انتخابات کانون بازنشستگان شیراز سوم اسفند برگزار می‌شود/اعلام برنامه‌های شورای مشورتی بازنشستگان شیراز

انتخابات کانون بازنشستگان شیراز ۸ صبح ۳ اسفند در خیابان احمدی نو، حسینیه ثامن الحجج، جنب نیروی انتظامی شهید فعال برگزار می‌شود و‌ در این راستا شورای مشورتی بازنشستگان شیراز و حومه در جمع خبرنگاران به بیان اهداف، برنامه‌ها و طرح‌های خود پرداخت.
ارائه خدمات غیرحضوری به بازنشستگان را دنبال می‌کنیم
مهرزاد مویدی؛ فعال حوزه کارگری و بازنشستگی و موسس گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه بیان کرد: واقعیت این است که تقدیر ما را در مسیری قرار داده است که تلاش می‌کنیم در مسیر جدید با کار جدید قدم برداریم.
او با اشاره به سابقه ۲۰ سال فعالیت در کانون شوراها، گفت: قلم خبرنگاران در راستای گرفتن حق و حقوق کارگران بود و همواره طرف کارگران بودند.
مویدی همچنین با اشاره به انتخابات کانون بازنشستگان ادامه داد: سال پرچالشی را پشت سر گذاشتیم و تلاش و هدف این است به نتیجه مطلوب برسیم و خوشبختانه در انتخابات پیش رو همه با دیدگاه‌های مختلف آمده‌اند.
او با اشاره به اینکه امسال شاهدیم که بیش از ۵۰ نفر در انتخابات کانون بازنشستگان شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: با قدمت ترین کانون بازنشستگی را در شیراز داریم و مطمئنا نیروی دارای سابقه تشکیلاتی می‌تواند قدم خوبی در راه تعالی کانون بردارد.
این فعال کارگری با اشاره به اینکه نسل فعلی دیگر جوابگو نیازها و خواسته‌ها نیست، خاطرنشان کرد: اگرچه ارائه خدمات بیمه‌ای و کمک به مسائل درمانی برای بازنشستگان اولویت دارد اما دیده نشده است و تنها یک بیمارستان برای عمل قلب افراد مسن را پذیرش می‌کند و این در حالی است که بیمه هنوز مطالبات بیمارستان را تسویه نکرده است.
مویدی همچنین با اشاره به بحثی که بازنشستگان در پروژه مسکن مشکل داشتند و از سالها قبل پول و سرمایه خود را گذاشتند اما پروژه به نتیجه نرسید، هم گفت: قدم مثبت گرفتن وکیل برای حل مشکل پروژه مسکن وحدت است که بیش از ۲۰۰ نفر درگیر آن هستند و این مورد باید با هدف احقاق حق بازنشستگان  انجام شود.
او با بیان اینکه خردجمعی شعار اصلی و مورد اعتقاد ما است و باید کانون کار خود را با مشورت پیش ببرد، ادامه داد: متاسفانه کانون بازنشستگان در گذشته در این مسیر گام برنداشت و بازنشستگان که دست به اعتراضات زدند در کانون نتوانستند از طریق گفتمان مشکلات را حل کنند.
این فعال حوزه کارگری و بازنشستگی تصریح کرد: در شورای مشورتی با هدف تغییر وارد میدان شدیم و اعتقاد داریم که  هدف تلاش برای خدمت است و باید برای خواسته به حق بازنشستگان در فضایی آرام کار کرد و بازنشستگان را متقاعد به ایجاد تغییر کنیم.

مویدی با بیان اینکه بیش از ۸۵هزار نفر عضو کانون هستند و ۶۰ هزار نفر آنها کارت عضویت دارند، گفت: پیش بینی می‌شود ترکیب کانون از ۳ گروه باشد.

