تاملی بر بخش پایانی گفت و گوی دکتر ایمانیه / نامه معروف «تکلیفم را روشن کنید» برای ماندن نبود؟
خبر پارسی – انتشار آخرین قسمت مصاحبه دکتر ایمانیه واکنش های متفاوتی را در بین دانشگاهیان داشته و سئوالات بی شماری را در اذهان ایجاد کرده است. تحریریه خبر پارسی در اولین واکنش خود به سخنان ریاست محترم دانشگاه به چند بند از سخنان آقای دکتر ایمانیه نقدی کوتاه نوشته و قضاوت راجع به سایر بند ها را فعلا به خوانندگان می سپارد.اما بخش هایی دیگر از اظهارات ایشان بویژه بحث رفتن یا ماندن وی نیز جای تامل دارد که در فرصت مقتضی به آن می پردازیم.
١-فرموده اند «شما یک مصداق بیاور که من پیگیری کرده باشم که بمانم ،اگر یک دانه آوردی تمام حرف هایم را پس می گیرم.» آقای دکتر اقدام حضرتعالی در نگارش نامه ((تکلیفم را روشن کنید))به وزیر محترم بهداشت،اگر با نیت ماندن نبود، چه معنایی داشت ؟شاید بفرمایید دغدغه ام را با وزیر در میان گذاشتم. می شد در نامه محرمانه بنویسید ،علت رسانه ای کردن آن چه بود؟آیا برای جو سازی برای ماندن و بسیج طرفداران و ایجاد هزینه برای دولت نو پا نبود؟علت لابی با نمایند گان و رفتن پیش وزیر و اصرار نامبردگان در حضور شما و فشار به وزیر اقدام برای ماندن نیست؟استفاده از جایگاه علمای بزرگ فارس،استفاده از مجمع خیرین جهت ارسال نامه و….همه خود جوش و اتفاقی بود؟هیچ فشار جانبی بر وزیر بهداشت نبود و وزیر نظرش بر ابقای حضرتعالی بود؟راه اندازی گروه های مختلف جهت جلب نظر اعضای هیات علمی خودجوش بود؟اقدام مکرر در درج خبر ابقای حضرتعالی در خبر گزار یها،در حالی که ابقایی صورت نگرفته بود را چگونه تفسیر می کنید؟٢-شما بر اساس کدام کار کارشناسی معتقدید که٩٠درصد بستری باید در بخش دولتی انجام گیرد؟بر اساس کدام مستند قانونی اجازه ساخت بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود را ندادید؟آیا بهتر نبود به فکر ارتقاع مراکز دولتی بودید تا تضعیف بخش خصوصی؟٣-مراکز خیریه:اقای دکتر علیرغم زحماتی که حضرتعالی در نهادینه کردن انجمن خیریین انجام دادید باید عرض کنیم که مردم استان فارس قبل از حضرتعالی خیر بوده اند و بعد از آن خواهند بود ،نمونه ای از کارهایی که قبل از حضرتعالی انجام شده و بعضاً جز فعالیتهای حضرتعالی عنوان گردیده به اطلاع می رسد.طرح کوثر جهت احداث ۵٠٠خانه بهداشت در استان فارس با کمک خیرین در زمان ریاست استاد ملک حسینی.احداث بیمارستان امام رضا لارستان، بیمارستان امیرالمومنین گراش،بیمارستان امیدوار اوز،بیمارستان خنج،فاز اول بیمارستان لامرد،بیمارستان اشکنان،بیمارستان بیرم ،شروع بیمارستان علامرودشت،توسعه بیمارستان استهبان،بیمارستان پیوند ابوعلی سینا،بیمارستان قلب کوثر ،احداث دهها مرکز بهداشتی درمانی و زایشگاه همگی در دوره ٨–١٠ساله قبل از ریاست حضرتعالی بوده است.بنابرا این خبری کردن کارهای خیرامری پسندیده است ولی حجم کارهای خیر قبل از حضرتعالی بسیار بالا بوده است.و مصادره مجمع خیرین صحیح نمی باشد.
خبر پارسی این حق را برای ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز قائل است که برای هرکدام از نقدهای منتشر شده بر گفت و گوی ایشان جوابیه منتشر کند.
ول کنید دیگه.
ارزش وقت گذاشتن و جواب دادن نداره!
همه می شناسنش.
یعنی این جور سفت چسبیده صندلی و از قدیم تا حالا…
موافقم کیانی
این قسمت سوم مصاحبه اش همش تناقضه
همه متوجه شده اند
جناب صدری جا داره خیلی بیشتر از اینها در مورد مصاحبه دکتر نقد و بررسی انجام میدادید. حداقل 10 صفحه میشد مطلب و نقد گذاشت!!!
