تقویت فرهنگ شهروندی و شهر نشینی موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است

نماینده ولی‌فقیه در فارس در دیدار سرپرست شهرداری منطقه ۲ شیراز بر تاثیر رویکردهای فرهنگی در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان تاکید کرد و خواستار تقویت فرهنگ شهروندی و شهرنشینی شد.

 

به گزارش خبر پارسی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ، نماینده ولی فقیه در استان فارس رویکرد مدیریت شهری مبنی بر مقابله با فقر فرهنگی و نداشتن فرهنگ شهرنشینی را ارزشمند قلمداد کرد و بیان داشت: یکی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی توسعه زیرساخت های فرهنگی و ورزشی است، که می توان با برگزاری نشست های تخصصی با گروه های فرهنگی- هنری- اجتماعی مورد تایید که در راستای بررسی عوامل و پارامترهای پیشگیری و مقابله با ناهنجاری و آسیب های اجتماعی فعالیت دارند و سپس همکاری با گروه های مذکور  در راستای آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در اماکن فرهنگی و ورزشی نظیر بوستان ها و … ، می توان آسیب های اجتماعی – فرهنگی را به حداقل رساند.

 

در همین راستا شهرداری منطقه دو می تواند طرح مذکور را پس از بررسی و مطالعه در یکی از بوستان های فعال و پویا که با استقبال خوب شهروندان همراه است عملیاتی کند، سپس به سایر اماکن فرهنگی ورزشی و مناطق دیگر شهرداری نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس اثربخشی مراسمات و رویدادهای مذهبی_ فرهنگی  که بدون مطالعه و نیازسنجی جامعه هدف برگزار می شود را گذرا و ناچیز دانست و بیان داشت که اینگونه مراسمات در صورتی بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تاثیر خواهد داشت که همراه با مطالعه و  نیازسنجی انجام شود.

 

امام جمعه شیراز، خواستار توجه بیشتر به ظرفیت های سرمایه های اجتماعی شد و بیان داشت: پیوند مردم و مسئولان به تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی می انجامد و  تقویت فرهنگ شهرنشینی را یکی از پیش نیازهای تعالی جوامع توصیف کرد و بیان داشت: با پرداختن به مولفه های اجتماعی و فرهنگی می توان به اهداف بزرگی جامه عمل پوشانید که در همین راستا از دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی یاد کرد و بیان داشت که: طبق تعاملی که در سنوات گذشته با آموزش و پرورش انجام شده و نتیجه مثبت داشته می توان مسئله آموزش فرهنگ شهرنشینی را از پایه ابتدایی در مدارس شروع کرد که بازخورد مثبت این روند در خانواده و سپس جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

 

در ابتدای این دیدار سیدکمال پاک فطرت  با ارایه گزارشی از وضعیت منطقه دو شهرداری شیراز در حوزه های جمعیتی و محدوده خدمانی گفت:  یکی از عمده مشکلات منطقه دو وجود سکونتگاه های غیر رسمی در سطح منطقه می باشد که از ۱۰ سکونتگاه غیر رسمی که در سطح شیراز وجود دارد تعداد ۶ سکونتگاه  در منطقه دو است که اولویت اجرای پروژه های عمرانی بر اساس رسیدگی به مسائل فرهنگی – اجتماعی در مناطق ذکر شده می باشد.

 

پاک فطرت از شهروندان منطقه دو به عنوان مردمانی انقلابی و متعهد یاد کرد و بیان داشت: با اجرای طرح های مختلف به دنبال رسیدگی به معضلات شهری نظیر حاشیه نشینی، معتادین متجاهر، ضایعات فروشی، ایمن سازی و مواردی از این دست هستیم.

 

او با تاکید بر این موضوع که پروژهای عمرانی دارای پیوست فرهنگی هستند، اظهار داشت: تقویت فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی به همراه ساماندهی چالش های شهری در دستور کار ویژه مدیریت شهری شیراز قرار دارد و در منطقه دو نیز اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داریم.

 

وی از نگاه ویژه مدیریت شهری شیراز نسبت به مسائل معنوی خبر داد و افزود: شورای ششم و شهردار کلانشهر شیراز تاکید دوچندانی بر گسترش مباحث ارزشی در جامعه بواسطه فعالیت های فرهنگی فاخر دارند و این رویکرد در دستور کار ویژه این منطقه گرفته است.

پاکفطرت منطقه دو شهرداری را یکی از پهناورترین مناطق شیراز معرفی کرد و اظهار داشت: با رهنمودهای حکیمانه نماینده ولی فقیه در استان و حمایت های شورای اسلامی شهر و شخص شهردار کلانشهر شیراز چهره این منطقه متحول خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.