او مجددا با تاکید بر اینکه راهی جز تغییر نگرش در بازنشستگان نداریم، اضافه کرد: غیرحضوری کردن خدمات بازنشستگان در کوتاه مدت، اصلاح اساسنامه، فعالیت حداکثر تا دو دوره، امکانات رفاهی و فضای مناسب ورزشی و رفاهی برای بازنشستگان، تعیین تکلیف وضعیت بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان در پروژه مسکن وحدت از اهداف ما است و همچنین معتقدیم تجمع در کف خیابان به صورت غیرقانونی برای احقاق حق بازنشستگان لازم نیست و این کار نشان دهنده ناکارآمدی کانون بازنشستگان است.
مویدی با اشاره به اینکه گروه شورای مشورتی نگرش و برنامه‌های خود را بر اساس خرد جمعی وکرامت بازنشستگان قرار داده است، تصریح کرد: گروه شورای مشورتی کارگروه‌های مختلفی را با مشارکت پیشکسوتان و بازنشستگان صاحب ایده و اساتید دانشگاهی و جوانان نخبه تشکیل و بر اساس خرد جمعی و بازخورد کارگروه‌ها حرکت خواهد کرد‌.
تکریم بازنشستگان را سرلوحه کار خود قرار دهیم
حسین نیری، عضو گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه نیز در رابطه با اهداف این شورا گفت: رفع موانع، ایجاد کارگروه متشکل از بزرگان بازنشستگان صاحب ایده، اساتید دانشگاهیان  و نخبگان از اهداف و برنامه‌هایی است تا بتوان تغییراتی در خور شان بازنشستگان داشته باشیم و تکریم بازنشستگان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
او با بیان اینکه ارائه خدمات بر بستر اینترنت در تکریم بازنشستگان اهمیت دارد، افزود: باید اهداف در سه قسمت کوتاه مدت مانند همسان سازی ۲۵ درصدی  برای کنار هم قراردادن کانون‌ها و براساس وحدت رویه خواسته‌ها مطرح شود.
نیری ادامه داد: در کانون  سه گروه مشورتی، نفرات کانون و گروه راهبردی خواهیم داشت و برمبنای برنامه میان مدت، اساتید با تجربه‌ای داریم که می‌توان از تجربیات آنها و آموزش حرفه آنها استفاده کرد.
عضو گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه گفت: اگرچه بازنشستگی همراه با احساس تنهایی است اما در شیراز جایی نداریم که کارگروه روانشناختی و مشاوره‌ای داشته باشد و باید مکانی برای این موضوع و برای ارائه برنامه‌ها اختصاص دهیم.
او با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف این است که در قراردادهای بیمه‌ای به خوبی دقت نشده است، گفت: براین باوریم که اگر بازنشستگان به خود بیایند و براین عقیده باشند که تغییر و تحولی مگر به اذن آنها ایجاد نمی‌شود، اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد.
نیری عنوان کرد: ارائه خدمت باید متناسب به حفظ حرمت بازنشستگان باشد.
باید ارزش بانوان را برگردانیم
بازنشسته سر مهماندار شرکت هواپیمایی آسمان و مشاور کانون شوراها در امور بانوان نیز گفت: بانوان ضعیف قائل شده‌اند درصورتی که خیلی قدرتمند هستند و باید ارزش بانوان را برگردانیم.
او افزود: زنان سرپرست خانوار و حفظ کرامت آنها باید مد نظر کانون قرار بگیرند.
یکی از پیشکسوتان جامعه کارگری و مطالبه گر نیز با اشاره به اینکه تلاش می‌شود که در راستای رفع مشکلات جامعه بازنشستگان در زمینه درمان، افزایش حقوق، مشکلات معیشتی و … آنها گام برداشته شود، تصریح کرد: باید تحولی زا در کانون ایجاد کنیم تا به این هدف نائل شویم.
او افزود: اگرچه منکر خدمات نیستیم اما کانون در طول سالهل می‌توانست بهتر از این عمل کند
او عنوان کرد: در این دوره استقبال کاندیداها بیشتر شده است و ۵۲ کاندیدا داریم که از افراد تحصیل کرده هستند و می‌توانند اقدامات موثری داشته باشند.
این پیشکسوت حوزه  کارگری با اشاره به نقش خبرنگاران در ایجاد تحول عظیم دکانون بازنشستگان گفت: حضور کاندیداها نسبت به دوره‌های قبل چندین برابر شده است و طبیعتا در روز انتخابات استقبال بیشتر می‌شود.
او افزود: افزایش حقوق، تهیه مسکن، درمان و… از مشکلات جامعه کارگری است و درمان مشکل اساسی آنها است و لازم است تحول عظیم در کانون بازنشستگان ایجاد شود و افرادی بیایند که لیاقت و سواد مطالبه گری و ایفای نقش در جامعه کارگری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.