دستتون درد نکنه
جناب لااقل اسم مستعار متناسب با شان دانشجو و دانشگاه بگذارید واقعا برای جماعت دانشگاهی آن هم دانشجوی پزشکی قباحت دارد با نام مستعار گدا کامنت بگذارد
جالبه از اون مصاجبه نتجه میگیریم که آقایان روزیطلب و خرد و موذنی به تکلیف شرعی رسیده اند که پست را ترک کنند و یا اصلا کاری به تکلیف شرعی ندارند. حالا شما فرض کنید که اگر تمام مدیران کل و جز استان و شهرستانها همگی به این نتیجه برسن که تکلیف شرعی مکلفشون کنه که استعفا ندهند عجب گلستانی میشه. سعید مرتضوی هنوز رییس سازمان تامین اجتماعی باشه، مشایی رییس دفتر رییس جمهور، احمدزاده استاندار و بابک زنجانی نفت صادر کنه و رییس منطقه آزاد قشم و کیش بمانند و …
آخه این چه تعبیری از تکلیف شرعی است. هنوز هیچ یک از بزرگان کشور ماندن و رفتن خود را ناشی از تکلیف شرعی ندانستند. مسئولین ما همگی باید بفهمند که وقتی مردم و قانون هر 4 سال یک رییس جمهور را عوض یا انتخاب میکنند خود به خود خواستار تغییر در هر چیزی که قبلا بوده هستند به ویژه دانشگاه که چرخش مدیریت جز جدایی ناپذیر این تغییرات است. ایشان اگر می شود یک مورد در قانون اساسی و قوانین عمومی بیاورند که شرط تکلیف شرعی برای رفتن از مدیریت باشد.
آقایان اگر قرار باشد روی پروژه دکتر بهادر میخواهند سرمایه گذاری کنند خیالی بس باطل و نشدنی است زیرا:
1- ایشان در هیچ از گروههای فعال سلامت کاندید برای هیچ پستی نبودند
2- در باره رفتارشان در نظام پزشکی و لابیهایی که کردند حسابی نامرامی کردند
3- در دانشگاه و بخش مورد وثوق نیستند
4- با توصیه دکتر ملک حسینی معاون درمان شده و مدیون اخلاقی ایشان هستند
5- دکتر ایمانیه اگر ایشان رامعاون نمی گذاشتند شانس ماندگاریشون بیشتر بود
آقایون دکتر ملکزاده و دکتر تابعی و ملک حسینی بیایید با حماسه آفرینان 24 خرداد همراه شوید و تغییر بنیادین در دانشگاه را قبول کنید زیرا مقاومت فایده ای ندارد. دکتر هاشمی هم که دغدغه کم تجربگی او را داشتید که دیگر مطرح نیست. الان همکاران دارن روی دو نفر با سوابق اجرایی زیاد به توافق میرسن که این اوضاع در هم بر هم را به سامان برسانند.
اقای دکتر بهادر بره به……..
آقای رضا این فضا یک فضای رسمی رسانه ای است اتهام نزن برادر.شما اگر خودت جرات داشتی اسمت را درست و حسابی می توشتی هر حرفی را که همه جا تمی زنند – شما مدرک هم داشتی ما حرفتان را منتشر نمی کردیم.تقوا هم خوب چیزی است…
sorry
خودتون تغییرش بدین لطفا.قبلا با این اسم کامنت گذاشته بودم
az koja midunid man daneshjoo pezeshki hastam?
plz answer
باید از دکتر ایمانیه بپرسید :
واقعا به رافت اسلامی و انسانی و کرم و بخشش خود در برابر خداوند متعال چه نمره ای میدهید ؟
شما با قشر جوان سر و کار داشتید که در دین مبین اسلام و احادیث بسیار سفارش انها شده است.اما جنابعالی بار ها با قساوت قلب و خشونت تمام از خطا و لغزش های کوچک و حتی خطا های مرتکب نشده به صرف جاسوسی چند جوان خام و بی تجربه
سوژه ای بزرگ ساختید.خودتان قضاوت کردید و حکم صادر نمودید.سپس در ادامه تنبیه انان را به شلاق معاونین سپردید تا دیگر هیچ چیز از اعتماد بنفس و نشاط و غرور جوانی درشان نماند.
در حالی که خداوند متعال گناهان کبیره بندگانش را با کلامی طلب بخشش، قلم عفو کشیده و از انها میگذرد.پس راستی چه خدای بزرگی است !!!
اگر به جای چند شب مجلس عزاداری امام حسین ، همه سال را عزای ائمه معصومین در منزل چند هزار متری پدرتان بگیرید باز جواب ایمانی را که با تند روی ها و خشونت ها از جوانان سست کردید نمیتوانید بدهید.
