در مسیر پیشرفت، غفلت بزرگ‌ترین آسیب است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در جمع مدیران مدارس مقاطع مختلف این اداره  گفت: در مسیر پیشرفت و حرکت به جلو، غفلت نکنید که کوچک‌ترین غفلت بزرگ‌ترین آسیب را به دنبال دارد.

 

به گزارش خبرپارسی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، سیدعبدالصمد موسوی مدیران را رهبران آموزشی، بازوان قوی و همراه مدیریت آموزش و پرورش و مغز متفکر تعلیم و تربیت در ناحیه سه شیراز دانست و ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: پیوند انجمن اولیا و مربیان اتفاق مبارکی است چون اولیا به عنوان بازوان قوی مدیر در مدارس و به عنوان شرکای ما در تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند که لازم است این همکاری در قالب و چهارچوبی نظام‌مند پیش برود.

وی به ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر لازم است وضعیت دانش‌آموز دیجیتال و ساختن مدرسه برای او را ترسیم کرد. مدیریت در اینگونه مدارس، ویژگی‌هایی دارد؛ داشتن شاخص، شکار فرصت‌ها، داشتن طرح و نقشه، ارزیابی، تکرار، پایش و به روز‌رسانی، درگیر نشدن مدیر با مسائل جزیی و کوچک، کنترل همه جوانب و پرهیز از افتادن به ساه‌چاله‌ها که خاصیت آن عدم برون رفت و حذف شدن است، ویژگی‌هایی بود که موسوی به آن اشاره کرد.

 

موسوی در ادامه گفت: جوجه اردک وقتی سر از تخم در می‌آورد، هر جنبنده‌ای را مادر خود می‌داند؛ این تفکر ‌آسیب است و باید تفکر جوجه اردکی را از خود دور کنیم.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به آسیب‌های دیگری در حوزه مدیریت هم اشاره کرد و تکیه بر دانش فکری خود بدون استفاده از توان مشورتی دیگران، خودبزرگ‌بینی واستفاده از مراجع علمی و منابع ناشناس را بخشی از آن دانست.

 

وی، غفلت در مسیر پیشرفت را بزرگ‌ترین آسیب عنوان کرد که ما را به جای اول باز می‌گرداند.

موسوی در ادامه این نشست به اهمیت عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما پرورش یافته یک نظام تعلیم و تربیتی هستیم که باورمان، پایبندی به عفاف و حجاب است و باید از این میراث پیروی کنیم. او از مدیران خواست با مطالعه دقیق آیین‌نامه‌های عفاف و حجاب و با رعایت قوانین از سوی خود، دانش‌آموزان را هم به این مهم ترغیب و تشویق کنند.

 

او به اهمیت محتواهای آموزشی مناسب در گروه‌های مجازی آموزش و پرورش اشاره کرد و استفاده از آن با هدف افزایش علم و مکمل آموزش را ضروری دانست. هویت‌یابی، هدایت‌تحصیلی، یادآوری و تأکید بر سوابق تحصیلی، تشکیل کمیته‌های کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس، تولید فکر، ارائه‌ی برنامه، تحلیل وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب، ارتقای رضایت‌مندی در چارچوب قوانین برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها،
توسعه مهارت‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در سال، مرور آیین‌نامه‌ها، کیفیت‌بخشی شوراهای مدرسه به ویژه شورای آموزگاران و دبیران، شناخت آسیب‌های اجتماعی منطقه و تعامل با سایر سازمان‌ها برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، کند کردن سرعت آسیب و توانمند‌سازی و مقابله با آسیب‌ها از دیگر مواردی بود که موسوی در رابطه با آن‌ها با مدیران مدارس ناحیه سه شیراز سخن گفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در پایان با تأکید بر اهمیت نماز گفت: از کودکی به ما یاد دادند که نماز را مهم بشماریم؛ در اخلاق و سیره امامان معصوم هم بسیار به نماز سفارش شده است. همه موهبت‌هایی که نصیبمان شده به خاطر عبادت و نیایش است. خدا ذیل بندگی کردن به ما لطف کرده و نعمت‌های بی‌شمار عطا فرموده است همین کافی است تا با اهمیت به نماز و اقامه آن، دانش‌آموزان را به این فریضه دینی فرا بخوانیم و یادآور شویم که زنگ نماز از زنگ‌های آموزشی مدرسه و الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.