اتفاقی باور نکردنی در بیمارستان ممسنی!بازداشت یک جراح به اتهام توهین به مامور دولت+عکس

خبر پارسی – دکتر فروغ رزمجویی جراح بیمارستان ولی عصر (عج) ممسنی در استان فارس به اتهام توهین به مامور دولت در اورژانس بیمارستان دستگیر و با دستبند به بازداشتگاه منتقل شد.

به گزارش سلامت نیوز مقارن ساعت ۴ عصر دیروز یکشنبه، بیماری به علت ضربه چاقو به قفسه سینه اش به بیمارستان ممسنی منتقل می شود با خانم دکتر رزمجویی جراح بیمارستان تماس گرفته می شود و وی بلافاصله بر بالین بیمار حاضر و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهد و پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده که بازپرس پرونده وارد اورژانس می شود و اظهار می دارد بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد.

up_4f5289a861f7609fa0c9513d448ff4b2

دکتر رزمجویی به وی اطمینان می دهد که اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است . وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی کند و این پزشک از بازپرس می خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند.

عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح باعث می شود وی فرمان بازداشت دکتر رزمجویی را صادر و تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل شود.

به گفته ی منابع بیمارستانی وی تا ۱۲ شب در بازداشت بوده و پس از آن به شرط مراجعه در روز بعد آزاد می شود.این اتفاق باعث واکنش بسیاری از پرسنل سلامت استان فارس در فضای مجازی گردیده است.

لازم به ذکر است که عده ای از پزشکان امروز در اعتراض به این بازداشت گرد هم آمدند و بدینوسیله اعتراض خود را ابراز داشتند.

107 دیدگاه برای “اتفاقی باور نکردنی در بیمارستان ممسنی!بازداشت یک جراح به اتهام توهین به مامور دولت+عکس

  1. آیا بهتر نیست گزارشی مستند و مدون و مصور و… از تخلف بازپرس مورد نظر به حضور ریاست محترم قوه قضاییه و ریاست محترم حفاظت اطلاعات قوه قضاییه جناب حجه الاسلام خطیب ارسال شود و درخواست عزل و بازداشت بازپرس مورد نظر و لغو ابلغ قضایی قاضی مورد نظر شود البته ایمانییه ………………………. در هر صورت توهین انجام شده باید در دادگاه انتظامی قضات بررسی شود و می بایست درخواست و حداکثر مجازات و لغو ابلغ قضایی نامبرده از محضر دادگاه انتظامی قضات و حضرت آیت الله لاریجانی استدعا شود البته در صورتی که شرح ماوقع همین باشد حتما برخورد باخاطی صورت خواهد گرفت
    سایه مقام معظم رهبری (مدظله عالی ) مستدام باد. ان شا ء الله

    1. اگه هر کسی درگیر بیمارستان و بعضی پزشکها شده درک میکنه که بعضی مواقع مریض رو به مرگ هم میشه اعتنا به حرفای همراهش نمیکنن . بنظرم زود قضاوت نکنیم
      شایدهم تقصیر پزشک باشه
      آخه چه منطقی میگه یه بازپرس واسه یه کسی که تحت بازرسیه و چاقو خورده الگی دل بسوزونه, لابد واقعا داشته میمرده و دکتره هم اعتنا به حرفش نذاشته(اینم یه احتماله)

      1. خانم دکتر کارشون رو به درستی انجام دادن مگه می شه یه جراح به مریض چاقو خورده اش بی اعتنا باشه !!

      2. بابازداشت دکتر حال مریض بهتر میشه خطر ازش دورمیشه وقت نظردادن کمی فکرکنید

      3. ب هرصورت احدی جزمنابع قدرت ذیربط حق دخات ندارند ب هیچ وجه …

      4. سلام دوستان .ماها عادت کردم درخصوص همه چیزحتی اونهایی که تخصص نداریم نظربدیم.آقای وزیزبه جای نامه نگاری واعتراض بیاد شخصاوضعیت بیمارستان ودکترایی که فقط به پول فکر میکنن نه جون آدما رسیدگی کنه خانم پزشک براش فرقی نمی کرده که این بیمار زنده بمونه یا بمیره .دستور بازپرس پرونده کاملا قانونی بوده دکتر موظف به اجرای اونه حداقل میتونست به حرمت انسانیت یک بار دیگه ازمریضش سرکشی کنه ببینه زنده یامرده به نظرمن باید دادستانی این موضوع رو کاملا رسیدگی کنه و منطقی وقانونی با فردخاطی برخورد کنند

      5. اگه واقعا داشته میمرده و اینقدر مهم بوده وضعیت مریض براى بازپرس،دستگیر کردن تنها جراح شهر و دور کردنش از بالین بیمار بیشتر براى جان بیمار مخاطره آمیز بوده….بهتره آدم عقلشو بکار بندازه….

      6. آقای احسان ظاهرا شما نمیدانی درس خواندن یعنی چه ؟ تمام پولی که دکترها میگیرند در مقایسه با کسانی که درس نخوانده اند و پولدارند چیزی نیست. چنین دکترهایی حق امثال شما نیستند

    2. سلام. شرح واقعی ماجرای بیمارستان: در تاریخ 4/5/94 در پی ضرب با چاقو خانمی توسط همسرش و فوت مشکوک همسرش 4 نفر از قضات (آقایان الهیاری، برزگر، بوستانی، رحمانی) به بیمارستان مراجعه و بازپرس بعد از رویت وضعیت جسمی مجروح به نزد دکتر جراح (رزمجوئی) رفته و ضمن معرفی خود به عنوان بازپرس رسیدگی به قتل به دکتر میگوید که تنها دلیل پرونده همین خانم مجروح است و بررسی کنید مشکلی پیش نیاد. که خانم دکتر با لحنی توهین آمیز و تمسخر آمیز به بازپرس گفتند خوب که شما اومدید به من گفتید وگرنه اطلاع نداشتم. صبح تا الان بازی میکردم. در ادامه قاضی رحمانی به دکتر تذکر میده که مواظب حرف زدن باش پرونده قتله و اگر بازپرس سوالی میپرسه مودبانه جواب بده که دکتر فروغ رزمجوئی هم در جواب میگه بی ادب خوتون هستید غلط کرده به من دستور میده من زیردست ایشان نیستم ایشان به زیردستانش دستور بدهد و در ادامه هم در حضور مامور بیان کرده که قضات پای خود را از گلیمشون بیرون گذاشتند. مابقی پیامهائی که در فضای مجازی آمده کذب است.

      1. دوست عزی واسه شما متاسفم شما حتى در شرح ما وقع هم جانب انصاف رو رعایت نکردین ,وقتى شما به احترام قضات پیشوند اقایان رو به کار میبرید و براى خانم دکتر حتى لفظ خانم رو به کار نمیبرید معلومه که قضاوتتون چقدر دور از انصاف هست
        ضمنا شما یک دلیل واسه مردم بیار که قاضى و بازپرس بهتر از یه پزشک جراح میتونه وخامت اوضاع یه بیمار روتشخیص بده اگه قضات شما اونقدر به پزشکى وارد هستن که خودشون تشخیص دادن که بیمار داره میمیره و خانم دکتر هم از عمد کارى نمیکنه,چرا خود قضات عزیز وارد عمل نشدن و بیمار رو جراحى نکردن.ضمنا دخالت در امر درمان جزو موارد خلاف قانون هست

    3. آقای بهدادبرخی ها نیم نگاهی به بی احترامی و بی قانونی بفرمایند تعادلی با نوع رفتار این جماعت با مردم عادی دارد؟؟؟ چرا در یک سطح و عادی و بدون این القاب و عناوین اغلب بی مسما و محتوا بلد نیسنیم حرف بزنیم و بدون پیشداوری به اصل یک اتفاق در جامعه نگاه کنیم؟ ساده ترین راه این است که تصور کنیم اگر این دست اتفاقات برای خود ما یا بستگانمان بیفتد انتظار چه نوع برخوردی را داریم. هیجانی و همراه با تخلیه عقده های فروخورده با مثل یک شهروند دارای سلامت عقل و روان؟؟ بهتره از همین لحظه شروع کنیم در یک جامعه متعادل هیچ کس به کسی رجحان ندارد مگر به واسطه تواناییها و خدمات اجتماعی و انسانی. اینها هم با انتساب لقب به دست نمیاد برادر من

    4. الان اون بابک زنجانی که داره به ریش هه می خنده رو مگه چه کار کردند؟ خودت از حرفات خندت نمی گیره؟

    5. دم بازپرس گرم. تعدادی هم باید اعدام بشن. یه چند تا پزشک پررو، بی ادب و پول دوست رو حلق آویز کردن بقیه کمتر جفتک میندازن.

