پنجره نوین مینو رو به بازار سرمایه باز شد/لزوم بازنگری در تبلیغات شرکت

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس از عزم شرکت متبوع جهت ورود به بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت مینو در استان فارس سال‌های متمادی است که فعالیت می‎کند و خوشبختانه گزارش‎های مالی آن هم مثبت است.

به گزارش خبرپارسی، محمد فرید خان صنمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تصریح بر این نکته که تمرکز امسال شرکت بر توسعه محصولات سلامت‌محور و حرکت به سمت شرکت‌های بورسی و سهامی عام بوده است، تاکید کرد: ورود به بازار سرمایه تنها یک اقدام مالی نیست و تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس ادامه داد: از طرفی بازار بورس یکی از شاخص‌های مهم شناسایی وضعیت اقتصاد ملی محسوب می‌شودو اخبار مربوط به شرکت‌های بورسی باعث واکنش مثبت یا منفی بازار سرمایه می‌شود.

خان‌صنمی که بر این باور است بازار سرمایه نقش مهمی در بازتاب فعالیت‌های اقتصادی دارد، تاکید کرد: ورود شرکت‌های بزرگ اثرگذاری ملی آنها را افزایش می‌دهد.

وی حرکت شرکت مینو در استان فارس را به بازار سرمایه اقدام فراتر از سطح استانی ذکر و نخستین مزیت بورسی شدن شرکت را اثرگذاری ملی دانست که از طریق نظم‌بخشی به فعالیت‌های شرکت و حضور در بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

این کارآفرین اقتصادی افزود: دومین مزیت ورود به بورس این است که ارزش سهام شرکت دیگر صرفا ارزش دفتری نیست، بلکه ارزش ملی پیدا می‌کند و معمولا سرمایه شرکت از لحاظ ساختاری افزایش می‌یابد؛ این موضوع امکان نقد کردن بخشی از سهام را در صورت نیاز به تامین نقدینگی فراهم می‌کند.

خان‌صنمی یادآوری کردکه در عرضه اولیه معمولا حدود ۱۰ درصد از سهام شرکت وارد بازار می‌شود و تصمیم‌گیری درباره آن با فرابورس است.

وی با بیان این نکته که در شرکت‌های بورسی، تمام فرآیندهای مالی تحت رصد سهامداران است و حتی مالک یک سهم می‌تواند روند مالی شرکت را بررسی کند، گفت: گزارش‌های مالی سه‌ ماهه باید در سامانه کدال بارگذاری شوند و شرکت موظف به پاسخگویی به کلیه سهامداران است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس، این شفافیت موجب افزایش اعتبار شرکت نسبت به شرکت‌های خصوصی می‌شود و هرگونه تغییر در مدیریت یا تعطیلی فعالیت‌ها حساس‌تر و شفاف‌تر خواهد بود.

خان‌صنمی تاکید کرد که ورود به بورس حتی در شرایط نوسان بازار سرمایه ریسک محسوب نمی‌شود بلکه مزیت است.

وی بر این باور است که ارزش شرکت در بورس از ارزش دفتری فراتر می‌رود و نظارت مستقیم مردم و سهامداران بر فرآیندهای مالی پل بزرگی برای شفافیت و اعتماد ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته، شرکت‌هایی که بورسی بوده‌اند، ارزش سرمایه‌شان به طور قابل توجهی افزایش یافته است، عنوان کرد: پس از بورسی شدن، اخبار منتشر شده برای سهامداران اهمیت زیادی دارد و تاثیر مستقیم بر ارزش سهام دارد. ارزش سهام شرکت به‌واسطه عرضه به عموم مردم و حضور در بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند و شرکت می‌تواند تصمیمات هوشمندانه‌ای درباره مدیریت نقدینگی و سرمایه‌گذاری اتخاذ کند.

خان‌صنمی با تصریح بر این موضوع که مینو فارس جزو اولین شرکت‌های گروه صنعتی کشور محسوب می‌شود که پس از انقلاب، وارد بازار سرمایه خواهد شد، افزود: بورسی شدن این شرکت موجب تقویت شفافیت، اعتبار و اثرگذاری ملی برند و فراهم شدن فرصت‌های بیشتر در توسعه بازار داخلی و صادراتی می‌شود.

بزرگ‌ترین خط تولید اسنک فارس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی در بخش دیگری از سخنانش از بهره‌برداری بزرگ‌ترین خط تولید اسنک استان فارس در سال آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این خط، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، منابع انسانی شرکت ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس همچنین به روند پیشرفت فیزیکی فاز توسعه ای شرکت در قالب یک سوله جدید اشاره و بیان کرد: این سوله هم‌اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت دارد و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خان‌صنمی در توضیح تکمیلی این پروژه، ادامه داد: این مجموعه شامل سردخانه ۱۲۰۰ تنی، سوله تولید و دو طبقه اداری است که با به‌روزترین تجهیزات فنی و مهندسی و رعایت استانداردهای ایمنی ساخته شده است.

افتخارات شرکت

وی در بخش دیگری از سخنانش به افتخارات شاخص شرکت متبوع در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته موفق به اخذ تقدیرنامه (دو ستاره) استاندارد تعالی سازمانی شدیم و امسال برای تقدیرنامه(چهار ستاره) و سال آینده برای دریافت تندیس اقدام خواهد کرد. همچنین همکاران شرکت در دوره‌های آموزشی ملی و کشوری حضور فعال داشته و ارزیابان حرفه‌ای عملکرد شرکت را ارزیابی کرده‌اند. اقدامات لازم برای تبدیل شدن به آزمایشگاه معتمد سازمان غذا و دارو انجام شده و پیش‌بینی می‌شود آزمایشگاه این مجموعه به‌عنوان آزمایشگاه مرجع ثبت شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس اضافه کرد: همچنین گروه صنعتی مینو در سال گذشته رتبه نخست فروش در میان شرکت‌های صنایع غذایی کشور را کسب کرده است.

خان‌صنمی به لزوم بازنگری در تبلیغات شرکت هم تاکید کرد و افزود: برند مینو برای نسل‌های پیشین نامی آشنا و معتبر است، اما برای نسل جدید نیاز به بازتعریف تبلیغات و ارتباط با مخاطب وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت به دنبال استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی متناسب با ذائقه نسل جدید است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس به برندهای زیرمجموعه مینو که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند اشاره و عنوان کرد: برندهای مختلف شامل ساقه طلایی، رنگارنگ، وایت، پفک نمکی و کیک کام در بازار جایگاه دارند.

خان‌صنمی افزود: گروه صنعتی مینو گستره کامل محصولات غذایی شامل بیسکویت، اسنک، کیک، تافی، آدامس و کنسروجات تولید می‌کند. برند چاشنی نیز در بخش رب و کنسرو فعالیت دارد.

حضور برندهای قدیمی در بازار کافی نیست

وی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه حضور برندهای قدیمی در بازار کافی نیست و هم‌زمان با تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان، استراتژی تبلیغات و معرفی محصولات باید متحول شود، گفت: ساختار بازاریابی و ارتباط با مشتری بازسازی شده است تا برند مینو، به‌ویژه در استان فارس، دوباره جایگاه پررنگ‌تری در سبد غذایی خانواده‌ها پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.