احداث اولین روستای گلخانه‌ای کشور در پاسارگاد

خبرپارسی – عملیات اجرایی ایجاد نخستین روستای گلخانه‌ای کشور در همت‌آباد از توابع شهرستان پاسارگاد استان فارس آغاز شد.
به گزارش سایت استانداری فارس، سه‌شنبه هفتم فروردین عملیات اجرایی ایجاد نخستین روستای گلخانه‌ای کشور در روستای همت‌آباد شهرستان پاسارگاد آغاز شد.
استاندار فارس در این مراسم گفت: توسعه و ترویج کشت های گلخانه ای گامی موثر در جهت مقابله با خشکسالی و بهره برداری بهینه از آب است.
اسماعیل تبادار افزود: فارس در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت های بسیار بالایی است و از گذشته تاکنون در تامین امنیت غذایی کشور نقش تعیین کننده ای داشته است.
وی ادامه داد: امروز وضعیت آب در استان به مرحله هشدار بالا رسیده که نیاز است در زمینه مدیریت مصرف برنامه ریزی و اقدامات مناسب با شرایط موجود انجام شود.
استاندار فارس تصریح کرد: در مقطعی در استان سالانه حدود ۷۰۰ میلیمتر بارش داشته ایم که اخیرا از ۱۵۰ میلیمتر میانگین کمتر شده است .
تبادار گفت: مصرف آب در حوزه کشاورزی علیرغم کاهش بارندگی و خشک شدن چاه ها به همان اندازه مصرف می شود هر ساله شاهد کف شکنی توسط بهره برداران هستیم .
وی افزود: اگر قبل از حاکم شدن این وضعیت ، نگاه خود را متناسب با شرایط تغییر می دادیم و به جای افزایش عمق چاه ها به سمت تغییر نوع کشت اصلاح الگوی مصرف و استفاده از فناوری های نوین در آبیاری رفته بودیم امروز نیاز نبود از بحران خشکسالی و کمبود آب سخن بگوییم.
استاندار فارس ادامه داد: برای مقابله با این مشکل و این وضعیت فرصت و مجال نیست که بخواهیم با صبر و حوصله این کار را انجام دهیم و اگر به سرعت در جهت مدیریت این وضعیت اقدام نکنیم مشکلات ما در آینده به مراتب بیشتر از امروز خواهد شد.
تبادار افزود: امیدواریم با اجرای طرح روستای گلخانه ای که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین نمونه آن در استان فارس هستیم بتواند به بهبود این وضعیت کمک کند.
وی، از مجموعه جهاد کشاورزی استان خواست که کنار مردم تمام مسائل مربوط به این طرح را دنبال کنند تا این طرح به عنوان یک الگوی موفق در دیگر شهرستان های استان و حتی دیگر استان های کشور نیز عملیاتی شود.
استاندار فارس افزود: در کنار کوشش و حمایت مسئولان، همکاری و همراهی مردم نیز برای موفقیت این حرکت و اقدام لازم است و استقبال از این کار و ترویج آن توسط مردم شهرستان پاسارگاد می تواند این شهرستان را به تولید کننده انواع محصولات گلخانه ای تبدیل کند .
تبادار امیدواری را سرمایه بزرگ جامعه و زمینه ساز توسعه و پیشرفت تلقی و ابراز امیدواری کرد که مسئولان تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت و همکاری مردم در مسیر سازندگی فارس و کشور به کارگیرند و با کنارگذاشتن مسائل جزئی و تبیین زبان گفت و گو، مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند.
استاندار فارس همچنین به وجود آثار تاریخی متعدد و جایگاه تمدن ایرانی اسلامی در شهرستان پاسارگاد اشاره و اضافه کرد: این آثار و مفاخر ملی در این شهرستان زمینه رونق اقتصادی و گردشگری را در شهرستان فراهم می کند و باید متولیان امر زمینه و بستر سرمایه گزاری در بخش خصوصی فراهم آورند.
شایان ذکر است در سفر استاندار فارس به شهرستان پاسارگاد علاوه بر آغاز عملیات اجرایی روستای گلخانه ای در کشور یک طرح گردشگری در شهرستان نیز به بهره برداری رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.