    6. کار پزشک اشتباه وکار وزیر وجامعه پزشکی زننده وسبک بوده که به ضرر جامعه پزشکی منجر خواهد شد ودیگر قضات عا لی مقام ارزشی برای پزشکان قائل نخواهندشد قضاوت شان بوده و ملبس به ان از قداست ویژه برخوردار هست وهیچ کس حق اهانت به انرا ندارد در حالی که پزشکی شغل والبته تبدیل به دلالی شده که اخلاق را هم از خود راننده است ضمنا برخلاف اظهار نظرهای پوچ و غیر حقوقی حتی ریاست قوه هم نمی تواند بازپرس را تنبیه کند چون مقام قضایی بوده وبایستی دستورش اجرا گردد در کل دنیا که درک وشعور جامعه پزشکی ما متاسفانه قلیل بوده بعضا رفتارهای زننده ازشون دیده میشود بنده شخصا من بعد در پرونده های که دارم به شدیرترین وجه ممکن قانونی با پزشکان برخورد خواهم کرد چون لایق احترتم نیستند

  2. توجه توجه

    می بایست به مسائل حقوقی اشرافت داشته تا بتوان به این موضوع صحیحاً نظر داد چنانکه در نظرات فوق آمده هر شخصی در راستای اجرای قانون مکلف به اجرای دستور مقام قضایی بوده و مطمئناً آقای وزیر هیچگونه اشرافی به مسائل حقوقی نداشته که چنین مکاتبه ای با رئیس قوه نموده اند و مطمئنا این مکاتبه مورد عنایت رئیس قوه نبوده چرا که بازپرس در راستای بهبودی بیمار دستور مقتضی صادر و پزشک از اوامر قضایی استنکاف نموده اند. شایسته است دوستانی که می خواهند از منظر قانون قضاوت نمایند نگاهی گذرا به ماده 576 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات نمایند.

    1. من به عنوان یک انسان و علم بر قوانین نانوشته انسانی میدونم که ضرب و شتم و آسیب زدن به دیگران حتی در جایگاه متهم درست نیست و این موضوع نیازی به دانستن علم قضاوت و حقوق ندارد.

    2. ماده 157- مقاومت در برابر قوای انتظامی و دیگر ضابطان دادگستری در مواقعی که مشغول انجام وظیفه خود باشند، دفاع محسوب نمی شود لکن هرگاه قوای مزبور از حدود وظیفه خود خارج شوند و حسب ادله و قرائن موجود خوف آن باشد که عملیات آنان موجب قتل، جرح، تعرض به عرض یا ناموس یا مال گردد، دفاع جایز است. ( قانون مجازات اسلامی مصوب 92 )
      ماده 295- هرگاه کسی فعلی که انجام آن را برعهده گرفته یا وظیفه خاصی را که قانون بر عهده او گذاشته است، ترک کند و به سبب آن، جنایتی واقع شود، چنانچه توانایی انجام آن فعل را داشته است جنایت حاصل به او مستند می شود و حسب مورد عمدی، شبه عمدی، یا خطای محض است، مانند این که مادر یا دایه ای که شیر دادن را برعهده گرفته است، کودک را شیر ندهد یا پزشک یا پرستار وظیفه قانونی خود را ترک کند. ( قانون مجازات اسلامی مصوب 92 )
      بنابراین اگر بیماری آسیب دیده باشد، چون خانم دکتر بدلیل حبس بودن توانایی انجام آن فعل را نداشته است جنایت حاصل به بازپرس مستند میشود.
      ضرورت رفتار مناسب قضات با متّهمان ، حفظ حیثیت افراد، خودداری از بازداشت های بی مورد، احضار تلفنی و…

      بخشنامه به دادگستری‌های استان‌ها و شهرستان‌ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح‌ با آنکه متانت قاضی در رفتار با مراجعان و اعتدال در تصمیم‌گیری‌ها و رعایت قوانین وضوابط مقرّر در صدور احکام و قرارها، همواره تأکید و توجه بوده است و از همکاران قضایی‌خواسته شده تا در برخورد با متّهمان پرونده‌ها، حقوق انسانی آنان را رعایت کنند و در اعمال ورفتار خود، مرتکب اقدام‌های احساسی و خلاف موازین نشوند تا موجب مسؤولیت‌های‌انتظامی و کیفری فراهم آید، متأسفانه گزارش‌های رسیده به حوزه معاونت قضایی‌، حاکی ازرفتار نامناسب برخی قضات با متّهمان و اعمال مغایر با مقرّرات شرع و قانون بوده است که درهر مورد دستور بررسی و اقدام لازم صادر گردید. به موجب قانون اساسی، اعمال هرگونه شکنجه‌، هتک حرمت و حیثیت کسانی که به حکم‌قانون دستگیر، بازداشت‌، زندانی یا تبعید شده‌اند با قید مجازات ممنوع گردیده است و در تأکیدآن‌، قانون مجازات عمومی‌، قضاتی که بر خلاف قانون‌، آزادی افراد را سلب یا آنان را از حقوقی‌که در قانون‌اساسی مقرّر گردیده است‌، محروم یا در غیر موارد قانونی‌، دستور توقیف یا بازداشت‌کسی را بدهند، مستوجب انفصال و مجازات شدید، شناخته است‌. قضات محترم در ضمن اجرای وظایف خطیر خود، باید در نظر داشته باشند که برخورد مناسبو اقدام قانونی و سنجیده آنان‌، می‌تواند مراجعان را تحت تأثیر مثبت قرار دهد و احترام آنان را به‌جایگاه رفیع قضا و کارکنان زحمت کش مراجع قضایی برانگیزاند و در نهایت‌، تنبّه‌، اصلاحوتهذیب خطاکاران را موجب گردد. از این رو، از قضات محترم انتظار دارم از طرفیت و درگیری با متّهمان‌، اخذ تأمین نامناسب‌، بازداشت‌های غیر موجّه‌، نگهداری در سلول‌های انفرادی‌، منع‌زندانی از ملاقات با وکیل یا اشخاص مجاز (جز مواردی که مخالف حسن جریان تحقیق ودادرسی باشد) 1¤¤احضار تلفنی‌¤، 1¤1¤احضار تلفنی و بازداشت افراد بدون اطلاع خانواده آنان‌، القای توقعات و طرح‌نیازهای شخصی نزد ارباب رجوع و ارتباط خارج از محیط کار، به شدّت اجتناب ورزند وهمین‌طور از هر اقدامی که با اخلاق و آداب قضا یا شؤون و شرافت شغلی قضات مغایر وموجب وهن دستگاه قضایی و تخلّف از موازین باشد، خودداری ورزند و در هر حال‌، با لحاظ‌حقوق شخصی افراد و رسیدگی بی‌طرفانه به شکایات و دعاوی مطروح‌، اعتماد واطمینان‌عمومی را به دادرسی عادلانه و فارغ از عواطف و احساسات شخصی‌، جلب ]و[ زمینه احترام واعتلای امر قضا را بیش از پیش‌، فراهم آورند. رؤسای دادگستری‌ها و دادگاههای عمومی بخش و سازمان قضایی نیروهای مسلح‌، بر حسن‌اجرای بخشنامه و اَعمال و رفتار قضات حوزه خود نظارت و در صورت اطلاع یا مشاهده‌تخلّف‌، و نیز سازمان بازرسی کل کشور] و [دادسرای انتظامی قضات که به موجب مقرّرات‌،ناظر بر این قبیل مواردند به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد.
      سید محمود هاشمی شاهرودی‌ رئیس قوه قضاییه‌ 1379/7/21
      مواد قانونی خدمت حقوقدان محترم
      ما هم قانون بلدیم. خاطر مبارکتون جمع باشد.
      یک پزشک جراح

    3. ببخشید؟!! مگه مقام قضایی میتونن دستور پزشکی صادر کنه؟ نه اینجوری هم نیست که می فرمایید.

    4. بنظرم باید کار پزشک تمام میشد وبعد جهت پاره توضیحات خانم دکتر احضار و به آن رسیدگی میکردند…زدن یه جراح زن که کار درستی نیست…ضمنا مگه همه ما از ریز قوانین باخبریم که خانم دکتر باخبر باشه…چند واحد قانون تعزیرات ایشان پاس کرده….اگر شما رو یه چک مامور دولت بزند…چه واکنشی دارید؟؟؟

    5. سلام .دوست عزیز..با این استدلال بنظر میرسه شما حقوق خوانید ..نه حقوق دان …ایا مقام محترم قضایی علم پزشکی هم داشته اند که تشخیص بدهند بیمار بد حال است ..وقتی پزشک میفرماید مداوا صورت گرفته و چای نگرانی نیست .برای مقام قضایی حجت است ..بنظر من هالو ..که حقوق هم نمی خوانم ..این کار پزشک سرپیچی از دستور مقام قضایی نیست ..

