برندگان جایزه‌ی ادبی «بهرام صادقی» معرفی شدند/نام ابوذر قاسمیان از جهرم و نغمه کرم‌نژاد از شیراز در لیست برندگان

داستان بهرام صادقی

داستان

خبرپارسی – هیئت داوران دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی از میان ۲۰ داستان راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی، ضمن تقدیر از چهار اثر، برندگان این مسابقه را به این شرح اعلام کرد:

داستان برتر نخست: «چال»، نوشته‌ی نجمه سجادی از تهران، برنده‌ی لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان جایزه‌ی نقدی

داستان برتر دوم: «صلح در وقت اضافه»، نوشته‌ی نغمه کرم‌نژاد از شیراز، لوح افتخار و یک‌ونیم میلیون تومان جایزه‌ی نقدی

داستان برتر سوم: «نسخه‌پیچ»، نوشته‌ی ابوذر قاسمیان از جهرم، برنده‌ی لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان جایزه‌ی نقدی

آثار شایسته‌ی تقدیر (به ترتیب الفبا):

«سگ نجس است»، نوشته‌ی اشکان اختیاری از کرمانشاه

«شرطِ باخت‌باخت»، نوشته‌ی نازلی گلچهره حسینی از مشهد

«لگاح»، نوشته‌ی نسیم مرعشی از تهران

«میدان آزادی»، نوشته‌ی بهزاد ناظمیان‌پور از شاهرود

رضا شکراللهی، دبیر جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی ضمن اعلام این خبر گفت: در دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی، ۹۰۱ داستان‌نویس شرکت داشتند و هیئت انتخاب، ابتدا ۴۰ اثر منتخب را معرفی کرد و سپس از میان آن‌ها، ۲۰ اثر برگزیده را به مرحله‌ی نهایی فرستاد. در مرحله‌ی نهایی، اعضای هیئت داوران (خانم فرشته احمدی و آقایان حسین پاینده، حسین سناپور و محمدحسن شهسواری) بنا به درخواست دبیرخانه‌ی جایزه پنج داستان برتر خود را به ترتیب اولویت و به‌طور جداگانه معرفی کردند و در نهایت سه داستانی که مجموع رتبه‌هایشان، امتیازهای بیشتری دریافت کرده بود به ترتیب به عنوان داستان برتر یکم، دوم و سوم اعلام شدند. همچنین به پیشنهاد هیئت داوران، با توجه به نزدیکی نسبی داستان‌ها از نظر کیفیت و بر اساس امتیازهای بعدی، چهار داستان نیز شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند.

او افزود: داوران دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی از شور و هیجان پدیدآمده در میان نسل جوان داستان‌نویس و به‌خصوص برگزیده و برنده‌ شدن نویسندگان اغلب گمنام و غیرتهرانی ابراز خوشنودی می‌کنند، با این امید که در دوره‌های آینده، سطح کیفی و کمّی داستان‌ها غنی‌تر شود و فزونی گیرد.

محمدحسن شهسواری، دبیر هیئت داوران نیز با اشاره به چندوچون کیفی آثار این مسابقه گفت: در کنار نقاط قوت و چشمگیر برخی داستان‌ها که نشانگر پیشرفت نسل جوان داستان‌نویس ماست، ایرادهایی تکرارشونده همچون زبان ناساز، مضامین گاه تکراری یا کمتر عمیق، اشتباه در درک رعایت قواعد روایت و راوی و پایان‌بندی‌های گاه شتاب‌زده، از جمله مواردی بود که به چشم داوران آمد.

همچنین شکراللهی درباره‌ی بخش پایانی جایزه با اشاره به این‌که ۲۰ اثر برگزیده هم‌زمان با داوری در معرض خوانش علاقه‌مندان نیز قرار گرفته است، افزود: بخش پایانی جایزه‌، نگارش، تدوین و انتشار پرونده‌ای مکتوب در نقد و بررسی ۲۰ داستان برگزیده است که این پرونده در آینده با همکاری دو تن از داوران ارجمند تهیه و در سایت خوابگرد، سایت رسمی جایزه، منتشر خواهد شد.

بنا به اعلام دبیرخانه‌ی جایزه‌ی بهرام صادقی، در بخش جنبی این جایزه نیز که کتابخوان طاقچه مسئولیت برگزاری آن را بر عهده داشته است، سه داستانِ «وی» نوشته‌ی فرشاد موسی‌زاده، «بازخوانی زندگی وحشت‌آور آقای هدایت جبرپور در تشییع جنازه‌اش» نوشته‌ی م.ر.ایدرم و «اترک» نوشته‌ی امین اطمینان به عنوان آثار برتر به انتخاب کاربران طاقچه و خوانندگان معرفی شدند و جوایز مالی خود (مجموعاً سه‌میلیون تومان) را از کتابخوان طاقچه دریافت خواهند کرد.

داستان بهرام صادقی
داستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.