برداشت شما از ایه “اشداء علب الکفار رحماء بینهم” این بود که اساتید و جوانان مسلمان لشکر کفار و معاندین بودند.و دوستانتان مسلمان؟
راستی اسلام واقعی و سیره نبوی پیامبر رحمت و مهربانی این است؟
شما با این کارهایتان دشنه ای برداشته و به ریشه اسلام میکوبید و اسم ان را امر به معروف و نهی از منکر میگذارید.
راستی چرا از نظر شما همه ریگی به کفش دارند مگر خلافش ثابت شود؟
آقای دکتر حسینی زیبا نوشتید. باید عرض کنم این شهر و استان کسانی مثل حاج ابراهیم کلانتر، قوامها، فرمانفرما، و… را دیده که یتیم خانه داشتند و حسینیه و تا دلت بخواهد موقوفه ولی همین آدما از انگلیس حقوق میگرفتند وازدولت ایران هم!! دسته و علم و کتل عزاداری هم داشتند ولی در جهاد علیه بریتانیا جانب اجنبی را گرفتند میدانید قدرت طلبی چیز بدی است و از آن بدتر ابزاری بنام ریا!!!! از ساختمان علو پزشکی ویا ساختمان لوله ای بقول همکاران، فقط بوی ریا میاید. ولی باید بگویمت قدرت الهی عظیم هست و ابدی و این آدمها کوچک ،حقیر و فنا پذیر . قوامها و فرمانفرماییان رفتند این کوچکتر از آنها هم خواهد رفت. ولی ضربه ای که به دین و اعتقاد مردم و خصوصا استاد و دانشور و کارمند علوم پزشکی زد به راحتی قابل جبران نیست.
بندهو چند نفر از دوستان دو رکعت نمازشکر در مسجد الحرام و حرم نبوی و ختم صلوات در حرم امام رضا(ع) جهت رفتن دکتر ایمانیه نذر کرده ایم…
سلام خبر پارسی خدا به همه ما کمک کند زیانکار دنیا وآخرت نشو یم
نگاه دار زبان تا به دوزخت نبرد**که از زبان بتر اندر جهان زیانی نیست
عمل بیار و علم بر مکن که مردان را**رهی سلیمتر از کوی بینشانی نیست
آقای دکتر ایمانیه خدا را شکر که جنابعالی در قسمت آخر مصاحبه خود ( در قسمت مربوط به ماندن ورفتن ) خواسته یا ناخواسته صداقت نشان داده و بر این ادعای همیشگی مخالفین خود که تلاش جنابعالی برای ماندن را سیاسی و جناحی دانسته و نه از سر دلسوزی و برای خدمت به مردم ، قلم صحه و تایید گذاشته اید( قابل توجه اندک موافقان ) اما ای کاش برای توجیه ماندن خود از شرع بهره نمی گرفتید چرا که استفاده از شرع موجب سوالات بیشماری می شود که پاسخ دادن به آنها را کمی دشوار می کند از جمله :
1- آیا شرع برای شما فقط تکلیف به رئیس بودن و رئیس ماندن می کنه ؟
2- آیا شرع میگه شما فقط با رئیس بودن می توانید به مردم خدمت کنید ؟
3- آیا شرع رئیس بودن را در حالی که اکثریت راضی به آن نیست مجاز می شمرد ؟
3- آیا امام علی (ع) شرع را بهتر از آنها که برای شما دستور مشق صادر می کنند نمی دانست ؟
4- آیا امام علی (ع) تکلیف شرعی را بهتر از شما و بعضی از دوستان شما نمی دانست ؟
5- آیا شرع شما و دوستان با شرع امام علی (ع) تفاوت اساسی دارد ؟
6- جبران لطماتی که استفاده ابزاری از شرع در اینگونه مسائل به دنبال دارد بر عهده چه کسی است ؟
آقای دکتر فقط کمی تامل
ما هم به این تکلیف شرعی رسیدیم که بودن شما در راس دانشگاه ع پ به ضرر سلامت مردم است و باید اختیار را به یکی بهتر از خودتان بدهید. برای اجرای تکلیف شرعی، جراید، وزیر بهداشت، دیوان عدالت اداری، و… هست. تا تکلیف را آنجام ندهیم آرام نمی شویم!
مجمع خیرین تامین سلامت و زیر مجموعه های آن که باعث افتخارات بزرگ خدمت رسانی در فارس و حتی کشور شده از افتخارات دکتر ایمانیه است که قطعا هیچ کس یارای انجام اینکار نبوده و نخواهد بود.
سلام بر صادق عزیز،همانگونه که در متن امده تعداد پروژه های خیرین در زمان ایشان بیشتر نشده ،بلکه ایشان پروژه های قبلی را نیز به نام خود نوشته اند.ایشان بنیانگذار تبلیغات هستند البته کار بدی نیست.ولی کارنامه شان به درخشانی قبل نیست.