  3. مثلا مملکت جمهوری اسلامیه ، اصلا به هر دلیلی حق نداشتن بزنن فکر میکنید به نتیجه میرسن نه همچین ماست مالیش کنن کسی نفهمه

  4. فرض رو بر این بگذاریم که پزشک کوتاهی کنه نظام پزشکی وجود داره شکایت میکنن بازپرس که نمی تونه واسه همچین چیزی دستبندش رو در بیاره فردا خانواده هر بازپرسی تو بیمازستان مشکل پیدا کنه باید دسبندش رو در بیاره مردم بازداشت کنه خنده داره

    1. بله چطور در مورد شمارش آرا < میگن قانون وجود داره شکایت کنید ولی بازپرس در مقابل عدم رسیدگی احتمالی مستقیم دستور داده ؟

  5. من اهل ممسنی هستم. اینطور که به نظر می رسه نیست. ما به بیمارستان شهرمون میگیم “غسالخانه”. برخورد پرسنل بیمارستان واقعا افتضاح است و البته تخصص هم که ندارند. علتش هم رابطه بازی در استخدام و بکارگیری پرسنل هستش. اینو من نمی گویم. خودتون با مردم شهرستان صحبت کنید، آمار همه چی دستتون میاد.

    1. دوستمون تا حدودی راست میگنف این بیمارستان تنها کاری که توی اتفاقات واسه تصادفی و اینا می کنه پانسمان و بخیه اگه سرپایی باشه و واسه در رفتگی و شکستگی می فرستن مطب دکتر. خب از این بگذریم، اما این فروغ خانم رو تا جایی که بیمارهایی که به این بیمارستان و به ایشان مراجعه کردن یه خروس جنگی و تند مزاجی میشناسن و کسی که غیر رشته و شغل خوش رو چل مپل حساب می کنه که متاسفانه بیماری مهلکی گسترده ای توی کشور هس. از این گذشته مامورهای زن منطقه ی انتظامی ممسنی رو با اخلاق و سنگین می شناسن. واسه کدخدامنشی فرستاده بودن. بازپرس هم می خواست هرجور شده تا یاور نمرده یه گره از پرونده حین درمان باز کنه که تا شاید به درد بخوره و مملکت هرکی به هرکی نشه و اوباشگری. حالا خوب نیس یکی بپرسه مامور زن بیچاره کتکی، فحشی یا بد و بیراهی خورده یا نه؟ حالا بازپرس و قاضی بماند. مامورها فقط خواستن بهش نشون بدن که دیگه اینقدر هرکی به هرکی نیس، هرچند مردم روشون نمیشه یا می خوان واسه آینده دردسر نشه یا میگن مجبوریم یه بار دگه هم به ایشون یا همکارش مراجعه کنیم و این حرفا و نمیان تشکیل پرونده، اینبار دیگه قاضی هس و بازپرس و مامور دولت، پیش قاضی هم معلق بازی؟
      اگه می خواستن کاری کنن، که همون شب به جای کدخدامنشی توس قاضی کشیک بازداشت پاسگاه بود و پرونده تشکیل می شد و شاهدین احضار. حالا چی کنیم که خروس جنگی و اینا تحویل جامعه دادین و نمیشه گفت بالای چشمشون ابرو هس؟ بعد هم جون خودتون یکی دیگه رو قهرمان کنید، ما از ملتیم و با ملت در هر زمان و هر شرایطی می مانیم و فرزند ملتیم و توهین به ما را باز برای اینکه فرزند ملتیم و به سوگند خود وفاداریم و خود سوگند خوردیم و نه به اجبار، که توسط وزیر محترم انجام شده، به بزرگواری حق متعال می بخشیم، امید که او هم ببخشد

      1. شما بهتره بجای نظر دادن فقط بری اشک تاملتو بریزی ببینید چه کسانی خود را ایرانی میدانند!

    2. خانم مریم لطفا قبل از کامنت گذاشتن خودتون کمی فکر کنید. هیچ وقت جای پرسنل بیمارستان نبودی که در موردشون نظر بدی. استخدام پرسنل هم از طریق آزمون و توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام میشه و باند بازی هم در کار نیست لطفا کمی تحقیق کن بعد به پرسنل توهین کن. دوما مردم فهیم ممسنی تا کنون مثل شما نظر ندادن که بیمارستان غسال خانه هست بهتره دید بازتری به مسائل داشته باشی و نا آگاهانه نظر ندی. پرسنل متخصص بیمارستان هرچه در توان دارند خالصانه در اختیار مردم فهیم ممسنی قرار داده و کوتاهی نمیکنند.

  6. 1.فقط 4 بعداز ظهر بازداشت شده و 12 شب آزادش کردن و شلاقی در کار نبوده.
    2 .فرد مجروح متهم پرونده امنیتی بوده و بازپرس پرونده با توجه به بودن یک بیمارستان تخصصی در این شهرستان و با فرض همکاری پزشک با متهمان پرونده برای از بین نرفتن تنها سرنخ این پرونده و جلوگیری از اخلال در روند پرونده این تصمیم رو گرفته.

  7. ابوذر اسدی از فرزندان شهر خومه زار (ممسنی) که هم اکنون در دادگستری «بالاده کازرون» مشغول به فعالیت است.

    به گزارش خبرنگار نورآنلاین در فروردین ماه سال گذشته جوانی مرتکب تخلف زیست محیطی می شود. پرونده ی این تخلف توسط ابوذر اسدی قاضی دادگستری کازرون پیگیری می شود و اسدی در اقدامی جالب به جای فرستادن جوان متخلف به زندان، او را موظف به پژوهشگری برای سازمان حفاظت محیط زیست کرد. این حکم مدنی به علت کم سابقه بودن در کشور مورد توجه رسانه ها هم قرار گرفت.

    همچنین مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست « اسدی» را قاضی دوستدار محیط زیست خواند.

    وی چندی پیش در ماه مبارک رمضان مهمان برنامه ماه عسل و احسان علیخانی بود.

    پایان

    1. خب که چی؟ اونم حتما پارتی بازی بوده ک رفته برنامه احسان علیخانی
      خیلی بیخود کرده ک مجازات جسمی اون هم برای یک خانوم صادر کرده اونوقت به عنوان یه الگو ازش دعوت شده برای برنامه احسان علیخانی؟ الان هم باید ازش دعوت کنن

  8. واقعا باعث تاسفه تو مملکت اسلامی هر کسی به اسم قانون واسلام به خودش اجازه هر کاری رو می ده

  9. حتما گذر همگی ما تا بحال به بیمارستان افتاده و متاسفانه شاهد بی محلی و غرور بیجای خیلی از پزشکان بودیم پس نباید بدون تحقیق قضاوت کنیم. در متن اخبار عنوان شده که به پزشک مورد نظر اعلام شده که مریض در حال مرگه ولی ایشان حتی حاضر نشدند به خاطر مریض و یا به احترام حرف بازپرس مجدد مریض رو ببینه و این نشونه غرور بیجا و سنگدلی نامبرده است ضمن اینکه حرفهای مریم خانم نیز گویای وضعیت بیمارستان مذکور هست. متاسفانه تو کشور ما اغلب پزشکان به خاطر نداشتن جنبه از احترامی که مردم به این قشر قائلند سوء استفاده و از وظیفه انسانی خود غافل هستند.

    1. آقا این حرف شما هم کاملا درسته .
      مخصوصا در دولت جدید که حقوق مزایا شون خیلی زیاد شده و اخیرا هم وزیر جدید بهداشت اعلام کرده به سلامتی خیلی میرسه و بودجه زیادی تعلق یافته ، منظور به بودجه حقوق و مزاایای بیمارستانی ها خوب میرسه نه به کیفیت و کمیت خدمات بیمارستانی
      اخیرا بنده در بیمارستان قلب تبریز هم مشاهده کرده ام که انباشت و تراکم نیرو بسیار بوده و پرسنل بسیار پر مدعا و پر رو شده اند و باور کنید کاری را که باید توسط یکنفر انجام بشود را توسط 4 یا 5 نفر میگردانند .
      تازه همه جای در و دیوار هم ار تکریم بیمار و ارباب رجوع و سامانه هوشمند پیامکی شکایات گذاشته اند
      ولی متاسفانه پزشکان و کادر اینقدر پول مفت خورده اند که بد عادت شده اند حداقل حقوق و دریافتی پرستاران با لای 3 میلیون است که در مقایسه با سیستم کارگری 3 برابر می باشد.

