معاونان و مربیان پرورشی، رهبران تربیتی مدارس هستند
مدیر آموزش پرورش ناحیه سه شیراز، معاونان و مربیان پرورشی را رهبران تربیتی مدارس دانست که باید با کمک آموزش به پرورش دانشآموزان بپردازند.
به گزارش خبرپارسی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، سید عبدالصمد موسوی که در جمع معاونان و مربیان پرورشی ناحیه سخن میگفت، با اشاره به مناسبهای هفته ادامه داد: لازم است معاونان پرورشی بر رویدادهای هفتگی و سالانه اشراف داشته و برای مناسبتهای برجستهتر برنامهریزی مناسب صورت دهند.
او گفت: مدرسه از نگاه ما، قله فعالیتهای تربیتی است. معاون و مربی پرورشی نیز رهبر برنامههای تربیتی مدرسه است و باید بتواند کارهایی را انجام دهد که پرورش با آموزش تلفیق شود؛ این همان وظیفهای است که سند تحول بر عهده ما گذاشته و رمز موفقیت هم همین است.
به گفتهی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، مدرسهای، قلهی تربیت میشود که خلاقیتها را تکثیر و همافزایی در آن دیده شود.
موسوی ادامه داد: به همدیگر کمک کنیم، بیاموزیم و تجاربمان را با دیگران به اشتراک بگذاریم. همانطور که در هفته گذشته و در قالب جشن بزرگ ستارگان، از دانشآموزان مقامآور ناحیه قدردانی شد و شاهد موفقیت آنان در بخشهای فرهنگی و هنری، قرآن، نماز و عترت و تربیت بدنی در عرصههای استانی، ملی و بینالمللی بودیم و این همان دستاوردهایی است که شما خالق آن بودید. در بخش آموزش هم به همینگونه از بیش از ۴۰۰ دانشآموز قدردانی شد و این همه رقم نمیخورد اگر حرکت همزمان حوزه آموزشی و پرورشی و وحدت، تلفیق و هدفگذاری صورت نمیگرفت.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، معاونان و مربیان پرورشی را رهبران تربیتی دانست و گفت: رهبر بر هدف تأکید میکند، ریسکپذیر، خلاق، ایدهپرداز و نوآور است؛ رهبری با مدیریت متفاوت است. رهبری دلی است؛ شما بر دل دانشآموز حکومت میکنید و فعالیتهایتان بر روح و روان دانشآموز نقش میبندد، ماندگار است و فعالیتی است که به عمل منتهی و در رفتار و عملکرد دانشآموز، بروز و نمود خواهد داشت.
موسوی مخاطبان تربیتی را در قالب ۴ گروه عنوان کرد: مدیران مدارس، دبیران، دانشآموزان و خانوادهها که ارتباط مؤثر با هر کدام به موفقیت منتج خواهد شد.
او چند توصیه هم داشت: هویتبخشی به دانشآموزان و شناساندن هویت ملی، معرفی مشاهیر شهر و استان و کشور، معرفی داشتههای ملی مذهبی، ترویج فعالیتهای گروهی، مخاطبشناسی، تشویق بهجا، قیاس نکردن، ایجاد رفاقت در بین دانشآموزان به جای رقابت، ترویج فرهنگ اقامهی نماز و شکرگذاری، برقراری ارتباط دوسویه، اعتماد به دانشآموزان و اعطای مسوولیت به آنان توصیههای مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به شرکتکنندگان دراین گردهمایی بود.