برگزاری بزرگترین رخداد بین المللی حوزه کودک به ابتکار موسسه عطرک

خبرپارسی – مدیر موسسه عصر طلایی رشد کودک(عطرک) گفت: جشنواره جهانی آی مت با حضور بیش از ۹۰۰ کودک از ۲۰ کشور جهان توسط موسسه عطرک در جزیره کیش برگزار می شود .

مسعود زاده باقری استاد دانشگاه، کار آفرین ومدیرعامل این موسسه که در نشست خبری سخن می گفت، در خصوص سیستم آموزشی آی مت افزود: این برنامه دوهدف عمده آموزش مهارت های زندگی و تکمیل ساختار مغز کودک را دنبال می کند.

مدیر موسسه عصر طلایی رشد کودک(عطرک)  با بیان این موضوع که برنامه (آی مت)  از سال ۱۳۹۴ پس از انجام پایلوت در استان فارس و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح حالا در تمام  استانهای کشوردر تحت عنوان موسسه در حال فعالیت است، افزود: رسالت اصلی این موسسه بر این پایه متمرکز است که مهارت های شناختی رشد کودک را افزایش  و کودکان عزیز را برای ورود به دوران رسمی آموزش ،آماده می کند .

او با بیان اینکه این موسسه یک سیستم جهانی تحت آموزش مفاهیم پایه ریاضیات را ترویج می کند، افزود: مفاهیم پایه ریاضیات را در قالب بازی، سرگرمی و نمایش خلاق به کودکان ۳-۷ سال در یک محیط شاد و غنی آموزش دهد تا کودکان این رنج سنی را با مهارت های زندگی آشنا سازد.

وی با تاکید بر این موضوع که در کشورهای توسعه یافته دنیا گروه سنی ۴ تا ۷ سال مهمترین گروه سنی برای آموزش محسوب می شود، افزود: در این کشورها اهمیت بخشیدن به آموزش در این رده سنی تا حدی است که  بالاترین درجه علمی به پایین ترین رده سنی آموزش ها ی لازم را ارائه می دهد.

زاده باقری مهمترین نیاز ودر عین حال مهمترین حرفه یک کودک را بازی کردن دانست و گفت: آی مت با روش های شاد و بازی گونه تلاش می کند تا ضمن تکمیل سیناپس های مغز کودک، مهارات های زندگی را به او آموزش دهد.

وی از اثبات تاثیرروش آموزشی آی مت برمغزکودکان به وسیله اسکن های پیشرفته مغزی خبرداد و گفت: اسکن مغزکودکانی که تحت این آموزش ها قرارگرفته اند حکایت از خونرسانی بیشتر و بهتر به مغز در مقایسه با گروه سنی مشابه بدون آموزش دارد.

برگزاری مقطع جهانی جشنواره در جزیره کیش

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه بکاربردن عبارت رقابت و یا مسابقه برای این گروه سنی مناسب نیست، از برگزاری جشنواره کشوری آی مت با هدف انتخاب نفرات برتر کشور جهت شرکت در جشنواره جهانی این شیوه آموزشی که دیماه در جزیره کیش برگزار می شود خبر داد و افزود: ۱۷۵۰ کودک منتخب از سراسر کشور از ۵ شهریوردر شیرازو در محل نمایشگاه های بین المللی این شهر گردهم می آیند تا با حضور در جشنواره ای شاد نفرات منتخب خود را جهت حضور در جشنواره جهانی آی مت که قرار است  ۲۵ و ۲۶ دیماه در جریره کیش برگزار شود شناسایی کنند.

زاده باقری در خصوص برگزاری جشنواره ملی آی مت افزود: یشترین گروه سنی شرکت کننده در این دوره رده سنی ۴ تا ۷ سال است که این جشنواره با هدف ایجاد شادی و نشاط و فراموش کردن آگاهی خودمان و همراه شدن با ناآگاهی کودکان برگزار می شود.

این کارآفرین که زاده استان  کهگیلویه و بویر احمد و ساکن شهر شیراز است با اشاره به دو دوره برگزاری جشنواره جهانی آی مت در کشور مالزی و کسب مقام سوم در اولین دوره و مقام نخست در دومین دوره توسط کودکان ایرانی افزود: جشنواره جهانی شادی و نشاط آی مت با حضور ۹۰۰ کودک ایرانی و خارجی  از ۱۵ تا ۲۰ کشور از جمله کانادا، مالزی، چین، آمریکا، غنا و… در ۲۵ و ۲۶ دیماه برگزار می شود .

به گفته زاده باقری در نهایت ۱۵ تا ۲۰ نفر به عنوان منتخب جهانی انتخاب می شوند.