      1. وا این چه حرفیه کارگری که سه شیفت کارکنه که سهله سوپر میوه ام الان بیشتر ازنا در میاره…چرا قصاوت نابجا راجب شعل مقدس پزشک و پرستار میکنید

      2. کدوم پرستاری سه میلیون میگیره؟ آیا موقعی که پرستار بدبخت با مرضا و همراهای پریشون آنها سرو کله میزنه شماها کجا هستید؟

    2. سلام.دوست عزیز به این موضوع توجه کن که خانم دکتر تنها جراح اون منطقه بودن، و بعد از دستگیری ایشون بیمار چاقو خورده،فوت نکرده.پس خانم دکتر وظیفه خودش رو انجام داده بوده.

    3. این خانه از پای بست ویران است
      هیچکدام از پرسنل بیمارستان ها دلخوشی ندارند فقط یک شب تا 4 صبح تو بیمارستان و شاش و. . ..کار کنید ببینید با حقوق پرستار 1500000 میتونید زندگی کنید بعد توقع دارند با واکنش خوب مواجه بشید؟ ؟؟؟نمیشه کمبود آدم رو نمیکشه ولی تبعیض چرا.حقوق پزشک خانواده 3500.000 تومان هست آنهم بعد از 21سال تحصیل. کجاش منطقی هست والله یک صافکار 15 میلیون تومان در ماه داره

  10. برنامه نویس محترم و با سابقه و کاربر پسند سایت ، همکار محترم

    وقتی در سیستم درج نظرات کپچای اشباه وارد می شود . دیگر تمامی فیلد ها را خالی نکن فقط کپچای را renew کن !!
    آِ کییو !
    کلی مطلب تایپ کرده بودم همش پرید
    آن هم بخاطر سوا ل امنیتی چرت شما که مفهوم نیست !

    1. گرامی شما بجای ایراد گرفتن از اشکال برنامه نویسی که بجا هم میباشد منبعد برای تایپ ابتدا در notepad مطلبت را تایپ کن و ذخیره کن و بعد در کادر ارشال نظر paste کن نه اینجا همه جا اینطور امن تره

      1. داروساز محترم، نیازی نیست تو نوت پد تایپ، ذخیره و paste کنید. کافی است که در کادر مربوطه بنویسید سپس همه متن را انتخاب و قبل از ارسال کپی نمایید. در صورت حذف شدن آن گزینه paste همه آن را میاورد.

  11. سلام از دوستان عزیز خواهشمندم زود قضاوت نکنن و حرفای نسنجیده نزنن شمایی که از کل ماجرا خبر ندارین نباید زود قضاوت بکنیم همینطور که همه دوستان مستحضرن هر شخصی در هر منصبی که باشه مکلفه دستورات قانونی مقامات قضایی رو انجام بده و اگه انجام نده به جرم تمرد نسبت به مامورین دولتی در حین انجام وظیفه تحت پیگرد قانونی قرار میگیره مطلبی که روشنه اینه که بیمار هیچ نسبتی با بازپرس نداشته و بازپرس هم در حال انجام وظیفش که جمع آوری دلایل و حفظ جان مصدوم و…هس بوده وطبق قانون نه تنها پزشک بلکه هر شخص دیگه ای که ببینه جان انسانی در خطره مکلفه اقدامات لازم رو در جهت بهبود وضعیت مصدون انجام بده چه برسه به اینکه یه مقام قضایی دستور قانونی در این مورد بده که دیگه بدتر…و پزشک محترم بیمارستان (به قول دوستمون غسالخونه!!!) مکلف بوده از دستور تبعیت کنه و جون تبعیت نکرده طبق قانون تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده تا اینجاش کاملا قانونی انجام شده ولی این که میگن مجروح شده این باید بررسی بشه که آیا واقعا صحت داره اگه صحت داشته باشه باید با اون مامور آگاهی که مجروح کرده مجازات بشه نه دادستان یا بازپرس یا شخص دیگه ای و این حقه مصدومه که شکایت کنه…
    خطاب به اون دوستمون که گفته به فرض اگه جرمی مرتکب شده نظام پزشکی باید رسیدگی کنه نه بازپرس یا دادسرا>>باید بگم که دوست عزیز تو زمینه ای که اطلاعات نداری نظر نده چون نتیجش همین میشه که همه میشن مدعی العموم…دوست عزیز هیات بدوی نظام پزشکی فقط به تخلفات پزشکا رسیدگی میکنه نه به جرایمشون و به جرایمشون تو دادسرا و دادگاه رسیدگی میشه همینطور که گفتم پزشک عزیز مرتکب ٢تا جرم شده ١ تمرد نسبت به دستور مقام قضایی ٢ عدم امداد رسانی مناسب با وجود توانایی انجام که فقط همین قسمت دومش تا ٢سال حبس میتونه به همراه داشته باشه البته اگه شخص مصدوم شکایت کنه …پس لطفا بیایید سلوغش تنکنیم و منتظر رسیدگی به پرونده باشیم با تشکر از دوستانی که زود قضاوت نکردن … بیایید یکم واقع بینانه باشیم و در مورد هر موودی که پیش میاد زود نظر ندیم

    1. دوست عزیز
      کسی را بازداشت و دستبند میزنن که خطری برا جامعه داشته باشه
      آیا با بازداشت جراح مصدوم درمان میشه؟؟
      ویاجراح برا جامعه خطری محسوب میشده؟

    2. چون دیدم اینا رو گفتی دیگه ننوشتم. البته اغلاط تایپیم هم کم نبود و بهتر شد که شما نوشتید. این رو هم اضافه می کردید که در این بیمارستان جز پرستار بر سر بیمار فوری حادثه ای حاظر نمی شود ، حالا چه برسه به جراح! جراح اونم توی بخش با نوبت و اونم اگه باشه و بخودش گه وقت دارم!

    3. سلام
      آقای محترم خودتون می فرمایید دستورات (قانونی) مقام قضایی!
      درسته که پزشک باید با مقام قضایی همکاری می کرد ولی شما از کجا می دونید که ایشون چطوری برخورد کرده؟! و آیا دستورات قانونی داده؟ که اگر دستورات و اقدامات ایشون قانونی بوده امکان نداشت که همون شب پزشک رو آزاد کنند.
      درضمن در مورد جرم دوم اون مقام قضایی و شما از کجا می دونید که امدادرسانی مناسب صورت نگرفته؟ آیا در صلاحیت شما و ایشون هست که در این مورد نظر بدید؟ یا یک پزشک متخصص باید تشخیص بده؟ که اگر نظر ایشون صحیح بوده باید بعد از دستگیری پزشک بیمار دچار مشکل می شد.
      از دوستان دیگه هم خواهش می کنم ناملایمتهایی که از سوی پرسنل درمانی صورت می گیره رو به همه تعمیم ندن، بالاخره در هر جایگاهی انسانهای خوب و بد پیدا میشه.

      1. دوست عزیز تو جریان درگیری ممسنی که چند نفر توی همین ماجرا کشته شدن این یه نفر مصدوم فقط باقی مونده بود که اگه اونم میمرد کلا سرنخها از بین میرفت و قاضی باید برای تنها سرنخ پرونده پیچیده ای مثل این مورد تدابیر ویژه ای اتخاذ میکرد جون اگه اینطور نمیشد امنیت شهر کوچیکی مثل ممسنی به هم میریخت و مردم احساس نا امنی میکردن و…در ضمن اگه یه بار گذرتون به دادسرا افتاده باشه میفهمید که شخصی که بهش تفهیم اتهام بشه اگه ضامن نداشته باشه میره بازداشت اقوام و آشناهای این خانوم هم شب حادثه که میفرمایید رفتن و پروانه کسب به عنوان ضامن گذاشتن و خانوم دکتر آزاد شده و قرار نبوده که تا آخر عمرش تو بازداشت بمونه

  12. وقتی در بیمارستان ممسنی اتفاقی می افتد
    سه روایت وجود دارد
    روایت دکتر
    روایت مریض
    وورایت قاضی
    اصولن همه ما کارشناس هستیم و به محض مشکل بلافاصله حکم می دهیم
    آیا همین دکتر ها نبودند که ساخت سریال در حاشیه را متوقف کردند
    روایت 1: دکتر بیچاره هنگام ویزیت نخواسته است پارتی بازی کند و به حرف دادستان یا مامور انتظامی گوش کنکرده اس و…
    روایت 2 شاید متهم بر اثر برخورد …دچار حادثه شده و باید فی الفور رسیدی می شد که متهم بعدی ممکن بود ماموری باشد
    روایت سوم دادستان بارها گزارشی مبنی بر بی توجهی پزشکان و کادر بیمارستانی بوده و ااین بار خود شاهد موضوع بوده و سریع وارد عمل شده

