اضافه شدن ۴۶۳ کیلومتر به شبکه گازی استان با وجود مشکلات مالی

خبرپارسی – مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با وجود مشکلات و محدودیت منابع در سال گذشته اما سه هزار و ۴۶٣ کیلومتر شبکه به مجموع شبکه گازی در سطح استان اضافه شد.

غلامعباس حسینی یکشنبه ۲۷ مرداد در نشست خبری با برشمردن پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح می شود، گفت: که  ٣١٩ میلیارد و ٣۴٨ میلیون تومان پروژه گازرسانی در هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد که  گازرسانی به شهر دوره در سیمکان جهرم، گازرسانی به ١٧۴ روستا، گازرسانی به ١٢٠ صنعت از جمله این پروژه‌هاست.

وی گازرسانی به شهر دهرم و تقویت شبکه گاز فراشبند، گازرسانی به شهرهای فدامی و دو برجی و روستاهای تابعه، گازرسانی به روستاهای کلاه سیاه، هجرت، دست دیده بان، شهرک گلدشت، حمزه بیگی، گلگونی، عابد آباد و …از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه در حال حاضر ٣۴٣ روستا و ١٢ شهر با هزینه ٧٠٠ میلیارد تومانی در دست اقدام است، افزود: با وجود مشکلات و محدودیت منابع در سال گذشته اما سه هزار و ۴۶٣ کیلومتر شبکه به مجموع شبکه گازی در سطح استان اضافه شد.

او با بیان اینکه از تعداد ١٠٩ شهر استان، تاکنون ٩٧ شهر گازدار شده و ١٢ شهر در دست اجرا قرار دارد، گفت: ٩٨.۴ درصد از خانوار شهری فارس از گاز استفاده می‌کنند، که تا پایان سال ٩٩ همه شهرهای استان به شبکه گاز سراسری وصل می‌شوند.

حسینی به وضعیت گاز رسانی روستاها هم اشاره و با بیان اینکه تاکنون ١٩٠٢ روستا گازدار شده و ٣٢٢ روستا در دست اجرا قرار دارد، گفت:٢۴۵٢ روستا در فارس مشمول گازرسانی هستند .

به گفته وی تاکنون از ۶۶ شهرک صنعتی استان، ۴٣ شهرک گازدار شده و هفت شهرک در دست اجراست و ١۶ شهرک دیگر باقی مانده است و سپس اضافه کرد: هفت هزار و ۶۵٧ واحد صنعتی در استان گازدار شده و ۴٣٣ صنعت در دست اقدام و ٢۵٨ صنعت در دست اجرا است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بیشترین فروش ما مربوط به پتروشیمی، نیروگاه و صنایع است، گفت: بیشترین مطالبات شرکت گاز فارس از پتروشیمی‌هاست که البته نرخ فروش گاز به پتروشیمی در سال گذشته سه برابر شد.

 مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین اعلام کرد که در سال گذشته مطالبه ٢٢٠ میلیارد تومانی این شرکت به پیمانکاران تسویه شده و علاوه بر آن ۴٨٠ میلیارد تومان نیز جذب شده است.

حسینی تعداد مشترکین گاز، میزان کل شبکه گذاری لوله گاز و تعداد کل انشعابات نصب شده را ترتیب یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ١۵٣، ٢٧ هزار و ٢۵٨ و ٧٨۴ هزار و ٢۵۶ عنوان کرد.

وی همچنین یادآور شد که در سال ١۴٠٠ می‌توانیم اعلام کنیم که استان فارس سبز و گازرسانی در آن به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه به منطور صرفه جویی، صدور قبض آنی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: ۵٠ درصد از مشترکین در شهر شیراز هستند و صدور قبض آنی صرفه جویی ١٠ میلیارد تومانی به دنبال دارد.

حسینی ضمن بیان اینکه٧٠ درصد فروش گاز در استان مانیتورینگ است که تا پایان امسال به ٨۵ درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد که  روزانه ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز در استان تولید می‌شود و گفت: مصرف روزانه گاز در استان در هر شبانه روز  را٣٠ میلیون مترمکعب و در فصل سرمایه تا بیش از ۴۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.