تکریم و معارفه روسای جهاددانشگاهی فارس

طی آئینی و با حضور معاونان پشتیبانی و منابع انسانی و هماهنگی امور مجلس جهاددانشگاهی کشور، ضمن قدردانی از اقدامات مظاهر بابایی، رئیس سابق، امیرحسین استقلال به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی استان فارس معرفی شد.

رئیس جدید جهاددانشگاهی فارس در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمتگزاری مجدد پس از ۵ سال در این واحد، بیان کرد: جهاددانشگاهی فارس، واحدی قدیمی و با عظمت است که پیش از راه‌اندازی دفتر  مرکزی، در اردیبهشت ماه سال ۵٩ تاسیس شد.

او با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فارس و کلانشهر شیراز، عنوان کرد: شیراز علاوه بر اینکه شیرازه فرهنگ، ادب، فلسفه و … به شمار می‌رود، در بسیاری از عرصه‌های هنری و فرهنگی و حتی در حوزه سلامت و پزشکی هم دارای مکتب بوده و امروز هم در این عرصه‌ها دارای ظرفیت و توانی بالقوه و بالفعل است.

استقلال با قدردانی از رؤسای پیشین جهاددانشگاهی فارس، یادآوری کرد که علاوه بر ایجاد انضباط مالی، فرآیند پایدار سازی درآمدها به عنوان یکی از رسالت‌های مهم دنبال خواهد شد و گفت: به دنبال درآمدهایی پایدار هستیم که بتوانیم برنامه‌های درازمدت را دنبال کنیم.

او از تبدیل جهاددانشگاهی به هاب فناوری به عنوان یکی از رویکردهای اصلی ریاست این نهاد سخن گفت و افزود: تلاش خواهیم کرد که پروژه‌های بزرگ در این زمینه تعریف و اجرا کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به اینکه در حوزه آموزش با گسترش فضاهای فیزیکی خوبی مواجه هستیم، لزوم توسعه کیفی را در این بخش متذکر شد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا ضمن افزایش کمی قراردادهای آموزشی و تعداد رشته‌ها و … ارزش افزوده حاصل از این حوزه نیز افزایش پیدا کند.

استقلال که بودجه ریزی را یک موضوع جدی در حوزه پشتیبانی می‌داند، ادامه داد: در حوزه اداری نیز موضوع رفاهی که یک بحث گمشده است در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه نظامات اداری از جمله ارزیابی عملکرد وآموزش ضمن خدمت از برنامه‌های دفتر مرکزی است که در واحد فارس هم دنبال خواهد شد، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز حمایت از فعالیت‌های دانشجویی را جدی تر دنبال خواهیم کرد و در این راستا موافقت راه‌اندازی دو دفتر در دانشگاه‌ شیراز گرفته شده و این مهم در دیگر دانشگاه‌ها هم دنبال خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: تقویت ساختار خبرگزاری‌ها و حفظ و تقویت دو مرکز فرهنگی در حوزه هنر و ادبیات و برگزاری جشنواره‌های ملی شاخص را هم به جد دنبال خواهیم کرد.

استقلال با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز سه طرح نوآوارانه جدید به تهران معرف شده است که با انتخاب یکی از آنها اقدام عملی در دستور کار قرار ‌می‌گیرد، گفت: در حال رایزنی برای راه‌انداری سه مرکز خدمات تخصصی در حوزه مدیریت و علم پژوهی، کشاورزی، آی‌تی و هوش مصنوعی هستیم که موافقت اولیه اعلام شده و امید است شاهد راه‌اندازی این سه مرکز تخصصی هم باشیم.

او یکی از برنامه‌های مد نظر را تلاش برای تسریع در راه‌اندازی درمانگاه فوق تخصصی جهاددانشگاهی در شیراز اعلام و خاطرنشان کرد که در حال تدوین برنامه چشم‌انداز ۱۰ و بیست ساله برای این واحد هستیم و پیش‌نویس‌ها نیز آماده شده است و براین اساس، ایجاد یک پژوهشکده را دنبال خواهیم کرد.

استقلال با تاکید بر اینکه پیشبرد ماموریت‌های جهاددانشگاهی فارس را در قالب یک کار تیمی مد نظر دارد و در مسیر تدوین و اجرای برنامه‌ها از توان نیروی انسانی موجود بهره خواهد بود، توجه به مباحث مهم مالی مجموعه و همچنین مسائل رفاهی کارکنان را از اولویت‌های مهم خود اعلام کرد.

مظاهر بابایی، رئیس سابق جهاددانشگاهی فارس نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد ۵ ساله خود در این مسئولیت، بیان کرد: اگرچه در این مدت کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی وجود داشته اما همه تلاش کردند تا کارها را به نحو احسن پیش برده شود.

بابایی خاطرنشان کرد: از ابتدای قبول مسئولیت در جهاددانشگاهی فارس، با شناسایی نقاط قوت و ضعف واحد و نیازسنجی و بررسی اولویت‌ها، ماموریت‌های جدید واحد تعیین شد و در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین به برخی اقدامات اجرایی شده طی این سالها پرداخت و ضمن اشاره به تائید و تصویب یک طرح فناورانه و نوآورانه برای جهاددانشگاهی فارس، ایجاد سازمان‌های انتشارات و دانشجویان، مرکز نوآوری و شتابدهی، شعبه پارک فناوری‌های نوین و صنایع خلاق فرهنگی و گسترش فعالیت‌های معاونت‌های آموزشی و پژوهشی و …. یاد کرد.

در این مراسم که با حضور معاونان و مدیران میانی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد و با بیان نقطه نظراتی از سوی برخی حاضران همراه بود، لوح و هدایایی به پاس خدمات ۵ ساله به مظاهر بابایی اهدا و حکم مسئولیت امیرحسین استقلال به عنوان هفتمین رئیس جهاددانشگاهی فارس، اعطاء شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.