    به یکی دیگر از روایت های بالا کل خدمه بیمارستان مثل دیگر بیمارستان ها و مراکز دولتی و خصوصی بجای استفاده از کادر مجرب از اقوام درجه یک یا دو خود استفاده کرده اند که با واقف بودن اعضا به علم و سواد رسانه کار را با یک تظاهرات به رسانه ها کشیندند.
    در کل
    هر شخصی در هر جایگاهی ممکن است اشتباه کند
    اما غرور ، سوءاستفاده و…هیچ توجیهی ندارد

  13. سلام .بنظرم خیلی از دوستان احساسی نظر دادن اما شاید یاداوری چند نکته لازم باشه:
    1.بنده به شخصه چندین بار در بیمارستان شاهد برخورد بسیار زننده و بی ادبانه برخی از پزشک نما های بیشعور بودم که رفتارشون باعث شده که توسط همرهان بیمار گاها به شدت کتک بخورن و در یک مورد هم پزشک برا همیشه از بیمارستان متواری شد بعلت عدم رسیدگی بموقع به وضعیت یک پیرمرد که بیماری قلبی داشت و بیمار فوت شد و پزشک از ترس انتقام متولری شد
    2.بازداشت دکتر خبری است که تایید شده اما شلاق زدن اون رو مستند جایی تایید نکرده

  14. دوستان در نظر داشته باشند که توهین به پرسنل بیمارستان در حین انجام وظیفه عواقب زیر را در پی دارد
    ١- شلاق تا ٧٢ ضربه
    ٢- ٣تا ۶ ماه حبس
    ٣- جریمه نقدی
    در ضمن در محیط بیمارستان هیچکس حق دستور به پزشک و به طریق اولی بازداشت پزشک رو نداره همانطور که نیروهای نظامی مانند ارتشی ها از این نظر مصون هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به ویژه تخلفات پزشکی سازمان نظام پزشکی و کمیسیون قضایی آن وجود دارد

  15. شایدم دکتره حقش بوده بخاطر سهل انگاری یکی از همین جراحان عزیزم رو از دست دادم و زندگیم نابود شد نمی بخشمش

  16. اره نباید فعلا زود قضاوت کنیم تا کامل ازماجرا با خبر شیم
    ولی پیش قضاوتم اینه که هر دو یه جورایی مقصر بودن حالا یکی کمتر یکی ببشتر

  17. منم با نظر اقای حمید موافقم
    باید تا از موضوعی آگاهی کافی نداشته باشیم اظهار نظرنکنیم
    ما همه در هر موضوعی متخصصیم زود قضاوت میکنیم وحتی حکم هم صادرمیکنیم.

  18. این مریم خانم ظاهرا خیلی دلش پره حتما تو بیمارستان نوراباد حالشوبدجور گرفتن بنده خودم دو سال جراح این بیمارستان بودم بقدری فشار کاری بالا بود که الانم که مشغول ادامه تحصیل هستم هروقت تلفنم زنگ میخوره طپش قلب شدید میگیرم هر ساعت شبانه روز اماده خدمت بودم از این دست ادمای پرمدعا زیاد دیدم به خدا قسم برای ما پزشکا نجات جون بیمار از هرچی مهمتره بابا جون یه جراح فقط یه نگاه به مریض چاقو خورده بکنه واسه اقداماتی که میخواد انجام بده کافیه ولی بعضیا خیلی کم لطفی میکنن مریم خانم اینقدر زود قضاوت نکن کدوم بیمارستان تو استان فارس 24تا پزشک متخصص داره که شما تشبیهش میکنی به غسالخونه شایدم تو از اونایی بودی که ارزوت پزشک شدن بوده و…….

  19. سلام
    نکته اول اگه یک پزشک توی حیطه ی کاری دچار اشتباه بشه کسی که نظارت میکنه و قضاوت میکنه در مورد کارش دادگاه نظام پزشکی هست، دادستان شهر جایگاه این قضاوت رو نداره چون علمش رو نداره در مورد یک مریض تروما تصمیم بگیره و اون رو اورژانس یا غیز اورژانس بدونه
    دوم اینکه حتی اگر به جرم بی احترامی به شخص دادستان بخوان حکمی برای پزشک صادر کنند باید مثل سایر افراد مسیر شکایت حقوقی رو طی کنه تا حکم در موردش صادر بشه اونم نه از طرف خود شاکی که دادستان باشه و در همون لحظه بخواد حکم صادر کنه و در دم حکم رو اجرا هم بکنه

    1. دوست عزیز اطلاعات حقوقیت زیر صفره حیف حوصله نوشتن ندارم وگرنه واقعا حرفات خنده داره

  20. خیالم راحته حداقل اونایی که رفتن به این بیمارستان ، می دونن دکتراش چه برخوردی با مراجعین دارن.

  21. بنظرمنم تکبرزیادپزشک باعث این اتفاق شده خیلی ازپزشکاوضایف پزشکی یادشون رفته وگرنه چه دلیلی داره بازپرسی که جون بیماربراش مهمه پزشک همون بیمارو بی دلیل بازداشت کنه..دربسیاری ازبیمارستانهابرخورد تکبرانه پرسنلوبه چشم دیدم

  22. درسته که پزشک ها انسانها ی زحمت کش و شریفی هستن ولی خدایی تو بعضی اورژانس ها اصلا اعتنایی به مریض نمی کنند مخصوصا اگه پیر باشه.اصلا فکر نمی کنند این آدم پیر هم خانواده داره.

  23. تو، تو که مدیر سایت هستی! نظر من را پاک کردی؟ مسلمان هستی؟ که اگر هستی حق الناس نوشته ی من گردن توست! آن فقط اعتراض است و اگر آن نیست که گفتم جای اعتراض دارد. پس اگر حذف کردی قرار ما به قیامت. اگر مسلمان نیستی که بدتر علاوه بر حق من پاسخ بی ایمانیت را هم سخت خواهی داد. مرگ همیشه برای همسایه نیست و هیچ کس جز ذات الهی جاودانه نیست.

  24. متاسفانه بعضی از پزشکان خود را تافته جدا بافته میدانند که برای هیچکس ارزشی قایل نیستند البته متذکر میشوم بعضی از پزشکان . فکر میکنند چون پزشک هستند هر برخوردی را میتوانند با دیگران داشته باشند برای خود من هم پیش آمده زمانی در جنوب کشور کار میکردم و در صف نوبت گرفتن دکتر متخصص بودم حدود بیست نفر در صف توی کوچه ایستاده بودیم یککی از پزشکان بصورت دنده عقب تمام بیماران را از جاذبلند کرد ومن در آخر صف بودم با ماشین به من زد کفتم آقا چکار میکنی نزدیک بود مرا له کنی گفت له کنم دیه ات را میدم ما اینچنین انسانهایی هستیم فکر میکنیم اگر پولدار باشیم میتوانیم هر کاری انجام دهیم شعور اجتمایی ربطی به تحصیلات ندارد حالا هم معلوم نیست که برخورد این پزشک محترم با مامران چگونه بوده زود قضاوت نکنیم و احساساتی نشویم همین پزشکان هستند که موقع گرفتاری و بیماری دیگران با گرفتن پولهای زیر میزی بیمار را به درد سر میاندازند و اگر اون پول را ندی از انجام عمل خودداری میکنند

  25. ازونجا که جو بر علیه پزشکان، به نحو بی ناعادلانه ای داره ، رابطه پزشک و بیمار رو نابود میکنه و پزشکان مورد هجمه بسیار افکار عمومی بر علیه خود هستند، چند نکته را در مورد فرق فارغ التحصیلان پزشکی با سایر رشته‌ها جهت تنویر افکار عمومی باید اعلام کنم

    ۱. پزشکی رشته‌ای ۲۴ ساعته بوده و دوران دانشجویی آن دارای ۲۰ شب کشیک ۲۴ ساعته در ماه می‌باشد. اما رشته‌های دیگر مخصوصا مقطع دکترایشان شاید ماهی به زور ۲- ۳ جلسه کلاس ان هم صبح برگزار شود.

    ۲. دانشجوی پزشکی در بیمارستان دولتی به رایگان برای دولت کار می‌کند اما هیچ دانشجوی رشته دیگری اینکاررا نمی‌کند.

    ۳. دانشجوی پزشکی در قبال کارهای خود که بسیار حساس می‌باشد مسولیت دارد و حتی دادگاهی می‌شود و مجبور به پرداخت دیه اما هیچ دانشجویی چنین ریسکی ندارد.

    ۴. دانشجویان رشته‌های دیگر به دلیل وقت آزاد بسیار می‌توانند در دوران دانشجویی کار و تجارت کنند و حتی کارمند دولت باشند! و پشت سرهم لیسانس و فوق و دکترا بگیرند اما دانشجوی پزشکی تا ۴۰ سالگی باید از جیب پدر و مادرش زندگی کند.

