به بهانه معرفی رئیس جدید دانشگاه شیراز / نگاهی به کارنامه کاری و ویژگی های فردی پروفسور مجید ارشاد

خبر پارسی – دکتر مجید ارشاد استاد تمام ( پروفسور) بخش ریاضی دانشگاه شیراز و از مدیران برجسته و خوشنام این دانشگاه است. علاوه بر تجارب فراوان موفق مدیریتی در عرصه های مختلف دانشگاه، از جمله  بزرگترین ویژگی های  وی قانونمداری، دینداری همراه با اخلاق مداری و سعه صدر، تواضع و متانت وافر و همچنین باور عمیق وی به کرامت انسانی است. این خصایص نامبرده در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان زبانزد است.

1526248_574514172629237_33577475_n6690

دکتر ارشاد در سال ۱۳۵۳ وارد دانشگاه شیراز شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی در سال ۱۳۵۷ بلافاصله در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز پذیرفته شد ودر نیمسال آخر تحصیلی با تعطیلات انقلاب فرهنگی مواجه گردید. پس از این دوران و دانش آموختگی از دوره ارشد بعنوان مربی در بخش ریاضی دانشگاه شیراز استخدام گردید.

وی در طول این دوران چهار سال سرپرستی اداره خوابگاههای دانشگاه ، دو سال سرپرستی اداره دانشجویان شاهد دانشگاه، و دوسال معاونت دانشجویی دانشکده علوم  دانشگاه را عهده دار بود.نامبرده در سال ۱۳۶۷ جهت تحصیل در مقطع دکتری عازم آمریکا شد و در طول همان دوره تحصیل دکتری بعنوان مربی در دانشگاه مربوطه در آمریکا به تدریس نیز مشغول بود. مجید ارشادپس از اخذ مدرک دکتری در سال ۱۳۷۳ به دانشگاه شیراز برگشت و به  مدت ۳ سال ریاست بخش ریاضی دانشگاه را عهده دار گردید. وی در سال ۱۳۷۶ به جمع هیئت رئیسه دانشگاه شیراز پیوست و به مدت ۴ سال معاونت آموزشی دانشگاه را عهده دار بود. در سال ۱۳۸۰ پس از رحلت رئیس فقید دانشگاه شیراز، تا سال ۱۳۸۴ سکان ریاست دانشگاه شیراز را عهده دار شد.

دوران ریاست چهارساله دکتر در دانشگاه شیراز یکی از شاخص ترین دوران های مدیریتی دانشگاه از بعد تحولات کم نظیر و ارتقا دانشگاه شیراز محسوب می شود. بعنوان نمونه هایی از برخی تحولات دانشگاه شیراز در آن چهار سال به موارد ذیل می توان اشاره کرد:

۱٫ احداث دانشکده مهندسی شیمی و نفت وگاز با جذب بیش از بیست میلیارد تومان اعتبار از وزارت نفت.

۲٫ احداث بزرگترین شبکه فیبر نوری شیراز پس از شبکه شرکت مخابرات، با وسعتی از باجگاه تا شیراز و بین دانشکده های مختلف و پراکنده دانشگاه شیراز از بلوار مدرس تا حافظیه و تا کوی ارم و ملاصدرا تا معالی آباد.

۳٫ طراحی و راه اندازی اولین باصطلاح دانشگاه مجازی کشور در شیراز.

۴٫ راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاه شیراز.

۵٫  احیای جدی باغ ارم، موزه نارنجستان و موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه در راستای استفاده بهتر مردم فارس و گردشگران ملی و بین المللی.

۶٫ راه اندازی بیش از بیست مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه شیراز.

۷٫ راه اندازی حدود ده قطب علمی کشوری در دانشگاه شیراز و بسیاری خدمات ارزشمند دیگر.