 مدیرعامل موسسه عصر طلایی رشد کودک (عطرک) خاطرنشان کرد: در کنار تمام حسنات برگزاری این جشنواره برگزاری آن در بخش داخلی و بین المللی از نظر گردشگری فرصت مناسبی است که تا  جوامع دیگر با فرهنگ ایران آشنا شوند.

بسته ی آموزشی برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۳۰ سال

زاده باقری آموزش های موسسه عصر طلایی رشد کودک (عطرک) را محدود به گروه سنی کودک و نوجوان ندانست و افزود: این موسسه برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۳۰ نیز بسته ای آموزشی تحت عنوان UCM3 دارد.

به گفته وی   UCM3یو سی ام تری، روش نوین آموزشی است که با توجه به تئوری های مهم روانشناسی در حوزه حافظه، تفکر و ذهن طراحی شده و سعی دارد ظرفیت نهفته مغز را فعال کند تا دانش آموز با تصحیح باورهای نادرست و با بالابردن سطح خـود آگـاهی، آمادگی لازم برای استفاده بهتر و بهینه از این پتانسیل خدادادی را پیدا کنند.

زاده باقری افزود: این روش آمـوزشی سبب می شود که با آمـاده سازی ذهنی، زمینه مساعد برای یـادگیری بهـینه، تقویت حافظه کوتاه مدت، تقویت حافظه بلند مدت، تصویر سازی، درک بهتر محـیط اطراف و تفکر استدلالی در افراد فراهم آید .

یو سی ام تری چیست؟

یو سی ام تری روش نوین آموزشی است که با توجه به تئوری های مهم روانشناسی در حوزه حافظه، تفکر و ذهن طراحی شده و سعی دارد ظرفیت نهفته مغز را فعال کند تا دانش آموز با تصحیح باور های نادرست و با بالابردن سطح خـود آگـاهی، آمادگی لازم برای استفاده بهتر و بهینه از این پتانسیل خدادادی را پیدا کنند.

این روش آمـوزشی سبب می شود که با آمـاده سازی ذهنی، زمینه مساعد برای یـادگیری بهـینه، تقویت حافظه کوتاه مدت، تقویت حافظه بلند مدت، تصویر سازی، درک بهتر محـیط اطراف و تفکر استدلالی در افراد فراهم آید.

کار آفرینی در قالب یک موسسه علمی آموزشی

مدیرعامل موسسه عصر طلایی رشد کودک (عطرک) در عین حال از توجه ویژه این موسسه به مبخث کارآفرینی نیز گفت و با بیان اینکه برای ایجاد یک شغل ثابت حدود ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار لازم است افزود: بیش از ۳ هزار نفر در سطح کشور در این موسسه مشغول کار هستند.

زاده باقری این افراد را  مدیران اجرایی، موسسان و مدرسان معرفی کرد و افزود: ازاین تعداد  هزار و ۸۳ نفر در فارس مشغول به کار هستند.

توجه به پژوهش و تحقیقات را اولویت اصلی دانست و افزود: تمام دانشجویان دوره دکتری که تز خود را بر مبنای آموزش موسسه داشته باشند مورد حمایت مادی و معنوی قرار می گیرند.

وی در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد:  موسسه تمام کودکانی که از بهزیستی گواهی بیاورند رایگان ثبت نام می کند کما اینکه درحال حاضر بیش از ۳ هزار کودک به صورت رایگان آموزش می بینند و همچنین در کل کشور تمام شیرخوارگاه های زیر نظر بهزیستی  تحت پوشش  موسسه قرار دارند.

به گفته زاده باقری آموزش و ارتقا کیفی در موسسه اهمیت دارد و هزینه های زیادی مصروف آن می شود چنانچه آموزش ها به صورت سیستماتیک کودک محور… است .

فعالیت موسسه عطرک با بیش از هزارو ۵۰۰ شعبه در کشور

مدیرعامل موسسه عصر طلایی رشد کودک (عطرک)  با بیان اینکه موسسه بیش از هزار و ۵۰۰ شعبه در کشور دارد، عنوان کرد: ۵۰۰ شعبه و نمایندگی ها در استان فارس و ۲۰۰ شعبه در شهر شیراز است که در تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای بزرگ نمایندگی داریم  و شهر شیراز بیش از ۲۰۰شعبه و نمایندگی داریم .

زاده باقری با بیان اینکه شهریه هر ترم بر اساس نرخ مصوب ۱۸۰ هزارتومان است، یادآور شد: کلاس ها به صورت ۶  تا ۱۰ نفره برگزار می شود و همچنین برای کودکان بی بضاعت روستایی ومناطق شهری شهریه رایگان است.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر از فعالیت های موسسه عصر طلایی رشد کودک (عطرک)  می توانند به تارنمای این موسسه به آدرس : www.imaths.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.