    ۵. تمام رشته‌های بعد فارغ التحصیلی به راحتی مدرک خودرا از دانشگاه گرفته و به دنبال کار و زندگی به انتخاب خود می‌روند با اینکه از بیت المال درس خوانده‌اند.

    اما انگار تنها کسانی که از بیت المال درس می‌خوانند دانشجویان پزشکی‌اند. بلافاصله مدرکشان تا دوبرابر مدت تحصیل گرو نگه داشته می‌شود برای خدمت در کشور.

    پس از ۷ سال باید به مدت ۲ سال به اجبار در دور‌ترین روستا‌ها و بدون امکانات با کمترین درامد زندگی کنند که حتی درامدشان خرج رفت و امد به شهر خودرا کفاف نمی‌دهد. آیا این عدالت است؟

    چرا یک پزشک جوان نباید مانند یک دکترای برق نتواند در شهر خودش و یا حتی شهری بهتر از شهر خودش زندگی کند؟ این چه توقعی است که ایجاد شده؟ چرا پزشک باید به بیگاری برده شود؟

    ۵. پزشک جوان بعد دوسال بیگاری تصمیم می‌گیرد در امتحان تخصص شرکت کند.

    ۶. دوران تخصص: ۴ – ۵ سال با ۲۰ کشیک ۲۴ ساعته در ماه و حقوق ۷۰۰ هزار تومان! شما اسم این را می‌گذارید عدالت؟ پزشک ۳۰ ساله چطور با ۷۰۰ هزار تومن می‌تواند خانواده اداره کند وقتی که نتوانسته مانند سایر فارغ التحصیلان از ۲۰ سالگی برای خود کار کند و سرمایه جمع کند؟

    ۷. دوران تخصص تمام می‌شود حالا هم مدرک پزشکی عمومی شما گرو است و هم مدرک تخصص!

    یک پزشک متخصص ۳۵ – ۴۰ ساله را باز هم مجبور می‌کنند دو برابر تحصیل یعنی ۸ سال باز هم به مناطق محروم برود و اجازه کار خصوصی ندارد و فقط در بخش دولتی و تعرفه دولتی کار کند آنهم در نقاطی بسیار محروم و بدون امکانات.

    آیا کدامیک از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر را مجبور به چنین کاری می‌کنند؟

    کدام دکترای برق با خانواده خود به روستا می‌رود و حاضر است زن و بچه‌اش به مدرسه روستا بروند؟

    الان که همه با تحصیل به فکر رفاه و پیشرفت هستند پزشک چه گناهی کرده که باید عقبگرد برود؟

    اگر قرار بر عدالت است یا همه رشته‌ها طرح خدمت داشته باشند یا پزشکان هم نداشته باشند.

    ۸. ۸ سال با کمترین درامد در شهرستان‌ها می‌گذراند تا در۴۸ – ۵۰ سالگی به شهر خودش برمی‌گردد دوستان ۴۶ ساله او همه چیز دارند خانه، ماشین . . . اما او مانند یک محکوم از تبعید برگشته تازه می‌خواهد بداند زندگی چیست.

    مسلم است که زیر بار جراحی آپاندیسیت به قیمت مصوب ۳۰ هزار تومان! نمی‌رود چون اجحاف است مسلم است که باعث می‌شود از همین نقطه زیر میزی شکل بگیرد.

    تعمیر کار خودرو درب کاپوت را باز و بسته می‌کند ۵۰ هزار تومن می‌خواهد چرا باید تعرفه جراحی پر استرس اپاندیس ۳۰ هزار تومان باشد؟ البته ذکر کنم در طرح سلامت این تعرفه بسبار افزایش یافته و شده ۹۰ هزار تومان!

    خب مسلم است پزشکی که بیشتر عمرش به بیگاری رفته می‌خواهد در مدت کوتاه جبران کند و حق واقعی خودرا طلب می‌کند.

    مگر یک بنگاه دار چه کار شاقی می‌کند که برای تنظیم اجاره نامه در ۵ دقیقه چند میلیون پول می‌گیرد؟

    ۹. عده‌ای می‌گویند ایران بهشت پزشکان است. خب ثابت کنید. می‌گویند درامد پرشکان ایران چند برابر خارج از کشور است!
    بهتر است سری به وزارت بهداشت زده و روند مهاجرت پزشکان را بررسی کنید.

    صدهزار پزشک ایرانی در خارج از کشور هستند که در بهترین وضعیت شغلی و درامد هستند و حتی یک نفرشان به کشور باز نگشته است.

    ویزیت پزشک عمومی در ایران تقریبا ۸ دلار
    ویزیت پزشک عمومی در ترکیه ۸۰ دلار
    ویزیت پزشک عمومی در آذربایجان ۷۰ دلار

    این یک مقایسه کوچک است فقط در ویزیت آنهم در کشورهای جهان سوم حالا چطور امکان دارد درامد پزشکان ایرانی بیشتر از کشورهای غربی باشد؟

    مسلما همه اقوامی در خارج از کشور دارند می‌توانند برای اطمینان بیشتر در مورد درامد پزشکان ایرانی در غرب و سطح زنگیشان سوال کنند.

    والسلام

  26. اقای حمید خان خودت اطلاعاتت ناقصه من پزشکم و واحد پزشکی قانونی گذروندم اگه سوادشو داشتی با مراحل دادسرا اگاهی داشتی میفهمیدی که سالهاست دیگه پزشکی رو حق ندارن جلو عام و بدون نامه دسبند بزنن قدیم اینکارو میکردن و ثانیا عقل کل کی گفته که هییت بدوی فقط وظیفش رسیدگی به شکایات درمانیه قسمت عمده ای از شکایات به خاطر مسایل اخلاق پزشکیه که البته در حدی نیستی که بدونی چیا شاملش میشه بدون اطلاعات حرف نزنیم

  27. مردم حرمت پزشک یادشون رفته اونایی که میگن خدا نکنه کار آدم به پزشکا بر بخوره واسه اونا میگم
    آقای محترم کسی مجبورت نکرده نیا بشین خونت حالت خوب شه.طرف حداقل ١١ سال درس این رشته رو خونده اونوقت یه آدمی که معلوم نیست چند کلاس سواد داره میاد إظهار نظر میکنه.اینو بدونین کسی که باد بکاره طوفان درو میکنه این قشر زحمتکشو انقد اذیت نکنین

  28. با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
    شمای که اینطور چهره حق به جانب میگیرید ،برادر عزیز اگر جون مریض مهم بود چرا باید باز پرس اینطور عمل کنه ،این که فرد مسدوم رو یه دفه خلاص میکنه ،ی حرفای میزنید که… هر ادم عاقلی اینو تشخیص میده که این باز پرس اشتباه کرده مثل خیلی ها که اشتباه می کنند. ،با فرض اینکه جراح هم تمرد از دستور کنه یا خطای کنه این شرایط و در این زمان تحت هیچ گونه شرایطی از طرف مامور دولت صحیح نیست و هر حکمی در این جو و شرایط از طرف مقامات قضایی نمیتونه چاره ساز باشه ،مگر اون چیزی که دکتر حکم کنه ، باز هم اگر اشتباهی از طرف دکتر رخ داده باشه اصلا چه ربطی به ماموردولت داره که بطور ناشناس صحت انجام مصدوم رو خواستار هست .باز اگر خانم دکتر اشتباهی کرده باشه بعد از نتیجه کارش باید محاکمه بشه نه در حین انجام کار .

