خبر پارسی: دکتر جعفر قادری اقتصاددان و نماینده مردم شیراز در خانه ملت با ارسال پیامی اینترنتی در شبکه های مجازی از خبرنگاران خواست یک معما را حل کنند.
در صورت مساله معمای این نماینده مجلس آمده است:
۱- شیراز هفته ای یک پرواز به عراق دارد ولی اصفهان روزی دو پرواز به عراق دارد.
۲- ظاهرا سفر زمینی از اصفهان به عتبات عراق راحت تر از سفر زمینی از شیراز به عتبات عراق است.
۳- اصفهانی ها پیگیر افزایش پرواز از اصفهان به عراق هستند ولی مدیرکل حج و زیارت فارس بما اعلام میکند که افزایش پرواز از شیراز به عراق با استقبال مواجه نمیشود.
۴- فارسی ها اگر ولخرجتر از اصفهانی ها نباشند، گرفته تر از آنها نیستند.
دکتر قادری از فعالان رسانه خواسته است با نگاه دقیق خود در حل این معما به نمایندگان کمک کنند. با این امید که با کمک خبرنگاران مردم فارس از مزایای آن بهره مند شوند.
به گزارش خبر پارسی در عین حال نیکنام خشنودی از خبرنگاران ارشد و پر سابقه شیراز ابراز آمادگی کرد سریش وار این موشوع را در قالب گزارشی دنبال کند.
حمید شعبانی مدیر روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی آموزش وپرورش در پاسخ به معمای دکتر قادری ابراز عقیده کرد:
به نظر میرسد یکی از دلایل این موضوع این است که اصفهانیها در حال حاضر بخش اعظمی از تجارت شهرهای زیارتی در عراق را بر عهده دارند
وی افزود: مطلب دوم اینکه هیات های مذهبی و ریشه داری در اصفهان هستند که پیوسته وار در طول سال برنامه های متعدد دارند، مثلا شما در یکی از روزهای هفته ورود اتوبوس به داخل شهر اصفهان ازاد است چراکه مردم این شهر عازم سفر به مسجد مقدس جمکران هستند وشما با گروههای منسجم مذهبی برخورد میکنید
به گفته شعبانی همین گروه ها زمینه سفر به کربلا و عتبات را نیر فراهم می کنند.
حجت الاسلام محمدهاشم نعمت الهی مدیر و خبرنگار خبرگزاری رسا نیز معتقد است تجارت مهر کربلا در انحصار اصفهان است. یعنی مهر کربلا را از اصفهان به کربلا صادر می کنند. بعد زایران ایرانی مهر اصفهان را به نام مهر کربلا خریداری کرده به ایران وارد می کنند.
4 دیدگاه برای “نماینده شیراز در واتساپ درخواست حل معما داد!/چرا شیراز هفته ای یک پرواز اما اصفهان روزی ۲ پرواز به عراق دارد؟”
کاکو این سومین نظریه که امشب تو سایتت میذارم این چه طرز خبر گذاشتنه آقایی که ادعا میکنی ده سال سردبیر ایسنا بودی!
چار خط مینویسی با پنج تا غلط نگارشی و املایی و … اون صفحه واتس آپه ما هم عضوشیم دونستن این چیزایی که همه میدونن خیلی کار گوتیه؟!
باسلام خدمت سردبیرمحترم
باید بگویم نظر من کاملا” با دوستان نظر دهنده دیگرمان مخالفم متاسفانه این مطلب را تازه دیدم وباید بگویم درخصوص مطلب نماینده شیراز در تعداد کم زایران ی که سفر هوایی را درشیراز _کربلا وبه چالش کشاندن خبرنگاران دراین موضوع باید بگویم درابتدای امر ضمن تشکر ازحسن اتخاب این نماینده محترم در خصوص موضوع انتخابی ایشان که حوز های مختلفی ازمدیریت ، اقتصاد شهری ، معماری وجامعه شناسی را در یک جمله کوتاه به نقد کشیده است چون این مساءله ازجهات مختلفی از جمله کارآفرینی وتوسعه شهری و اقتصادجهانگردی ومذهبی قابل تامل است والبته راهحل این موضوع نیز به اندازه منافع اش نیازمند به بررسی وتامل دارد برای حل موضوع اختلافی همانگونه که در مدلهای فنی مهندسی مرسوم است ابتداءنیازمند واکاوی در کلیه فرایندهایی که در دوفرودگاه انجام می گیرد و نقاط مثبت ومنفی هردو فرایند انجام شده درهردو فرودگاه ثبت وبررسی گردندالبته آنچه که در سیستم شهری ماقابل تعمق است طراحی های ضعیف معماری در کلیه سطوح شهرمان (از جمله خیابان هاواماکن شهرمان )درمقایسه باشهرهای دیگر جهان وحتی باشهرهای بزرگ کشور خودمان دارد که برای شهری که عنوان پایتخت فرهنگی رایدک میکشد جای بسی تاءسف دارد چرا که آثار منفی این طراحی های ضعیف معماری در حوزه های مختلف اقتصاد شهری ما اثری سوء دارد والبته ما نیازمند طرح های باز کاربست همساز معماری که درآن شش حوزه ی (اقتصادی ، کالبدی ، عملکردی ، زمین ، کیفی ، فنی ، واجتماعی )را درنظر می گیریم بطور مثال یکی از تاثیرات این طرح های بازکاربست را که هرچند خیلی هم قوی نیست اما توانسته تاحدود زیادی تاثیر گذار باشد را می توان در بارگاه شاهچراغ وخیبابان های اطراف آن که تاثیر بسیار زیادی درایجاد کارآفرینی و جذب زایرین از شهرهای دیگر داشته است رابا قبل مقایسه نمود وتاثیر بسزایی که همین طراحی بازکاربست نه چندان قوی برحوزه اقتصاد شهری شهر شیراز داشته است رامورد بررسی قرارداد بنابراین باتوجه به پتانسیل بالای شهر مان توصیه ام به فعالان اقتصاد شهر شیراز استفاده از طراحی های قوی تر معماری درقسمت های مختلف شهری دارد همانطور که شما سردبیر محترم در چندشماره قبلی مطلبی زیبا درمورد اینکه وقتی خیابان ها میشوند نماد فرهنگ یک شهر را نوشتید بخوبی حق مطلب راادا نمودید واهمیت این موضوع رابه مسوولین متذکر شدید پس راه حل اصلی موضوع ازنظر اولا واکاوی بخشهای مختلف فرودگاه وفرایندهای انجام شده دوما” استفاده از طراحی های بازکاربست همساز معماری نسبتا” قوی می باشد .والسلام
کاکو این سومین نظریه که امشب تو سایتت میذارم این چه طرز خبر گذاشتنه آقایی که ادعا میکنی ده سال سردبیر ایسنا بودی!
