“نون” به رویدادی ساختاریافته در رسانه کشور تبدیل شده است.

«نون» در حال تثبیت جایگاه خود بهعنوان یکی از معدود رویدادهای آموزشی- رقابتی شاخص در حوزه رسانه جنوب کشور است؛ رویدادی که همزمان با کشف استعدادهای جدید، به ارتقای کیفیت حرفهای فعالان رسانه نیز کمک میکند. از همینرو، با جرات میتوان گفت که «نون» به رویدادی ساختاریافته در رسانه کشور تبدیل شده است.
به گزارش خبرپارسی، علی هوشمند روزنامهنگار باتجربه جنوبی و داور دو دوره گذشته رویداد رسانهای «نون»، این رویداد را یک کلاس زنده و رویداد ساختار یافته در حوزه رسانه جنوب کشور بهویژه استان بوشهر معرفی و تاکید کرد: رویداد رسانهای نون، در کنار ایجاد رقابت میان اهالی رسانه برای تولید محتوای فاخر و مطالبهگری اصولی در رسانه، با برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور اساتید ملی نقش موثری در بهروزرسانی سواد و دانش خبرنگاران این منطقه بازی میکند.
سردبیر روزنامه «پیام عسلویه» گفت: رویداد رسانهای «نون» با پایبندی به ماموریتهای ویژه در حوزه رسانه و خبرنگاری و ایجاد انگیزه و رقابت در فعالان رسانه و جامعه خبرنگاری و روزنامهنگاری استان بوشهر و جنوب کشور، زمینه را برای تولید محتوای فاخر و مطالبهگری موثر فراهم کرده است، از این رو، به مدرسهای میدانی برای روزنامهنگاران میماند که با تشویق جامعه رسانهای جنوب به کسب مهارتهای خبرنگاری و روزنامهنگاری، تولیدات آنها را به استانداردهای حرفهای خبرنویسی، گزارشنویسی، مصاحبه، گزارشهای تصویری و … نزدیک سازد.
وی ادامه داد: این رویداد در دو دوره گذشته و دوره حاضر، بهمنظور تحقق این مهم، اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی در موضوعات و ابعاد مختلف روزنامهگاری و خبرنگاری با حضور اساتید برجسته روزنامهنگاری کشور کرد تا بدین شکل با انتقال دانش و تجارب عملی این اساتید به خبرنگاران بومی و غیربومی فعال در رسانه استان و بهروزرسانی آموزههای آنها، فضای مطلوبی را برای تحقق مأموریت اصلی رسانه بومی که همان مطالبهگری، آگاهیبخشی، جریانسازی و کیفیبخشی محتوای رسانهای است، فراهم کند.
هوشمند با تاکید بر اینکه رسانه «چشم و گوش جامعه» است، بیان کرد: ما هرچه رسانههای مطالبهگرتر، اخلاقمدارتر، حرفهایتر و مردمیتر داشته باشیم، در ماموریتی که در جامعه برعهده داریم، موفقتر خواهیم بود. بیشک رسانه محلی با اشراف به موضوعات مهم و چالشی استان و شناخت تهدیدها و فرصتها و نیازهای جامعه پیرامونی، نه تنها به عنوان یک پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، بلکه به عنوان ستونی مستحکم در مطالبهگری و بازنمایی مسائل و مشکلات مردمی و ارائه پیشنهادات سازنده میتواند به تولید محتوای اثرگذار و بجا اقدام کند.
وی یادآور شد: بهنظر میرسد رویداد رسانهای «نون» با علم به این موضوع، در تلاش است با بهروزرسانی آموزههای جامعه خبرنگاری استان، آنها را در نوشتن متنهای خواندنی و استاندارد تقویت کرده و بدینشکل به کیفیبخشی و تقویت تفکر تحلیلی، واگرا و انتقادی در تولیدات رسانههای بومی و استانی کمک کند. بهطور مسلم با تقویت و پرورش خبرنگاران منتقد، آگاه، باسواد رسانهای بالا و بهروز و ارتقای تولیدات رسانهای میتوان به داشتن رسانههای باکیفیت و تاثیرگذار امید بست که خوشبختانه در حال حاضر شاهد پدید آمدن چنین رسانههایی در استان هستیم که توانستهاند با اتکا بر سواد رسانهای و کنشگری اصولی به تولید محتوای تاثیرگذار و باکیفیت بپردازند.
هوشمند، ایجاد ارتباط مستقیم و شبکهسازی میان خبرنگاران محلی و ملی و ارتقای تعاملات حرفهای جامعه رسانه استان را از دستاوردهای مهم دو دوره گذشته رویداد رسانهای «نون» برشمرد و گفت: با توجه به استمرار برگزاری این رویداد و استقبال مطلوب جامعه خبرنگاری جنوب کشور از آن، به نظر میرسد «نون» در حال تثبیت جایگاه خود بهعنوان یکی از معدود رویدادهای آموزشی- رقابتی شاخص در حوزه رسانه جنوب کشور است؛ رویدادی که همزمان با کشف استعدادهای جدید، به ارتقای کیفیت حرفهای فعالان رسانه نیز کمک میکند. از همینرو، با جرات میتوان گفت که «نون» به رویدادی ساختاریافته در رسانه کشور تبدیل شده است.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه انتخاب محور موضوعی «اقتصاد دریامحور» را برای سومین دوره این رویداد چگونه ارزیابی میکنید، توضیح داد: بیشک انتخاب این محور موضوعی نشان از دغدغه و نگاه بهروز شورای سیاستگذاری این رویداد دارد که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص و رویکرد دولت چهاردهم به این حوزه و نیاز امروز کشور به توسعه اقتصاد دریامحور برای کنترل شرایط کنونی کشور و گریز از تحریمهای غیرمنصفانه، کوشید تا با سوقدادن اهالی رسانه به سمت تولید محتوا در حوزه اقتصاد دریامحور، اهمیت این موضوع را بازیادآوری کند تا محتوای تاثیرگذار و منطبق بر نیاز و شرایط امروز کشور تولید شود.
هوشمند تاکید کرد: با توجه به نقش خلیج فارس و دریای عمان در پویایی اقتصاد کشور، بیشک امید میرود که اهالی رسانه با رویکرد مردمی در این زمینه به تولید محتوا بپردازند و با یکدیگر به شکل سازندهای رقابت کنند