دنبال ماندن نیستید، دنبال رفتن هم نیستید، پس دنبال چی هستید؟ کاش همه ما هر از گاهی روانکاوی میشدیم تا دلیل ارفتار هایمان مشخص شود. آقای دکتر شما مقبولیت خودتان را در علوم پزشکی شیراز به خاطر رفتار و اعمالتان از دست داده اید. نه شما اربابید و نه ما رعیت، آن دوره گذشت! متاسفانه شما در هشت سال گذشته علوم پزشکی را به شیوه حسینقلی خانی اداره کردید. آرزو میکنیم خداوند بزرگ از سر تقصیرات شما بگذرد. هر چند که حق الناس قابل بخشش نیست.
سپاس بیکران ار سایت خبر پارسی که نظرات مردم فهیم را انعکاس می دهد .اما در خصوص ایمانیه باید به ضرب المثل رو که نیست سنگ پاماله فزوینه اشاره کرد!! واین حقیقت که نرود میخ اهنین در سنگ و نفرین و ناله هائی که با طرح پزشک خانواده برای خود به ارمغان اورده فغلا بگذارید به همین میز وصندلی دلخوش باشد ولی باید این را هم بفهمد که اگر این پست و مقامها ماندنی بود به وی نیز نمیرسید…مکرو مکرالله
دنبال ماندن که نیستی دنبال رفتن هم نیستی پس چرا این صندلی لا مصب رو ول نمی کنی؟
امان از زمانی که ادم فکر کنه وباورش بشه بدون این میز و صندلی ریاست هیچ اعتباری نداره!
بهتره زودتر بروی و گرنه یک حجت شرعی برات پیدا می کنیم که تا آخر عمر فراموش نکنی
میگم اقوی صدری مطمئنی منظور ایی آدمو از تکلیف شرعی چیز دیگه ای نبوده؟ چن سالشه؟ اک میشه یه بار دیگه یه گپ دیگه ای باهاش بزن گاس گفته باشه میخوام برم شمو اشتباهه شنیده باشی یا اشتباه نوشته باشی! راستی سوال کن اقزاده بیطارش طبیب شده یا نه! لااقل همی بیطارو بیزوره سر جاش گاس بیتر خودش باشه .
در ضمن بیطار همی دامپزشکه!!!
نه عامو صداش موجوده به مولا!
یاشاسین آذربایجان من باخ الدی
گارداش صدری جون بالام جان !!!!
تو هم راه افتادی ها !!! سن گربان
دوستان من نمی گم دکتر ایمانیه برای ریاست دانشگاه خوبه یا بد.ولی خداوکیلی یک بار بهشون ایمیل زدم و ازشون خواستم در مورد مشکلات پزشک خانواده جواب ایمیلمو بده.3 -4 روز بعد شماره موبایلمو از دکتر قاسم پور گرفته بودن و زنگ زدن به موبایلم و حدود 30 دقیقه در مورد مشکلات پزشک خانواده با هم بحث کردیم. از این کارشون خیلی خوشم اومد. شخصا ادم خوبیه ولی در مورد مدیریتشون بحث نمی کنم چون مدت هاست از مسایل دانشگاه و دانشجویی به دور هستم دکتر عبدالوهاب جواهری
با این نظر شما بنده تنها نتیجه ای که می تونم بگیرم اینه که ایشون مودی هست و یه موقع حالش خوبه و یه موقع هم بد. چون بنده چند بار نامه نوشتم چند بار درخواست ملاقات دادم اون هم در مورد مسائلی که فقط یا به خودش مربوط میشد یا توسط پایین دستی هاش قابل حل نبود و هیچ وقت نتیجه نگرفتم.
پاسخ به کامنت علوم پزشکی!
این صندلی لامصب و تکالف شرعی منو ول نمی کنن وگرنه من که میلی به موندن ندارم!!!!!!1
با زخوانی یک واقعه تاریخی صدر اسلام
زمانی که نارضایتی ها از حکومت عثمان ( خلیفه سوم) بالا گرفت و مردم برای اعتراض جلو درب منزلش تجمع کردند و خواستار کناره گیری اش از خلافت بودند وی خطاب به مردم گفت: من از جانب خداوند ردای خلافت را پوشیده ام و فقط اوست که می تواند این ردا را از تن من بیرون آورد . و اینگونه بود که عثمان به دست مخالفین کشته شد.
پی نوشت: این مطلب ارتباطی با حجت شرعی ایمانیه ندارد
به عنوان یک پزشک، که از زمان دانشجویی دکتر ایمانیهٔ را میشناسم؛ معتقدم استاد دکتر ایمانیه شخصیتی کم نذیر است امیدوارم افرادی نذیر ایشان را در جامعه ما بیشتر شوند. یادم است دوستان زمان استاد دکتر ملک حسینی هم همین حرفها را میزدند و بی مهر بودند.
جناب پزشک! نظیر نه نذیر!