورد خطاب قرار داده و مطالبی را عنوان نماییم.
همانگونه که به نیکی مستحضرید، ریاست محترم جمهوری، بارها در سخنان خود بر استیفای هر چه بیشتر حقوق زنان و ایجاد فرصت برابر در زمینه‌های اجتماعی و حقوقی تاکید کرده و آن را از اهم وظایف خود دانسته‌اند. در کلیاتی که تحت عنوان اصول کلی خط مشی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، نه تنها به ارتقاء جایگاه زنان به عنوان اولویتی راهبردی در راستای توسعه ی اجتماعی اشاره گردید بلکه در آن بر این مهم که رفع صور مختلف بی‌عدالتی جنسیتی در جامعه فقط از عهده دولت‌ها بر نمی‌آید و نیازمند حضور همه نیروهای اجتماعی است نیز تاکید شده است. ما؛ فعالیت‌ و پیگیری‌های خود را حضور بخشی از همین نیروی اجتماعیِ عظیم می‌دانیم.
جناب آقای دکتر احمدی
بالا بودن نرخ بیکاری در استان فارس، تعطیلی چندین کارخانه‌ی بزرگ، و ورشکستگی بسیاری از فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی، مسائلی حائز اهمیت‌اند که در این سال‌ها وقوعشان را ناباورانه شاهد بودیم. آسیب‌های اجتماعی ناشی از ناملایمات اقتصادی و آمار خشونت‌های اجتماعی برخاسته از این مشکلات بسیار قابل اعتناست. خروج از چنین وضعیتی، نیازمند عزمی جدی‌ و جمعی‌ست که امیدواریم درایت مورد انتظار از دولت تدبیر و امید، شرایطِ آن را میسر کرده و در نهایت، وضعیت موجود را بهبود بخشد.
ما نیز با اذعان به تمامی سختی‌ها در تلاشیم تا به نیاز اعلام شده از سوی ریاست محترم جمهوری پاسخ داده و دولت را برای حل معضلات در استان یاری دهیم. باور داریم که شناسایی و رفع بسیاری از مشکلات با همفکری، همکاری و همراهی جامعه‌ی مدنی و بخش‌های غیردولتی امکان‌پذیر است. ما؛ صبورانه امیدواریم که دولت یازدهم و جنابعالی، به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان، همراهی جامعه مدنی و فعالان حوزه زنان را فرصتی مغتنم قملداد کرده و به این همراهی پاسخ مثبت دهد. در همین راستا مُصرانه از جنابعالی انتظار داریم با انتخاب مشاوری توانا که بتواند زنان و فعالین حوزه زنان را در استان نمایندگی کند گام مهمی را در راستای شناسایی مشکلات زنان و راه کارهای حل آن بردارید.
هم‌چنین، در راستای وعده‌ی رئیس جمهور محترم، انتظار می‌رود ضمن توجه به توانمندی و شایستگی‌های زنان و انتخاب زنان ِ شایسته در سمت‌های مدیریتی در سطح استان فارس، به زودی اقدامات عملی برای رفع بی‌عدالتی‌های جنسیتی در سطح استان صورت پذیرفته و شاهد حضور زنان توانمند در ساختارهای مدیریتی نیز باشیم .
در نهایت، نیک می دانیم که حل بسیاری از مشکلات احتیاج به زمان دارد و عمل به تعهداتی که طرحِ آن‌ها بار دیگر شعله‌های امید را در آحاد جامعه زنده کرد از سوی مسوولین کاری‌ست سخت و دشوار، ما اما به حفظ همین امید تا آمدن روزهای بهتر همت گمارده‌ایم و در این راه پی گیر مطالبات‌ خود خواهیم بود.
با احترام
جمعی از فعالین حوزه‌ی زنان در شیراز
۲۱ آبان ماه ۱۳۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.