تاخیر در انتصاب مدیران ارشد، یک سال فارس را عقب می‌اندازد

خبر پارسی: بیش از یک ماه از انتصاب و معارفه دکتر سیدمحمد احمدی استاندار جدید فارس می‌گذرد و هنوز خبر قابل اعتمادی در مورد انتصاب مدیران ارشد استان شنیده نمی‌شود.
اگرچه اخبار گسترده‌ای در خصوص فشار گروه‌های مختلف از جمله مجمع نمایندگان استان فارس برای تحمیل برخی از افراد به استاندار شنیده می‌شود اما تعلل سئوال برانگیز در انتخاب معاونان استاندار و مدیران ارشد استان، چندان به صلاح مدیریت عالی استان نیست.
استان فارس که در ۸ سال گذشته آسیب‌های جدی از ناحیه مدیران ناکارآمد و حزبی و سفارشی جناح اصولگرا به خود دیده است، هم اکنون در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. برخی از دستگاه‌های اجرایی مهم همچون صنعت و تجارت همچنان فاقد مدیرکل و مدیرکل آموزش و پرورش نیز در فرصت بازنشستگی است علاوه بر این در برخی از سازمان‌ها نیز با توجه به تغییر فضای سیاسی کشور، انگیزه لازم برای مدیریت فعلی وجود ندارد.
کارشناسان هم اکنون بزرگترین چالش استان فارس را در وجود مدیرانی ناکارآمد بازمانده از دولت نهم و دهم ارزیابی می‌کنند که تاخیر در انتصاب مدیران جدید و کارآزموده می‌تواند مهمترین چالش فارس را فرونشاند.
در شرایطی که نمایندگان مجلس از حداقل کارآیی برخوردار نیستند و استاندار چندان به همکاری آنان برای بهبود جایگاه بودجه‌ای استان فارس در اعتبارات ۹۳ دلخوش نکرده است، اما تسریع در انتخاب مدیران ارشد استان می‌تواند جایگاه اعتباراتی استان را در سال آینده بهبود بخشد.
هم اکنون که سال به ماه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و به زودی فصل بودجه ریزی در هیات دولت و کمسیون‌های ذیربط آغاز می‌شود، لذا وجود مدیرانی توانمند و کارآمد می‌تواند استان را از شرایط بحرانی نجات دهد.
از دیگر استان‌های همتراز فارس مثل اصفهان و خراسان رضوی و آذربایجان شرقی خبر می‌رسد که تیم‌های مدیریتی همسو با دولت تدبیر و امید هم اکنون انتخاب و مشغول به کار شده‌اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که استان‌های رقیب فارس بتوانند از امکانات محدود دولتی بیشتر از فارس بهره بگیرند.
هم اکنون با توجه به تحریم‌های بین المللی علیه ایران و ریخت و پاش‌های دولت نهم و دهم و خزانه خالی کشور، پیش بینی می‌شود دولت سیاست انقباظی شدیدی را در سال‌های آتی به کار گیرد و استان‌ها با کاهش شدید اعتبارات روبرو شوند بنابراین ادامه تاخیر در انتخاب و معرفی مدیران کلیدی در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و حتی ورزشی برای استان چالش برانگیز می‌شود و عملا استان فارس فرصت خود برای سال ۹۳ را از دست می‌دهد و اعتبارات یکسال آینده فارس در غیاب مدیران با انگیزه و کارآمد از دست برود.
کارشناسان به استاندار جدید فارس توصیه می‌کنند با سرعت بخشیدن به روند انتصاب مدیران ارشد، ضمن کاستن از فشارهای زیاده خواهان، فرصت باقی مانده برای تنظیم لایحه بودجه تا پیش از ارائه به مجلس شورای اسلامی را از دست ندهد.

2 دیدگاه برای “تاخیر در انتصاب مدیران ارشد، یک سال فارس را عقب می‌اندازد

  1. بستگی داره این نظرات از جانب کی و با چه منافعی گفته شود
    . به جای این اکاذیب به فکر عاقبت خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.