نظارت ویژه بر مجتمع های خدماتی در مسیر زائران اربعین فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، از نظارت ویژه بر مجتمع های خدماتی رفاهی بینراهی در مسیرهای اربعینی فارس خبر داد و گفت : این مراکز با هدف ارتقای خدمات به زائران اربعین ، تحت بازرسی مستمر و ساماندهی جامع قرار گرفتهاند.
به گزارش خبرپارسی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، بهنام رضایی از آمادگی ۱۶ مجتمع خدماتی-رفاهی بینراهی برای ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین حسینی (ع) ۱۴۰۴ خبر داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با بیان اینکه این مجتمعها در محورهای منتهی به مرز فارس و خوزستان فعالیت دارند و نقش مهمی در پشتیبانی از زائران ایفا میکنند ،اظهار داشت: از مجموع ۷۱ مجتمع خدماتی – رفاهی موجود در سطح محورهای مواصلاتی استان فارس، این ۱۶ مجتمع به صورت ویژه مورد نظارت و بازرسی قرار دارند.
وی با اشاره به هدف این نظارتها گفت: هدف از نظارت، ارتقای کیفیت خدماترسانی به زائران اربعین است. علاوه بر امکانات موجود، فضاهای موقت دیگری مانند نمازخانه، وضوخانه و محل شارژ تلفن همراه زائران نیز در این مجتمعهای بینراهی تعبیه خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به الزامات قانونی و اجرایی برای مجتمعها افزود: بر اساس شیوهنامه نظارت بر مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی بینشهری ؛ نظارت بر نظافت عمومی، نمازخانه، اماکن بهداشتی، مکانهای استراحت موقت زائران، تأمین آب پایدار و فعالیت فروشگاه های مستقر در این مجتمعها بهصورت منظم در حال انجام است.
وی در ادامه بیان کرد: مسئولان مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی موظف شدهاند در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع و اصلاح هرگونه نواقص احتمالی در این مراکز اقدام کنند و همچنین در بازدیدهای بعدی، رعایت این موارد بهصورت مجدد بررسی خواهد شد.
رضایی در خصوص تأمین سوخت برای وسایل نقلیه در ایام اربعین نیز گفت: با هماهنگیهای صورت پذیرفته با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در ایام سفرهای اربعین حسینی(ع) ، سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تأمین می شود.
وی همچنین از تشکیل کمیته نظارت بر وضعیت مجتمعهای بینراهی در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: کمیته نظارت بر مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی در استان فارس تشکیل شده و به صورت مستمر در ایام اربعین فعال هستند و روند ارائه خدمات به زائران را تا پایان سفرهای اربعینی پایش خواهند کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در پایان گفت: زائران و کاربران جادهای در صورت مشاهده هرگونه نواقص یا مشکلات در روند خدماترسانی این مجتمعها میتوانند با مراجعه به وب سایت www.141.ir ، تلفن گویای ۱۴۱ و یا ارسال پیامک به سامانه جامع ۱۴۱ یا استفاده از پل ارتباطی سامانههای نصبشده در مجتمعها، شکایات خود را ثبت کنند تا توسط همکاران مورد بررسی قرار گیرد.