  29. باسلام خدمت شما هموطن به ظاهر موکل وباتشکر از دفاع ماهوی خوبتان در فضای مجازی که چه خوب قضیه را ماستمالی کرده اید وحتی خانم دکتر جراح را حتی متهم نیز نمودید آقای به ظاهر وکیل دهر العلوم فکر می کنم شما تاقانون 1978 فرانسه که میگه پادشاه خطا نمیکند را بیشتر نخوانده اید بهتر قوانین جدیدترروهم بخونید تمرد از دستور مقام قضایی !!!!واقعا که آقای محترم یاما قانون نمی دانیم یاشما !!!حال آنکه اطاعت ازدستور کسی که صاحب نظر درآن امر است لازم الاجراست !!! قسمت دوم دفاع ماهوی شما هم جای بحث زیادی دارد که البته از حوصله این حقیر بی سواد خارج است اما به شبکه نهای اجتماعی پیشنهاد میکنم تا از دفاع ماهوی شما در ساختن طنز شکرستان استفاده نمایند راستی شما استعداد عجیبی در طنز قانونی دارید حیف نشوید
    موید باشید

  30. دقیقا مشکل اصلی همین جاست که معیار اورژانسی بودن وضعیت بیمار شده همراه بیمار یا … نه کادر درمانی و تریاژ
    حتی کسی که بچه اش بخاطر سرماخوردگی گریه میکند حال او را اورژانسی تصور میکند
    بطور حتم در اون مرکز درمانی پزشک عمومی هم بوده و اگر وضعیت بیمار را اورژانسی میدید به خانم دکتر جراح اطلاع میداد.و سوال دیگر اینکه این چطور مریض اورژانسی بوده که بعد از دستگیری پزشک جراح ،مشکلی برایش پیش نیامده است؟؟؟؟
    جا داره به وزیر محترم بهداشت بگوییم که
    سرت رو بالاتر بگیر استاد خوب اعتباری برای جامعه پزشکی کسب کردی

  31. واقعا که پزشک بیچاره وظیفه شو انجام میده
    جدیدا همراهای بیمازبیمارا یتیاد گرفتن فک میکنن فقط مریض خودشون مریضه و دائما از دکتر میخوان بالا سر اون باشه فقط
    به تو چه دکتر خودش وظیفه شو میدونه
    مگه وقتی یه مهندس داره کارشونو میکنه ما فضولی میکنیم؟

  32. دوستان و هموطنان عزیزم سلام
    آقای حمید دعوت از سایر هموطنانتان به خودداری از قضاوت نسنجیده ستودنی ست ولی متاسفانه شخص خودتان به این قضیه ایمان ندارید چون پزشک را محکوم کرده حتی برایش جرم حبس در نظر گرفتید
    شما چطور تشخیص دادین که پزشک کل کارهای لازم برای مصدوم رو انجام نداده؟ آخه تو این بیمارستان پزشک جراح فقط مسئول رسیدگی به یک بیمار نیست بیماران دیگری نیز منتظرن و جانشان و سلامتیشان در خطره اینجاست پزشک تشخیص میده که ارجحیت درمان با کدام مریض است و زمانی که اقدامات علمی و کافی برای این بیمار انجام شد ماندن پزشک بر بالین این بیمار و رها کردن بیماران دیگر بنظر شما کار درستی ست؟
    البته در مواردی پزشک نیز شاید عمدا یا سهوا قصور کند که تشخیص آن بعهده مراجع ذیصلاح بوده و در این مورد دادگستری یا دادستان یا هر کسی باید دستور تشخیص قصور تقدیم نظام پزشکی نماید تا پزشکان معتمد آن را بررسی و قصور ثابت شود

    1. دوست گرامی بنده نگفتم پزشک حتما باید محکوم بشه عرض کردم اگه تخلفاتی که انجام داده به اثبات برسه حتما و حتما باید باهاش برخورد قانونی بشه در ضمن توی برخی موارد بخاطر برخی مسایل به خودی خود بعضی از بیمارا اتوماتیک وار مهم میشن و حفظ جون اونا از بقیه مهمتر میشه هر چند منم میدونم که انسانها در هر موقعیتی با هم برابرن ولی قبول کنیم که حفظ امنیت شهر و دستگیری قاتلا و محاکمه اونا که بستکی زیادی به زنده موندن مصدوم قصه ما داشت خیلی میتونه به حفظ امنیت شهر و احقاق حق کمک کنه چون این شخص مجروح که وضعیتش خیلی وخیم بوده تنها سرنخ قتل های نورآیاد ممسنی بوده و باید هم بهش بیشتر رسیدگی میشد تا زنده بمونه و اینکه میگیم باید بهش بیشتر رسیدگی بشه به این معنی نیس که بقیه رو ول کنیم به بقیه هم باید رسیدگی بشه ولی به این مورد باید بیشتر رسیدگی میشدو اینکه بعضی از دوستان میفرمایند که اگه حالش وخیم بوده پس چطور بعد از دستگیری پزشک زنده مونده اصلا ارتباطی به بحث نداره چون اون بیمارستان که فقط این یه پزشک رو نداشته و اون همه پزشک اونجا بودن و پس از دستگیری خانم دکتر بقیه پزشکا خودشو نو رسوندن و مصدوم رو مداوا کردن…با تشکر

      1. واستون متاسفم که حتب ماجرا رو کامل نخوندى
        خانم دکتر رزمجویى تنها پزشک جراح شهرستان ممسنى بوده است .
        ضمنا هیچ پزشکى غیر از پزشک جراح حق حخالت در درمان و جراحى بیمار چاقو خورده رو نداره,
        شما از اون ادمهایى هستین که واسه توجیه حرفتون از هر دروغى استفاده میکنین

  33. با سلام
    ضمن تشکر از سایت خوبتون و اینکه نظرات مختلف را درج کردید ، دو نکته بسیار مهم ر ا فقط می خواستم متذکر بشم:
    1-کار بازپرس 100% اشتباه بوده و از نظر انسانی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، حتی اگر پزشک یا بیمارستان کوتاهی کرده باشند.
    2-من مهندس هستم پزشک نیستم، هیچ کدام از اعضای خانواده من هم پزشک نیستن، اما با موج تخریبی که جهت پزشک ها چند وقتی است که در جامعه راه افتاده، مخالفم. به نظر من پزشک ها اگر درآمدی دارند به خاطر تلاشی است که کردند و پزشک شدند و حقشون هست، ضمن اینکه کاری که دارند انجام میدهند خدمت به هم نوع خوشونه و بسیار با ارزش هست، ما اگه مشکلی داریم یا فشاری بهمون وارد شده از جانب پزشک ها نیست، اگر سیستم درست در جامعه حاکم باشه پزشک هم کارش را درست انجام می دهد، مشکل از سیستم است ، باید ریشه مشکلات را پیدا کرد

  34. آقا یه جایی وجود داره به اسم دادسرای انتظامی قضات جهت رسیدگی به شکایات از قاضی و خیلی هم سختگیرند اگه مستندات محکم باشه در همون مرحله اول قاضی رو معلق از کار میکنند تا به پرونده رسیدگی شود

  35. به نظر من بیشتر دکترها ی بیمارستان اینقدر پول مفت گرفتن خیلی پر رو و بد اخلاق و از خود راضی هستن هیچ جای کشور های پیشرفته مثل کشور ما دکتر از خود راضی ندارن پرستارها هم عین خودشون به نظر من که حقشونه بیشتر از اینها باید سرشون بیاد

    1. پول مفت که خیلی ها میگیرند ولی کسی که 7 سال پزشکی عمومی 4 سال تخصص و3سال فوق تخصص میگیره علاوه بر 12 سال دوره دیپلم میشه حدودا 26 سال پولش مفت نیست ولی مفت خوری و مفت خور زیاد داریم مثل پاچه خواری بعضیها!!!

    2. من کاری با این موضوع و این خانم دکتر ندارم. اما کلا اکثر دکترها و پرستارهای مملکت ما متاسفانه دچار غرور کاذب شدن و خودشونو تافته ی جدا بافته از جامعه میدونن! البته من پا روی حق نمیخوام بذارم چون موندن و کار کردن تو بیمارستان اعصاب فولادی میخواد اما کاش پرسنل بیمارستان کمی افتاده تر، ملایمتر و دلسوزانه تر برخورد کنن!

  36. سلام یکطرفه به قضاوت نرید باید دوجانبه صحبت کرد. دکتر که معصوم نیستش حتما مشکلی بوده تازه بیمارستان که نیست غسالخونه هستش

  37. بازپرس حق داشته بعضی از این دکترا حرص درمیارن اینقدر قیافه میگیرن. خوب اون مجروح امنیتی بوده. دیگه دکتر چرا اینقدر قیافه بگیره.