چار خط مینویسی با پنج تا غلط نگارشی و املایی و … اون صفحه واتس آپه ما هم عضوشیم دونستن این چیزایی که همه میدونن خیلی کار گوتیه؟!
به دکتر قادری بگید آمار سفر به مشهد از اصفهان رو هم در بیاره تعجب می کنه…. یک سوم سفرهای هوایی به مشهد از اصفهان انجام می شه
با سلام
به اطلاع میرساند که از این در باغ هر نسیمی بدلش مینوازد
دیگه بقال سرکوچه ما خسته شد و چیزی نمیگوید ولی سری تکان میدهد و …..
باسلام خدمت سردبیرمحترم
باید بگویم نظر من کاملا” با دوستان نظر دهنده دیگرمان مخالفم متاسفانه این مطلب را تازه دیدم وباید بگویم درخصوص مطلب نماینده شیراز در تعداد کم زایران ی که سفر هوایی را درشیراز _کربلا وبه چالش کشاندن خبرنگاران دراین موضوع باید بگویم درابتدای امر ضمن تشکر ازحسن اتخاب این نماینده محترم در خصوص موضوع انتخابی ایشان که حوز های مختلفی ازمدیریت ، اقتصاد شهری ، معماری وجامعه شناسی را در یک جمله کوتاه به نقد کشیده است چون این مساءله ازجهات مختلفی از جمله کارآفرینی وتوسعه شهری و اقتصادجهانگردی ومذهبی قابل تامل است والبته راهحل این موضوع نیز به اندازه منافع اش نیازمند به بررسی وتامل دارد برای حل موضوع اختلافی همانگونه که در مدلهای فنی مهندسی مرسوم است ابتداءنیازمند واکاوی در کلیه فرایندهایی که در دوفرودگاه انجام می گیرد و نقاط مثبت ومنفی هردو فرایند انجام شده درهردو فرودگاه ثبت وبررسی گردندالبته آنچه که در سیستم شهری ماقابل تعمق است طراحی های ضعیف معماری در کلیه سطوح شهرمان (از جمله خیابان هاواماکن شهرمان )درمقایسه باشهرهای دیگر جهان وحتی باشهرهای بزرگ کشور خودمان دارد که برای شهری که عنوان پایتخت فرهنگی رایدک میکشد جای بسی تاءسف دارد چرا که آثار منفی این طراحی های ضعیف معماری در حوزه های مختلف اقتصاد شهری ما اثری سوء دارد والبته ما نیازمند طرح های باز کاربست همساز معماری که درآن شش حوزه ی (اقتصادی ، کالبدی ، عملکردی ، زمین ، کیفی ، فنی ، واجتماعی )را درنظر می گیریم بطور مثال یکی از تاثیرات این طرح های بازکاربست را که هرچند خیلی هم قوی نیست اما توانسته تاحدود زیادی تاثیر گذار باشد را می توان در بارگاه شاهچراغ وخیبابان های اطراف آن که تاثیر بسیار زیادی درایجاد کارآفرینی و جذب زایرین از شهرهای دیگر داشته است رابا قبل مقایسه نمود وتاثیر بسزایی که همین طراحی بازکاربست نه چندان قوی برحوزه اقتصاد شهری شهر شیراز داشته است رامورد بررسی قرارداد بنابراین باتوجه به پتانسیل بالای شهر مان توصیه ام به فعالان اقتصاد شهر شیراز استفاده از طراحی های قوی تر معماری درقسمت های مختلف شهری دارد همانطور که شما سردبیر محترم در چندشماره قبلی مطلبی زیبا درمورد اینکه وقتی خیابان ها میشوند نماد فرهنگ یک شهر را نوشتید بخوبی حق مطلب راادا نمودید واهمیت این موضوع رابه مسوولین متذکر شدید پس راه حل اصلی موضوع ازنظر اولا واکاوی بخشهای مختلف فرودگاه وفرایندهای انجام شده دوما” استفاده از طراحی های بازکاربست همساز معماری نسبتا” قوی می باشد .والسلام