بهره‌مندی ۹۹درصدی شهرهای فارس از شبکه گازرسانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بهره‌مندی ۹۹درصدی شهرهای فارس از شبکه گازرسانی را گامی بلند در راستای محرومیت زدایی، گسترش عدالت محور زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به مردم ارزیابی کرد.

مجید چگنی در جلسه کمیسیون انرژِی مجلس شورای اسلامی که به میزبانی شرکت گاز فارس برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت گازرسانی در فارس با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده نسبت به بسیاری از استان‌ها مطلوب تر است.

به نقل از شرکت گاز فارس، چگنی با اشاره به آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های شرکت گاز استان در سال‌های اخیر گفت: بیش از ۹۹درصد از شهرها و ۹۲درصد از روستاهای فارس از نعمت گازرسانی برخوردار شده و مناطق باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارند.

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنانش به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: با حمایت‌های ریاست جمهور و دستور مساعد وزیر نفت، برخی محدودیت‌هایی که پیرامون سرانه خانوار وجود داشت برداشته شده و این امر زمینه ساز گشایش‌های خوبی در عرصه تسریع گازرسانی خواهد بود.

چگنی همچنین به اهتمام ویژه برای اجرایی سازی فرامین رهبر معظم انقلاب در تبیین شعار سال خبر داد و گفت: عملیات گازرسانی به صنایع با هدف رونق تولید و اشتغالزایی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست شرکت گاز فارس نیز در این جلسه با ارائه آمار و ارقامی پیرامون برخی از فعالیت‌های انجام شده، گفت: بیش از ۹۹درصد از شهرها و ۹۲درصد از روستاهای استان از نعمت شبکه گازرسانی برخوردار شده‌اند و این در حالیست که عملیات گاز رسانی برای مناطق باقیمانده در دست طراحی و انتخاب پیمانکار است.

علی‌اکبر میدان‌شاهی با تاکید بر این موضوع که فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب چراغ راه فعالیت است، اظهار کرد: عملیات گازرسانی به صنایع در راستای اجرایی سازی شعار سال مبنی بر « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در دستور کار ویژه قرار گرفته و از مجموع ۷۵۵۵ مرکز صنعتی در سطح استان، تعداد ۵۸۰۱ از صنایع به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند.

او با قدردانی از دستور ریاست جمهور و مساعدت‌های وزیر نفت پیرامون رفع محدودیت‌ها برای گازرسانی به نقاط کم جمعیت افزود: با توسل به این راهکار قانونی می‌توان گامی بلند در راستای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه زیرساخت‌ها برداشت.

در ادامه این  نشست تخصصی  تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع موانع در گسترش خطوط انرژی و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود شدند.

اهتمام به گسترش پتروشیمی‌ها، ایفای نقش وزارت نفت در گسترش زیرساخت‌ها، مقاوم و ایمن سازی خطوط انتقال، تسهیل گری در حوزه سرمایه گذاری و مواردی از این دست از اهم مواردی بود که توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون انرژی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.