  38. برخی تکیه زدگان بر منصب قضا در این کشور که باید درس اموز مکتب امام عدل و انصاف علی (ع)باشند گاه به حقوق انسانی ادمها بی اعتنا اند

  39. تا زمانی که دولت به قشر زحمتکش پرسنل بیمارستان ها و معلمان رسیدگی درستی نداشته باشد وضعیت بیمارستان ها همون غسالخانه هست

  40. اینهمه این پزشکای عزیز تخلف میکنن()بعضیاشون,دست کی بهشون رسیده بکشوندشون مرجع قضایی؟!هرکسی واسه خودش حرمت داره.بعضی افرادرو دچارساحت الکی مقدس نکنید..غرور تو این قشر بد افتیه

  41. البته دکتر عوضی و بی مسئولیت هم زیاد داریم که بیشتر دنبال تجارت هستن تا طبابت

  42. همین جناب بازپرس در مورد مرگ.ادامه درمان .بهبودی یا عدم بهبودی این بیمار باید از همین دکتر یا همکار ایشان درپزشکی قانونی که اخرش برمیگرده به نظریه همین دکتر جراح باید پرونده را تکمیل وبه دادگاه ارسال کند.
    ناهماهنگی در کار این موضوع را رقم زده است .وگرنه بازپرس قانونا باید از طریق ریاست بیمارستان باید موضوع را پیگیری واز طریق حراست بیمارستان یا ماموران انتظامی مستقر در بیمارستان موضوع را پیگیری میکرد.شتابزدگی در تصمیم از دوطرف باعث رنجش طرفین شده است وپای قانون واجرای ان با بی تدبیری به میان کشیده شده .
    ولی یقینا اگر جناب بازپرس خودرا معرفی میکرد دکتر حتما تمرد نمی کرد مگر اینکه دکتر عقلش درست کار نکند ویا خیلی چیزی حالیش نباشه وگرنه دکتری که چندین سال درس خونده وتخصص گرفته مطمئنا با قوانین بیمارستان ورعایت ضوابط قضایی دربیمارستان اشنایی دارد.انهم در شهرستانی که همه معمولا همدیگر را میشناسند وخیلی عریض وطویل نیست .

  43. کاش من هم بجای اینکه دکترا مهندسی میخوندم . پزشکی میخوندم . واقعا ما هم حمایت میشیم .پزشکا هم حمایت میشن

  44. رامهرمز استان خوزستان همانندی بسیاری با ممسنی استان فارس دارد.بنده بیش از 15 سال در بخش اورژانس بیمارستان امام رامهرمز کار کرده ام.به مهر ایزدی هیچ چالش و گرفتاری در پیوند با جان و تندرستی هیچ بیماری نداشته ام ولی شوربختانه به برخی از همراهان ناآگاه برخورده ام که در راستای حریم شکنی و کوچک شمردن جایگاه پزشک گام برداشته اند.باید بگویم در کنار ارج گزاردن و بلند شدن جلوی بیمار و با شتاب و دویدن به بالین بیماران ناتوان خوابیده بر تخت رفتن ،نگهبان جایگاه بلند کار و پیشه ام هم هستم و در برابر چنین هنجار شکنی هایی می ایستم.ناگفته نماند هنگامی که در پایان یک کشیک بی آنکه کسی را از خود رنجانده باشم به خانه ام بر می گردم شاد و خرسندم و پروردگار خود را سپاس می گویم.با آرزوی سربلندی شما گرامیان بدرود.

  45. همین که خیلی از پزشکا بارشونو گذاشتن رو کولشون و دارن از این خراب شده میرن،برای این مردم بی لیاقت کافیه

  46. در هر صورت بخاطر احترام به دستور قضایی یکسر میومد توضیح میداد بد نبود ولی اینکه بلافاصله بدون صدور حکم برای هر شخصی، اگر پزشک هم کوتاهی کرده باشه بخواهیم از قدرت استفاده کنیم.. این کار در تمام ممالک متمدن مردوده.. بازپرس کاملا اشتباه کرده چند ساعت بیمارستان رو بدون پزشک گذاشته.. در حالی که ایشان کشیک بودند.

  47. سلام من خودم دانشجوی پزشکی هستم بعد از این موضوع و ماجرای قتل متخصص انکولوژی در اردبیل واقعا احساس ترس و عدم امنیت شغلی میکنم
    واقعا دست آقای مدیری درد نکنه اینم از پیامدای بسیار مثبت سریالشون بود که شان یه پزشک و امنیتش تا این حد پایین اومد چون همه فکر میکنن اون پزشک یا زیر میزی میخواد یا از عدم داناییشه

  48. سلام اگه یک پزشک در کار قاضی یا مامور کلانتری دخالت میکرد عکس‌العمل قانون چی بود اینم همینه در درمان بیماری که جراحت شدیدی برداشته کادرپزشکی تا اندازه ای میتونن به بیمار کمک بکنند برایه تثبیت وضعیتش ما بقی نیاز به زمان دارد تا بدن روند بهبودی را به پیش بگیرد و دخالت بیش از حد در این روند نتیجه عکس دارد حتماً تشخیص کادر پزشکی درست بوده و عکس‌العمل درست رو به حال عمومیه بیمار در آن زمان داشتند.

  49. بالآخره یکی پیدا شد جلوی این دکترها وایسته.
    کسانیکه فقط و فقط پول رو میشناسن. حقشونه.

  50. با سلام و احترام. در خصوص مطالب انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر بازداشت خانم دکتر فرغ رزمجویی پزشک محترم بیمارستان نورآباد ممسنی، به استحضار میرساند که در تاریخ 94/5/4 گزارشی به دادسرای ممسنی دایر بر قتل شخصی در منزل مسکونی خود و مصدومیت شدید همسر وی با ضربات متعدد چاقو و انتقال مجروح به بیمارستان واصل میگردد و در پی این گزارش فورا بازپرس ویژه قتل به همراه جمعی از قضات دادسرا و مامورین انتظامی و امنیتی به بیمارستان عزیمت می نمایند و ملاحظه می شود که مجروح در حال خونریزی و فوت می باشد و سهل انگاری کادر پزشکی در نجات جان مجروح محسوس و مشهود و مورد اعتراض حاضرین واقع میشود و بازپرس با معرفی خود به پزشک مراتب اهمیت قضیه در کشف جرم و حفظ ادله و نیز حفظ جان مصدوم را به پزشک یادآور میشود و پزشک مزبور بدون رعایت شئونات حرفه ی پزشکی و عدم رعایت شأن مقام قضایی به پازپرس ویژه قتل در حین انجام وظیفه با الفاظ ناپسند نسبت به درخواست مقام قضایی بی توجهی می نماید.در این حین با تلفن همراه بازپرس تماس گرفته میشود و بازپرس در حال مکالمه با تلفن بوده که احد قضات حاضر، بسیار محترمانه اختیارات قانونی و لزوم همکاری پزشک با بازپرس را متذکر می شود که پزشک موصوف مجددا با الفاظی خارج از نزاکت و ادب مبادرت به هتاکی و توهین به بازپرس و دستگاه قضایی می نماید و از اجرای دستور قضایی بازپرس مبنی بر حاضر شدن بر بالین مجروح و معاینه ایشان تمرد و سرپیچی می نماید و به نحو کینه توزانه به هتک حرمت ادامه و باعث تجمع عده ای از پرسنل و مراجعین میشود و لذا ما مورین در راستای اجرای وظیفه قانونی خود در برخورد با جرایم مشهود با تنظیم صورتجلسه اقدام به بازداشت ایشان مینمایند،سپس با توجه به مشکوک بودن برخورد و رفتار پزشک مزبور با بررسی های انجام شده مشخص میگردد مشارالیها به علت داشتن پرونده محکومیت کیفری قطعی به اتهام قصور در انجام وظایف پزشکی تحت تعقیب و پیگرد اجرای احکام کیفری دادسرای ممسنی بوده است و به احتمال قریب به یقین نامبرده به همین انگیزه مبادرت به انجام رفتار مجرمانه فوق الذکر نموده است و افراد ی خاص باانگیزه های سیاسی و شخصی با سو۶ استفاده از وضعیت به وجود امده با انتشار مطالبی کاملا کذب و قلب عامدانه واقعیت در فضای مجازی علیه دستگاه قضایی و به ویژه همکاران خدوم دادگستری ممسنی جو سازی نموده که به لحاظ مجرمانه بودن انتشار چنین مطالب مغرضانه و سراسر کذب در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی،دستگاه قضایی و امنیتی در حال شناسایی و تعقیب قضایی عاملین اصلی آن می باشند و متذکر می گردد کلیه مطالبی که در تضاد با مفاد این بیانیه است کذب بوده و انتشار آن مصداق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی میباشد

  51. اقای مهدی میشه لطفا جواب بدین که چرا مصدومی که در حال خونریزی وفوت بوده پس از بازداشت تنها جراح بیمارستان فوت نکرده؟ نکنه همون بازپرس محترم جان بیمار رو نجات داده!!!! چون به نظر میاد که ایشون فکر مبکردن که از پزشک متخصص بیشتر نسبت به حال مصدوم اگاهی دارن

  52. قانون -اخلاق و عرف دلالت بر این دارد که پزشک اشتباه کرده وجهت جلوگیری از اثار زیانبار رفتار زننده پزشک و اظهارنظر وزیر بایستی حضورا و در ملا عام و در فضای مجازی عذرخواهی کن وحتی بهتره بر پای قاضی عالی مقام بوسه شرم زنند والا کل جامعه پزشکی متضرر خواهند شد قضا و قضاوت سوای طبابت وعیره بوده و بایستی به ان شعور رسید تا سلامت و امنیت جامعه تامین گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.