به گزارش خبر پارسی،بسیارجای افتخار است که یک پروفسور دانشگاه شیراز با چنین سوابق درخشان مدیریتی و سجایای اخلاقی به اصرار بسیار زیاد مسئولین وزارت علوم و بسیاری از دانشگاهیان مجددا لبیک گفته و سکان هدایت این دانشگاه بزرگ و پر افتخار را بعهده گرفته است.

مردم و جامعه دانشگاهی استان فارس امید دارد با درایت و مدیریت دکتر مجید ارشاد شاهد ارتقای هر چه بیشتر دانشگاه شیراز و استان فارس در ابعاد علمی و فرهنگی باشند

یاد آور می شود معرفی دکتر مجید ارشاد به عنوان رئیس دانشگاه شیراز مهر تاییدی بر خبر منتشر شده خبر پارسی بود.خبر پارسی اولین سایتی بود که خبر از ریاست دکتر مجید ارشاد بر دانشگاه شیراز داده بود.روز گذشته حکم انتصاب ایشان به عنوان ریاست دانشگاه شیراز به وی ابلاغ شد.

همچنین دکتر ارشاد اولین فردی است که ۲ بار به عنوان رئیس دانشگاه شیراز معرفی می شود.

 اسامی رؤسای دانشگاه شیراز از زمان تآسیس تا کنون

 ۱- دکتر ذبیح قربان                           ۱۳۴۰ -۱۳۳۴

۲- دکتر لطفعلی صورتگر                     ۱۳۴۳-۱۳۴۱

۳- اسدالله علم                                 ۱۳۴۷-۱۳۴۳

۴- دکتر حسن نهاوندی                      ۱۳۵۰-۱۳۴۷

۵- دکتر فرهنگ مهر                            ۱۳۵۷-۱۳۵۰

۶- دکتر هوشنگ مهریار                      ۱۳۵۹-۱۳۵۸

۷- دکتر حسن ظهور                           ۱۳۶۰-۱۳۵۹

۸- دکتر مصطفی معین                       ۱۳۶۲-۱۳۶۰

۹- دکتر محمدرضا فرتوک زاده                ۱۳۶۳-۱۳۶۲

۱۰- دکتر محمدرضا ملک زاده                ۱۳۶۶-۱۳۶۳

۱۱- دکتر عبدالحمید ریاضی                ۱۳۶۸-۱۳۶۶

۱۲- دکتر سیدرضا قاضی                     ۱۳۷۱-۱۳۶۸

۱۳- دکتر غلامحسین زمانی                ۱۳۷۵-۱۳۷۱

۱۴- دکتر محمدمهدی علیشاهی          ۱۳۷۶-۱۳۷۵

۱۵-دکتر محمود مصطفوی                    ۱۳۸۰-۱۳۷۶

۱۶- دکتر مجید ارشاد                          ۱۳۸۴-۱۳۸۰

۱۷-دکتر محمدصادقی                        ۱۳۸۸- ۱۳۸۴

۱۸-دکتر محمد مؤذنی                     ۱۳۹۲- ۱۳۸۸

3 دیدگاه برای “به بهانه معرفی رئیس جدید دانشگاه شیراز / نگاهی به کارنامه کاری و ویژگی های فردی پروفسور مجید ارشاد

  1. دکتر موذنی بیشتر به درد مسوول پایگاه مقاومت بسیج می خورد تا رییس دانشگاه شیراز.
    واقعا دولت دهم چه فکری کرد که موذنی را به عنوان رییس دانشگاه معتبری مثل دانشگاه شیراز انتخاب کرد.

  2. جالبه که هرکس به مقامی می رسه، در نظر خبر پارسی به بتی تبدیل میشه که باید به تعریف و تمجید پرداخت و از رزومه های درخشان (بعضا نا دقیق و توأم با غلط) او تمجید کرد!

    1. پروفسور ارشاد یک شخصیت علمی،دانشگاهی و اخلاق مدار هستند افتخار می کنیم از او تمجید کرده ایم با این حال اگر در دوره ریاست خود بر دانشگاه شیراز قابل نقد باشد حتما ایشان را نقد می کنیم

نظرات بسته هستند.