ثبت ۱۸۵ تخلف یلدایی در فارس/ارائه نکردن فاکتور در صدر تخلفات

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از شناسایی و گزارش ۱۸۵ فقره تخلف در حین انجام بازرسی‌های ویژه شب یلدا طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ آذر در این استان خبر داد.

مهدی حسنی چهارشنبه یکم دیماه در جمع خبرنگاران گفت: در طرح نظارتی ویژه شب یلدا از تعداد ۱۲۷۰ واحد صنفی؛  میوه فروشی، قنادی و خشکبار  بازرسی به عمل آمد که در نهایت منجر به تشکیل ۱۸۵ فقره پرونده تخلف با ارزش ریالی ۳۳۹ میلیون ریال  شد.

او افزود: بر همین اساس برای واحدهای صنفی متخلف آجیل و خشکبار ۴۴ پرونده تخلف با ارزش ریالی ۱۳۲ میلیون میوه و تره بار ۱۲۴ پرونده با ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیون و قنادی‌ها و شیرینی فروش‌ها ۱۷ پرونده با ارزش ریالی ۷  میلیون تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

حسنی با اشاره به اینکه  همچنین تعداد ۴۰ پرونده نیز دست بررسی است، افزود: بیشترین تخلفات ثبت شده طی این مدت مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارایه فاکتور به مشتری بوده است.

او ادامه داد: برگزاری بیش از ۳۰ مورد گشت مشترک با اتحادیه‌ها و اداره کل تعزیرات حکومتی، استفاده از ناظرین افتخاری و نیروهای بسیج و همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی از جمله اهم اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

حسنی اضافه کرد:‌ تمام واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و یا صدور صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صمت فارس گزارش کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.