استاندار فارس: حرکت ما در قیاس با حرکت بین‌المللی در حوزه تغییرات تکنولوژی بسیار کند است

خبرپارسی – استاندار فارس با اشاره به اینکه تغییرات تکنولوژی و دانش در دنیا ثابت نیست و به سرعت در حال رشد است، گفت: حرکت ما در قیاس با حرکت بین‌المللی در حوزه تغییرات تکنولوژی بسیار خزنده و کند است.

عنایت‌الله رحیمی پنح‌شنبه ۳۰ بهمن در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس، با بیان اینکه برای هر حرکت، تصمیم گیری و تصمیم سازی باید به منافع ملی کشور توجه کرده و با محوریت آن به وفاق رسید، گفت: اگر تعریف منافع ملی با وفاق جمعی انجام شود، می‌توان به سمت توسعه استراتژی اقتصادی حرکت کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی باید تلاش کنیم استقلال اقتصادی را حفظ کرده و با این نگاه بر مبنای هزینه و فایده توسعه صادرات را ملاک حرکت قرار دهیم، گفت: صادرات را متاثر از فاکتورهایی ترکیب ساز کار عقلایی و منطقی دانست و افزود: بدون شک صادرات موتور محرکه اقتصاد کشور است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: کشوری که ارزآوری و خلق ثروت نداشته باشد، نمی‌تواند آسایش و رفاه اجتماعی مردم را فراهم کند.

رحیمی نیروی انسانی، دانش و تکنولوژی، شرکت‌های دانش بنیان با برنامه، مواد کانی و معدنی، موقعیت استراتژیک، دسترسی آسان به حمل و نقل، تجربه تجارت و مباحث فرهنگی جغرافیایی را از مؤلفه‌های بسیار مهم درحوزه تولید و صادرات دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری و ارزآوری پایین باشد نمی‌توان به رشد اقتصادی دست یافت.

او با اشاره به اینکه تغییرات تکنولوژی و دانش در دنیا ثابت نیست و به سرعت در حال رشد است، گفت: حرکت ما در قیاس با حرکت بین‌المللی در حوزه تغییرات تکنولوژی بسیار خزنده و کند است.

استاندار فارس با بیان اینکه سرمایه برای ماندگار شدن و پایداری باید احساس امنیت کند، عنوان کرد: سرمایه بسیار ترسو است و با وزش ناملایمی رخت می‌بندد و از یک مکان به جای دیگر می‌رود، لذا باید با تحول، شجاعت، واقع بینی و تسلط بر مسائل روشنگری لازم را انجام دهیم، زیرا حرف‌های پوپولیستی تنها برای کشور هزینه خواهد داشت.

رحیمی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا اقتصاد کشور دچار مشکل و سفره مردم کوچکتر شده و کدام سیاست ما را به اینجا رسانده؟ گفت: مردم صاحبان اصلی نظام هستند و بایدهمه چیز را به آنها گفت.

هیچ کارت بازرگانی واحدهای تولیدی در فارس تعلیق نشده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در ادامه گفت: ٧۵ درصد ارز حاصل از صادرات در استان بازگشت شده و هیچ کارت بازرگانی واحدهای تولیدی در استان تعلیق نشده است.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی از سیاست‌های کلان سازمان صمت است، گفت: فرآیند انتخاب صادر کنندگان نمونه به اتاق بازرگانی واگذار شده و رویکرد سازمان واگذاری امور به تشکل‌های بخش خصوصی و گسترش فرآیند تفویض اختیار است.

او با بیان اینکه طی دو سال گذشته و با اوج گرفتن تحریم‌ها، بخش صادرات خاکریز نخست حوزه تجارت خارجی کشور بوده است، افزود: تامین ارز کشور توسط بخش خصوصی در حال انجام است و حرکت فعالان اقتصادی استان در تامین نیازهای ارزی قابل قبول است.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین با بیان اینکه امروز همکاری وتعامل بسیار خوبی با بازرگانان و تولید کنندگان و تجار در استان به وجود آمده است، گفت: تمام قد در حمایت از تجار بخش خصوصی و تولیدکنندگان وارد شده‌ایم.

ایزدی همچنین از راه‌اندازی طرح‌های بسیار بزرگ تولیدی و صنعتی در استان با میزان اشتغال بالا خبر داد و گفت: شرکت آلومینیوم جنوب و کربنات سدیم کاوه از جمله این واحدها هستند که گام‌های صادراتی فارس را بلندتر برخواهند داشت.

در این مراسم از صادرکنندگان نمونه ملی و استانی، که طی یکسال گذشته موفقیت‌هایی را در این عرصه کسب کرده‌اند، تجلیل و قدردانی شد.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.